Jump to content

ACR 27-29


rscosworth

Recommended Posts

Akkurat nå sitter jeg hos ei venninne i Trondheim etter en særdeles trivelig tur over Dovre... ;) Om ACR er verd 200mil kjøring? Definitivt :D

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Etter en dag på bana sitter man igjen med mange inntrykk. I begynnelsen var det vått og glatt og ikke så morsomt. MEN så utpå kvelden begynte det å tørke og bana kom til sin rett! Bana er rå, stort bedre beskrivelse finnes ikke. Har man litt pulver, kan man dra overstyring ut av, eller faktisk gjennom nesten alle svingene! Nå skal jeg bytte bremseklosser bak og pelle meg opp på bana igjen... :D

 

Og forresten, her kjøres det til mørkets frambrudd eller senest kl. 23...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

høres utrolig morsomt ut. bare synd jeg bor i helt andre enden av norges land. :(

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjørt fra Drammen...

 

 

Og så retter vi en takk til Autoparts i bodø som klarte å sende meg feil bremseklosser, gratulerer.... Nå sitter vi å venter på å få slippe til å huggern her for å få tak i et sett klosser bak.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Jepp jepp, der har bilen min fått litt battlescares. Førerfeil ut av nest siste sving. Sa til passasjeren, "jeg hater denne svingen, blir ikke kompis med den" og så tverra vi. To kontra og på stive hjul på skrått ut av bana (ACR har ikke for store sikkerhetssoner..) og med fronten i rekkverket. Da vi traff kom det ganske mye damp, så jeg trodde radiatoren sprakk, og hadde huggern på telefonen 10 sek etterpå, men skaden begrensa seg til at fangern ble trykt et par cm inn, fikk ei skramme og at ene ekstralykta ble knust. 15min etter var vi tilbake på bana igjen. Dette var på Lørdag, på vei fra bana hørte jeg en rar lyd fra bremsene bak. Etter en rask undersøkelse var det klart at banekjøringa var over for min del, se bilde...

Alt i alt ble dette likevel en glimrende tur som anbefales på det sterkeste. :)

 

Brems2.jpg

 

Nå har skiva holdt til Trondheim, krysser fingre og tær for at den holder til Drammen... :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Turen nedover gikk helt greit. Det gikk noe saktere siden jeg ikke ville belaste den skadde bremseskiva, men ikke verre enn at store deler av turen likevel foregikk på venstre side av gulstripa. ;)

Selv om turen ble lang (totalt ca 210mil) er det ingen tvil om at det var verd bryet. Overnatting i Trondheim er å anbefale, så blir det ikke så slitsomt. Det hadde vært gøy å samla noen til neste treff og kjørt sammen oppover, jeg kommer i allefall til å ta turen om jeg har noe å leke med. :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...