Jump to content

Ombygging av bil....


Zarchon

Recommended Posts

Hvilken type motor kan jeg sette i min Scorpio -93 stv.? Det står en 2.0 dohc der nå, men denne sparker ikke akkurat.. :(

 

Hva går det an å gjøre her? Bytte av motor/girkasse og drivverk? og evt. til hva?

 

Hvordan går jeg frem i hht. godkjenning av bil i etterkant? Hva må foreligge av dokumentasjon? Har sett litt på å skaffe delebil i sverige, men hvordan blir det da med evt. godkjenning om jeg benytter motor og drivverk fra en utenlands bil? Noen som har innspill?

 

Mange spørsmål, men håper noen har tid til å svare.....

Focus 2005, Titanium 1,6 109hk aut.

 

Mondeo 2004 2,0 145hk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest 2,0dohc

du må bare ringe litt rundt og sjekke med de venlige sjelene på biltilsynet. men snakk med biltilsynet i mosjøen først. det er de som er hovedkontoret. Det jeg måtte gjøre var og få papirer fra ford på at biln var identisk med det den skulle ombygges til, altså at de delene som er forskjellige fra 2,0 dohc til 2,8i blir bytta. Ble bedt om å beholde stab.staget framme da det er 28mm på 2,0dohc contra 27mm på 2,8i. Bremser er jo altid det spørsmålet som kommer opp med mototrbytte men de bremsene som står på 2,0dohc er samme som på 2,8/2,9. Offisielt får du ikke de papirene fra ford men treffer du på rett verksted så gjør de det. Må være ford verksted. Regn med 1,5 til 2 timer arbeid. det skal være atl du trenger av papirer. men få en liste fra biltilsynet på hva de vil ha av dokumentasjon. er de kranglette på din lokale trafikkstasjon så bare si at det er sån de sier at det skal gjøres i mosjøen, funka kjempebra for meg å bare referere til mosjøen. Men husk og skriv ned navn og tlf nr på de du snakker med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du må først snakke med de rette folka på biltilsynet. Hvis det er koste hva det koste vil, da kan du få tak i en hel hoggebil, 2,9-24V cosworth ghia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...