Jump to content

rs500


Guest rs-auto

Recommended Posts

Guest rs-auto

noen som har litt peiling på rs500 her?

skulle hatt litt info om motoren.

 

skal muligens ha en i escorten min.

lurer på hvar mye den tåler før man må gjøre noe med blokka.

hvor mye blir det i den hvis de 4 andre dysene blir tilkoblet?

 

har mer spørsmål også.så hvs noen har litt peiling å har lyst til å hjelp meg

så takker jeg for det.

 

 

cato ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest rs-auto
Med 8 grønne er vel motoren kapabel til over 500hk, den skal tåle dette fint.

 

Hva slags escort har du ??

takker for at du kunne hjelpe meg.

 

det er en escort cosworth 94 mod.t35.

driver å restaurerer den helt så da tenkte jeg at jeg skulle gjøre noe med motor også.

 

med 8 dyser tilkoblet,tenker du da på 8 mørke grønne?

må vel gi den litt høyere bensin og turbotrykk å da når man monterer det.

skulle vel tro at jeg må få den chippet også?

 

eller hva mener du om det?hadde også satt pris på om du vet mer om motoren.

bare fortell meg det du vet.

 

har drevet og sett etter noen sider om dette,men har ikke funnet stor..

 

takker for hjelpen..

 

hvor mye kan man gi for en org. rs500 motor syntes du?

komplett med hjerne og ledningsnett..

 

takker :)

 

 

cato

Link to comment
Share on other sites

Guest rs-auto
Jeg ble tibudt topp, innsprut, hjerne, turbo og en g-trag kasse fra en texaco bil for 55000,- kr her så en komplett motor er nok ikke akkurat billig ;)

nei det koster nok en del.har veldig lyst på en.

rs500 motor i escort.

 

men jeg er ute etter noe info om den.

Link to comment
Share on other sites

The RS500 Cosworth is a heavily uprated version of the production 3 Door Coswoth with only 500 of these special vehicles being produced, all modified by Tickford. The RS500 was announced in July 1987 and homologated in August 1987 to enable Ford to enter the car into the World Rally Championship. A genuine RS500 Cosworth engine should be labelled in the range YBD0015 to YBD0537.

 

husk 500 i hele verden og kun lagd 87 så tenk det er maaaange år siden ,og for og være sikker er det ikke nokk med 8 dyser inn suget kan du kjøpe i dag ,,,,

http://www.pjmotorsport.com/special.asp

Link to comment
Share on other sites

Guest rs-auto
The RS500 Cosworth is a heavily uprated version of the production 3 Door Coswoth with only 500 of these special vehicles being produced, all modified by Tickford. The RS500 was announced in July 1987 and homologated in August 1987 to enable Ford to enter the car into the World Rally Championship. A genuine RS500 Cosworth engine should be labelled in the range YBD0015 to YBD0537.

 

husk 500 i hele verden og kun lagd 87 så tenk det er maaaange år siden ,og for og være sikker er det ikke nokk med 8 dyser inn suget kan du kjøpe i dag ,,,,

http://www.pjmotorsport.com/special.asp

takker for svar..

 

men jeg sjønte ikke helt det sidte du skrev der.

 

husk 500 i hele verden og kun lagd 87 så tenk det er maaaange år siden ,og for og være sikker er det ikke nokk med 8 dyser inn suget kan du kjøpe i dag ,,,,

 

 

kan hende det er bare jeg som er f\trøtt enda. hehe ;)

Link to comment
Share on other sites

The RS500 Cosworth is a heavily uprated version of the production 3 Door Coswoth with only 500 of these special vehicles being produced, all modified by Tickford. The RS500 was announced in July 1987 and homologated in August 1987 to enable Ford to enter the car into the World Rally Championship. A genuine RS500 Cosworth engine should be labelled in the range YBD0015 to YBD0537.

 

husk 500 i hele verden og kun lagd 87 så tenk det er maaaange år siden ,og for og være sikker er det ikke nokk med 8 dyser inn suget kan du kjøpe i dag ,,,,

http://www.pjmotorsport.com/special.asp

takker for svar..

 

men jeg sjønte ikke helt det sidte du skrev der.

 

husk 500 i hele verden og kun lagd 87 så tenk det er maaaange år siden ,og for og være sikker er det ikke nokk med 8 dyser inn suget kan du kjøpe i dag ,,,,

 

 

kan hende det er bare jeg som er f\trøtt enda. hehe ;)

det jeg tenkte på var .............. er det en 5oo motor .

Det er jo bare på utsiden du ser .........( som jeg viser det er mulig og kjope 8 sprut innsug og sette på en annen motor )og ledninger og jerne er også og kjøpe nytt ......

Og sjekk motor nr ...

Link to comment
Share on other sites

noen som har litt peiling på rs500 her?

skulle hatt litt info om motoren.

 

skal muligens ha en i escorten min.

lurer på hvar mye den tåler før man må gjøre noe med blokka.

hvor mye blir det i den hvis de 4 andre dysene blir tilkoblet?

 

har mer spørsmål også.så hvs noen har litt peiling å har lyst til å hjelp meg

så takker jeg for det.

 

 

cato   ;)

klarer ikke og få deg ut av tankene ....

Har du tenkt på følgene det får for driv verket ????

Over 300 gamp og du må ha ny kasse ( så klart noen kjører 1mill mile på standar kasse) ca 3000 pund ,ny diff forran min 1500 p nye driv aksler a-kr 5000 stk . ny clutch xxxx pund .

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-2500.html

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-motor.AT.html

Link to comment
Share on other sites

Guest rs-auto
noen som har litt peiling på rs500 her?

skulle hatt litt info om motoren.

 

skal muligens ha en i escorten min.

lurer på hvar mye den tåler før man må gjøre noe med blokka.

hvor mye blir det i den hvis de 4 andre dysene blir tilkoblet?

 

har mer spørsmål også.så hvs noen har litt peiling å har lyst til å hjelp meg

så takker jeg for det.

 

 

cato   ;)

klarer ikke og få deg ut av tankene ....

Har du tenkt på følgene det får for driv verket ????

Over 300 gamp og du må ha ny kasse ( så klart noen kjører 1mill mile på standar kasse) ca 3000 pund ,ny diff forran min 1500 p nye driv aksler a-kr 5000 stk . ny clutch xxxx pund .

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-2500.html

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-motor.AT.html

ja kan jo kjøpe innsprut løst.

 

trodde motoren var nesten klart til å klare 5000hk jeg.

men dt er nok feil.

 

lavere komp,kammer 8 grønne dyser++

 

så du syntes ikke d lønner seg å kjøpe en hel motor?

 

får den for 45000kr.billig det eller?

 

skal bygge den om til 2wd

 

 

cato

Link to comment
Share on other sites

Guest rs-auto
Ville tatt kontakt med Jens Hannestad i Sarpsborg, hvis jeg var deg. Han kan mye om 500 motorn, og vet hva du trenger for å få effekt ut av denne motorn.

da skal jeg kontake han.

driver han ett verksted eller?

Link to comment
Share on other sites

Guest mountune

Står 205 på 500 blokka,kjenner ein som har ei..Kjøpte ein trimma rs 500 motor her for ikke så lenge siden i deler,jobben var gjort av mountune i england å var bremsa til 540 hester.Det so følgte med var rs 500 plenum med 8 grå dyser,toppen som er porta av mountune,2 stk t-04 turboer,2wd manifoild,større bunnpanne med plass til mer olje,ledningsnett og hjerne til 8 dyser,200 blokk.Gav 50000 for motoren,så 45000 for ein heil motor er ikkje så gale visst den er i god stand,men du må nok rekne med å legge ut ein go del penger for å få mye effekt i den.

Link to comment
Share on other sites

2wd og 500 bhp i en escort? det er jo dømt til å gå til helvete.. hehe.. rs500 motorene finner du ikke akkurat på loppemarked.. traff en på rudskogen som hadde Formel 1 turbo(JA Formel 1 brukte turbo før)en 91 mod turbo.. tror han hadde gitt 65000,- bare for turboen.motoren var lagt ut over 300000,- på.resten av bilen var modifisert med inn i helvete med stab stag alle veier.. Ford er ikke akkurat kjent for hardt karrosseri. lykke til, men har du penger og tid så.......

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Guest rs-auto

rsturbo-taule.

 

er du dom eller bare later du som??

du sa at 500hk i en escort med 2wd går til helvete.

 

begrunn svaret ditt da.men du har vel ikke peiling på hva du snakker om så da er det jo greit.

 

er jo samme **** om det er i en sierra 2wd eller escort 2wd.

 

**** narr..gå å legg deg!

Link to comment
Share on other sites

Guest mountune

Er det noken her som veit om t-04 med 63 eksoshus er orginalt,eller om den var utstyrt med 82..Synes bare at alle t-o4 eg har sett har 63 hus.Og er det noken plass det står dokumentert???Har selv 2 stk med 63 hus,der den eine skal ha bremsa 540 hester..

Link to comment
Share on other sites

205-blokka er IKKE ei rs500 blokk, men standardblokka som står i vingecossi og 2wd cossi. samma greia som du finner i sierra og granada osv.

 

det med mye gamp og escort 2wd gå til helvette kan kansje begrunnes med at det er en bil med kort akselavsstand og bred sporvidde, så den vil bli en smule, tja, nervøs kan man vel kalle det.

Link to comment
Share on other sites

Guest mountune

På 500 blokka står det 205 ja,det har eg sett sjølv.Men eg seier ikkje at ho er lik på 205 blokka til vanlig 2wd cossien.Ho likne ganske mykje på ei 200 blokk,men skal visst vere litt kraftigere..oki!!

Link to comment
Share on other sites

rsturbo-taule.

 

er du dom eller bare later du som??

du sa at 500hk i en escort med 2wd går til helvete.

 

begrunn svaret ditt da.men du har vel ikke peiling på hva du snakker om så da er det jo greit.

 

er jo samme **** om det er i en sierra 2wd eller escort 2wd.

 

**** narr..gå å legg deg!

ka **** er det du er så sur for da? det er jo selvfølgelig bedre med 4wd

når du kommer opp i over 500 hk.. men det er jo lov med 2wd og!!!!!!!

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...