Jump to content

varmeregister?


Guest dub

Recommended Posts

No er eg lei av å sitte på vei i sierraen til of frå arbeid i mangen minsus grader... 30min.kjøring kvar veg...

Har lenge hatt mistanke om at varmeregisteret er gåent, men er ikkje 100% sikker... derfor et spørsmål før eg går til innkjøp av nytt:

 

 

Når det ikkje er temperatur på slangene som går inn torpedoveggen til registeret, er det då registeret som er gåent?

Og må eg ut med heile dashbordet når eg skal skifte?

Link to comment
Share on other sites

hadde termostaten vert gåen så hadde vel temperaturmålaren dansa opp og ned nett så det passa han vel!? og hadde vannpumpa vå gåen så hadde da vel kokt!?

 

har spylt registeret og hadde varme ei veke... så dabba det berre av med varmen, og no er det konstant KALD luft...

så eg meiner det må være registeret..?!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest A. Larsen

Termostaten og temperaturmåleren er vel ikke i en på denne bilen.

 

Hvis termostaten er plukket ut eller låst i åpen stilling vil det være veldig vanskelig å få varme, fordi da sendes vandet gjennom radiatoren og kjøles ned.

 

Er temperatursensoren gåen så viser den feil i dashen, dette har vel ikke noe å si hvis den ikke er koblet på noe av den andre elektronikken ( mulig det er noen sierraer med el vifte)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Henger meg på denne her, lurte på om noen kunne poste en kjapp "how to" om bytte av varmeregisteret?

 

1. Skru av de to slangene som går inn på registeret framme i motorrom.

2. Demonter nedre del av dash.

3. Napp av slangene som går opp til dashen, og demonter kanalene som blåser luft bak i bilen + wierene til "luftblanderen"

4. Skru løs 2 stk 13mm bolter på undersiden av dahs, de holder varmeapparatet fast.

5. Lirk ut varmeapparatet.

6. Skru ut register, 2 stk skruer(stjerne)

7. Monter nytt register.

8. Smokk varmeapparatet på plass.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

1. Skru av de to slangene som går inn på registeret framme i motorrom.

2. Demonter nedre del av dash.

3. Napp av slangene som går opp til dashen, og demonter kanalene som blåser luft bak i bilen + wierene til "luftblanderen"

4. Skru løs 2 stk 13mm bolter på undersiden av dahs, de holder varmeapparatet fast.

5. Lirk ut varmeapparatet.

6. Skru ut register, 2 stk skruer(stjerne)

7. Monter nytt register.

8. Smokk varmeapparatet på plass.

 

Tusen hjertelig!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...