Jump to content

Lakkering av mondeo


Guest Woodpile

Recommended Posts

Guest Woodpile

Har nå gått og fundert på å lakke opp mondisen. Som noen av dere vet så har mondeoen blitt kostet på en god del kroner :lol: Da motor og teknisk nå endelig er i orden så gjenstår karosseri. Har rusthull etter gammel skade på kanalen h side. Den må bytte+ hjulbue h+v side også skal bli tatt. Er en del småriper på taket etter forrige eiers bruk av takboks.

har vært på et lakkeringsverksted som jeg har brukt tidligere og luftet ideen. Blir ikke så mye i tillegg for å lakkere hele bile, når først de andre tingene må gjøres. Så over til saken. Tenkte meg å kjøpe ST200 kittet. (får kansje tak i dette til en grei pris)

Deretter lakkere alt i safran gul farge. Tar da også å lakkerer innvendig så man slipper å se orginalfargen v åpning av dørene.

Ikke alt innvendig men kun det man ser. Lurte også på å fjerne håndtak på bakluke så man får en clean look. Må da ha el åpning av luke via alarm eller lignende. Noen som har gjort dette før? Driver også å leter etter sportstoler, som jeg tenkte på å dra til en salmaker å trekke om i skinn eller skai (skai er vel billigst) Tenkte på å gjennomføre den samme detaljen på stolene og setene bak. Dvs skinn eller skai i gul safran i midten av sete/stol og sort skai eller skinn resten. Må da også trekke om dørtrekkene i samma stilen. Har altid hatt lyst på en bil med den fargen. Så hvorfor ikke gjøre dette gjennomført? Spørsmålet er penger :blush: Har søkt om et saftig lån, så er avhengig av om jeg får finansieringen. Skulle gjerne hatt sponsorer, men spørs om dette er noe, som noen vil gå inn på. Har ingen ide om hvordan man eventuelt gjør det. Bilen er så bra ellers så tenkte på å ta et steg videre ang lakk og div. Er dette helt borkastet? Kommer aldri til å få igjen noe av det som er gjort hittil, så hvorfor ikke kjøre løpet helt ut. Kan bli en brukbar mondis som skiller seg ut i mengden he he. Men er ikke sikker på om dette er rette fargevalget eller måten å gjøre dette på. Går finansene i orden så kommer jeg til å lage en tråd med masse bilder på prosjekt mondis :lol: :lol: Kom med innspill så kommer jeg tilbake med avgjørelsen etterhvert :rolleyes:

Edited by Woodpile
Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut som et pent prosjekt, bli nok mye arbeid da! :S Men pleier og løne seg! ;)

Har selv pluket deler av ein mondeo med camelon lak! :blush: Men er biligere og lake fangeren rød en hele bilen i camelon! hehe Men va kul farge! Bare det var ikke gjenomført pent! :( Ikke i dører og slikt!

Håper du får "midler" til dette! Min er ikke noe og gå ut i fra, så komer ikke til og koste på no mere en det som alerede er gjort! <_<

Men du er jo godt på gang med ny motor og alt det dere! :D Kan bli bra dette! B) Komer til og følge med! ;)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile
Tror den kan bli ganske tøff i den fargen

 

En liten 5 min photoshop mod for å illustrere

 

 

Hmm så sinsykt bra ut det der :lol:

Ser ut som du har peiling på photoshop. Kunne du ha gjort det samma bare med en ST200 vist du finner bilder? Tenker da på fronten. er veldig spent på hvordan det kan bli. På forhånd takk for hjelpen

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

mondeo kler best mørke farger.. lakk den St200 imperial blå ;) den er digg... enten det eller knall gul.. liker ikke den volvo look alike fargen du hadde der...

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Litt forskjellige meninger her heh e. men som sagt , smaken er som baken delti i 2 og lukter vondt :rolleyes:

 

Men har som sagt ikke bestemt meg 100% kom med forslag. Blå er jeg ikke glad i. Må da eventuelt være en veldig spesiell blåfarge. Men kom med forslag.

Link to comment
Share on other sites

Hmm så sinsykt bra ut det der :lol:

Ser ut som du har peiling på photoshop. Kunne du ha gjort det samma bare med en ST200 vist du finner bilder? Tenker da på fronten. er veldig spent på hvordan det kan bli. På forhånd takk for hjelpen

Skal se om jeg finner et bilde.

 

Trodde kanskje det der var din bil jeg hadde moddet men forvekslet deg med han andre her inne som har byttet motor eg alt i bilen sin. Tror det er hans bil det der. Fant bildet på Autodb

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Noen som har sportstoler å selge til Mondeo. både MK1 og Mk2 er aktuelle, send bilder på mail.

Danvik@broadpark.no Felger i 16" med vinterdekkog 18" sommer? Send eventuelt mail om det du har med pris og bilder :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Tilbud på lakkering av mondeoen er også ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Etter mye frem å tilbake+ litt til er det nå bestemt at bilen, forblir sølv metallic. Blir enklere ang å få lakkert opp motorom osv. Orker ikke ta ut motor en gang til he he. Driver å byr på no st200 styling så vi får se om det går i box. Noen som kjenner en lakkerer her i buskerud/vestfold/akershus som kan lakke mondisen. Hadde vært greit å få et prisoverslag til.

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

trodde det var st200 styling på den du kjøpte jeg? sett inn orginale st200 recaro stoler.. drit fine stoler, og ikke for ekstrem racing preg...

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

kansje det hadde vært no Hmmm må ta en ny prat med han som skal lakkere. prøver å få tilbud på lakkering, fra noen på forumet men ikke fått noe respons

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...