scorpiocossie Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Henvender meg til de som har god teknisk innsikt til Scorpio, og spesielt 2.9 cosworth. Problemet er følgende: Bilen går jevnt på tomgang, kald, MEN hvis jeg drar på litt, begynner bilen å fuske no helt forjævli!!!!!! MEN hvis jeg kicker den går den som ei kule. Prøvde å rengjøre sensorene på luftmengdemåleren, MEN da jeg monterte igjen vilee den ikke gå i det hele tatt. Koblet så av kontakten til måleren, og startet bilen, da gikk den fint, helt til jeg drar på. Lot bilen gå på tomgang, og koblet på kontakten igjen. Da kveles bilen med en gang. Er det luftmengdemåleren som er gåen??? -må bare vite det HELT SIKKERT før jeg handler ny, for den er GRISEDYR!!!!!!!
17m rs V6 Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Høres ut som defekt lmm, hvis du kobler den fra, så går hjernen på nødprogram og vill da starte å gå, men vill ikke gå ordentlig med lmm tilkoblet hvis den ikke funker. Jeg tror det hjelper med en ny lmm....
scorpiocossie Posted March 16, 2007 Author Posted March 16, 2007 Ok, takk:) Noen som har en second opinion???
Levi_ailj Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Har en følelse av at det er samme mening fra denne kanten også. Er ikke mulig å få kjøpt denne brukt da? Jeg vet ikke eksakt pris på ny, men som du sier, grisedyr... -03 Ford Mondeo ST220 -83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt) -84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)
Count Posted March 17, 2007 Posted March 17, 2007 Ligger ute på ebay rett som det er. sjekk der. vanligvis ikke mer enn en tre fire hundre kroner. Hør også med de som hugger 24v inne på ebay. De er som oftest veldig behjelpelige. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Count Posted March 17, 2007 Posted March 17, 2007 http://cgi.ebay.de/Luftmassenmesser-Scorpi...1QQcmdZViewItem 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
scorpiocossie Posted March 19, 2007 Author Posted March 19, 2007 Der var llm byttet. Nå starter den, og går normalt, MEN har fremdeles samme problemet ved overgang fra kald til varm. Dvs at det virker som den går bare på 4-5 sylindre akk i overgangsfasen... Noen som vet hva dette kan være?? har sjekket plugger og pluggledninger....
Recommended Posts