Jump to content

Veistandard i Norge


Fordman

Recommended Posts

Godt at det blir satt fokus på veistandarden i Norge!!

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article264143.ece

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

det er veldig bra at det blir satt fokus på de norske veiene. Men det har blitt gjort gjennom medier i hvertfall de 10 siste åra. Hver gang den debatten kommer opp får man alltid høre at det er en allt for stor kostnad, og at olje fondet ikke skal brukes.

Min personlig mening er det at de sitter å kalkulerer med menneskeliv. Virker liksom som at det er helt greit at man mister 50 menneskeliv. Og ikke minst alle de som blir lemlestet.

 

Det er bedre å spare penger enn å komme sikkerhets fremmende tiltak som sparer menneskeliv og som får den økende trafikk massen til å flyte på de store utfarts dagene.

Det er mye viktigere at de stakkars politikerene i norge får liv vakter døgnet rundt.....

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Alle vet jo at den eneste måten å unngå ulykker på, er å sette ned fartsgrensen. :blink: Hjelper jo ikke å ha gode veier. :blink:

Det er feil. All statistikk viser at ulykker synker drastisk på strekninger som blir bygget ut til fire felt. Holdningskampanjer hjelper sjelden! Når skal politikerne forstå det?

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

RsTurbo Forfattet den 13.08.2004 - 09:23

Alle vet jo at den eneste måten å unngå ulykker på, er å sette ned fartsgrensen.  Hjelper jo ikke å ha gode veier. 

 

alibaba Forfattet den 13.08.2004 - 11:43

Det er feil. All statistikk viser at ulykker synker drastisk på strekninger som blir bygget ut til fire felt. Holdningskampanjer hjelper sjelden! Når skal politikerne forstå det?

 

 

 

Tror RSTurbo mente dette litt ironisk ;)

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

er omtrent like gøy å kjøre på firefelts vei som å ta tog

 

Hvorfor skal alle som ikke har bruk for firefelts vei være med på å betale

Link to comment
Share on other sites

veistandarden i norge er helt latterlig.

kjør en vei med «bruer og 90 graders svinger» som Otter kaller det med en escort mk1 i bra fart og du biter deg sjøl i ørene :D

Link to comment
Share on other sites

er omtrent like gøy å kjøre på firefelts vei som å ta tog

 

Hvorfor skal alle som ikke har bruk for firefelts vei være med på å betale

Hvorfor skal du også betale andres sykehusopphold? Det er heller ikke snakk om å lage firefeltsvei fra huset ditt og til Rimi, men på ekstremt ulykkesbelastede strekninger. Fire felt redder liv. Sovner noen bak rattet kjører de i grøfta på den ene eller andre siden uten å ta andres uskyldinge liv.

 

Og kø er mer kjedelig enn tog...

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

er vel større sjangs for å sovne dess beinere veien er, skal du gjespe lengst mulig fra a til b så ta fly! Heller subsidierte flyreiser enn firefelts vei

Link to comment
Share on other sites

Les hva jeg skrev. Dessuten et helt latterlig forslag: flere svinger og trangere veier! Det finnes nok av slike lite trafikkerte veier her i landet. Hvis du vil bruke tre ganger så langt tid fra a til b så har du muligheten til det.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

ulykkene skjer fordi folk ikke gidder å lære seg å kjøre bil før de setter seg bak rattet (bortsett fra steinras etc) og kø fordi de ikke gidder å reise kollektivt.

Er det noen som har regna på om det lønner seg bedre å bygge bredere veier enn å subsidiere fly/togbiletter?

Link to comment
Share on other sites

De kollektive tilbudene her i landet er altfor dårlige, spesielt tog. Bussene som bruker jo veiene. Jo bedre veier jo bedre kollektivtilbud. Det er helt latterlig at Norge skal ha de dårligste veiene i Europa. Som jeg sa: dårlig infrastruktur hører u-land til. Regjeringen skal bygge ut veiene (i motsetning til hva du mener), men problemet er at de bevilges altfor lite slik at det tar for lang tid. Fire felt redder liv, det har ikke med at folk "ikke kan kjøre", hva nå det betyr. Mennesket er og blir menneskelig, vi gjør feil!

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

Etter en dyr tur med tog(som ble buss istedet) fra hamar til oslo. Så bli ikke jeg å ta tog mere. Bussen var nesten halvparten så dyr i forhold til tog. Hær oppe i kalde nord har vi ikke tog. Men dårlig veistandard vises på bilparken. Tro hvor mye man kunne spart på bilvedlikehold med bedre veier????

Er bare rein "bullshit" at veistandard ikke har noe å si for sikkerheten.

Kjører stort kjøretøy i jobben (50tonn). Bare sporete veibane gjør mye galt i hverdagen. Få mere vedlikehold, og bredere veibaner. Mener at det er noe feil når veien er 5,5m bred, og kjøretøyet er 2,6m (+speil) og man møter en som er like stor. Eller bestemor på tur for den saks skyld.

Jeg passerer grensa til finland eller sverige, og da blir veien automatisk et par meter breiere. Hvorfor må det være slik?

På andre siden har man veier bygd etter 140-standard, men dær må man kjøre i 70, pga av en eller annen møteulykke...... Forstå det den som kan....

Hadde muligens vært ungådd mange av de farlige forbikjøringene med høyere fartsgrense???? Var det ikke det som skjedde ved gardemoen da?? (etter det ble 100).

osv....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...