Jump to content

Recommended Posts

Posted

Må vel snart vaske motoren min att, etter at folk begynner å påpeke fare for motor brann. Noen som har tips for hvordan du vasker motor på mondeo 95 mod.

Skjønner jo at jeg skal spyle og slik da, men de som begynner å tenke etter husker sikkert at det er 4 ganske lange trakter som tennpluggene sitter nedi, og der kan det samle seg masse vann, noe som ikke er veldig bra.. Skjedde sist jeg vasket motoren, da måtte jeg bytte plugger å ledninger før den ble folk att.

Har prøvd å tette for denne åpningen, men det viser seg å ikke være så lett. Hvordan vasker dere motorene deres???

Når jeg spurte på ford i Lillehammer fikk jeg beskjed om at mondeo sin motor ikke kunne vaskes med vann for da kunne det hende den ikke startet noe mere.

Guest LaLinea
Posted

Bare å spyle det men bruk trykkluft for å blåse tørt på farlige plasser før du startern igjen

Posted

Da kan du hilse gutta på Killi fra forhandlerkollegaen på Gjøvik og si at det ikke er noen fare. Gjør dette stadig vekk vi, men man må blåse rent rundt pluggene etterpå

Over til fienden...

Guest fåården
Posted

som focusst sier. ikke noe problem, gjort det der mange ganger.

Guest rask-drosje
Posted

Unngå og spyle rett på plugger og el utstyr. Jobba på en bensinstajon på 80 tallet som smører og de bilene som fikk mest trøbbel var peugeot som hadde forsenkede plugger og granader og taunus plugger og ledninger, problemet var att de ble ikke byttet ofte nok og det blei da lettere overslag. plugg kabler gjøres best ren med wd40/crc556 og fordeler og rotor blåses rent med trykkluft og dusjes med crc/wd40.

Posted

Nå har det aldri vært fordeler på Mondeo da... Det eneste kritiske er at det blir stående vann i plugghullene. Blir masse kortsluttninger og styr. Fusker som f.. Vil ikke anbefale noen å ta motorvask uten tilgang til trykkluft. Tror ikke du får tetta godt nok, i hvertfall ikke med høytrykk. Tørke rent i hullene innebærer demontering av toppdeksel

Batteriet har forøvrig bare godt av en vask

Over til fienden...

Posted

jeg vasket motoren til kjæringa mi, det gikk bra bortsett fra pluggledningene. :( jeg vasket ALT med avfettning og høy trykk.

så tror det er lurt som folk hær sier, blås med trykk luft etter vask :D

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Posted

husker godt jeg satt en pose over kon filteret og teipa rundt på min når jeg vaska motorrommet.. glømte selfølgelig og fjerne posen når jeg startan.. ble småredd når posen eskploderte under panseret ,)

Den fjuska foresten helt jevlig etterpå pga evig med vann i plugghåla =) brukte ca 1000meter med dasspapir for å få ut alt ;D

Posted

Har tatt motorvask på Cosworthen og Focusen til madammen flere ganger uten å få noe problemer med fjusk osv. etterpå. Passer på å dekke til fordeleren og coilen med poser, og det ser ut til å funke bra.

Posted

etter mange motorvask har jeg lært meg og bruke gamle hånkler til og tørke etter på i tennplug hullene . Når det meste er borte skrur jeg ut pluggene og tørker dem spruter så silikon i hettene , alt monteres og for meg har det virket ok siden 97 ......

Posted

eh.. hørtes ikke spesielt bra ut å skru ut pluggene når det fremdeles ligger vann oppi..

Posted

Jeg hadde vært forsiktig med å bruke høyt-trykk/vannslange, da det kan legge seg vann i mellom de 200 forskjellige kontaktene som finnes i maskina. Jeg ville brukt vanlig avfetting beregna for motorer og brukt en Jif flaske med vatn og dusja motorrommet etterpå. Etterpå ville jeg for sikkerhet skyld spraya samtige kontakter med elektrikerspray som man får kjøpt på Statoil etc.

Guest Glesaaen Racing
Posted

Ja, en Jif-flaske er det trøkk i til å fjerne møkka!! :lol:

Posted

Trenger ikke trøkk når man har avfetting beregna for motorer. Avfettingen renner av selv den.