Jump to content

Ford Mondeo


NeDD

Recommended Posts

Hei!

 

Vil 7,5x18 4/108 ET40 NAV73 passe til min Ford Mondeo MK2 1998 modell?

Litt usikkert på sånt et40 og nav73.. Noen som gidder forklare hvordan festet blir i forhold til felgen da?

Vurderer spacere.. Har det noe å si på innpresset osv? Er litt grønn ang. slik :P

7,5x18.. Blir det da 215 eller 225 dekk?

Link to comment
Share on other sites

Så det blir slik at når du åpner bagasjerommet følger bakvinduet med ? :P

Om det ikke er det, så har vi akkurat like biler :)

 

Slik ser min ut :P

 

IMG_0286.jpg

 

IMG_0285.jpg

 

 

Har akkurat bestillt meg øyelokk, klare sideblinkers og ett iduksjonsfilter elns :P

Pluss at jeg har fjerna lyktespylerne siden det bilde ble tatt :P

 

Fortsatt off topic ;) Men morro og snakke med noen med samme bil :)

Edited by MrNilsen1
Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Vil 7,5x18 4/108 ET40 NAV73 passe til min Ford Mondeo MK2 1998 modell?

Litt usikkert på sånt et40 og nav73.. Noen som gidder forklare hvordan festet blir i forhold til felgen da?

Vurderer spacere.. Har det noe å si på innpresset osv? Er litt grønn ang. slik :P

7,5x18.. Blir det da 215 eller 225 dekk?

Jeg har 7,5x17 4/108 ET42 på min bil.. ( 205/45/17 dekk ) Er mk1, men blir akkurat det samme..

Du klarer nok å klemme på 18" men da må du ha vanvittig lite dekk. 215/35/18 eller enda mindre profil.. Ville helt klart gått for 17" hvis jeg var deg, skal ha att litt kjøre komfort også.

 

Tidligere hadde jeg venom felger i dim 8x17 ET 35 med 225/45/17 det subbet og var ikke mulig å kjøre med hvsi jeg hadde folk bak i bilen..

 

Legger ved en link til bilder av min bil, så kan du se.. De første bildene med henger på er de nye felgene mine i 7,5x17

 

Min bil

Link to comment
Share on other sites

Ikke lik min bil nei.. jeg har slik at bakruten åpner seg ja :)

 

Jeg har selv kjøpt meg lyktelister.. mangler bare lakkering.. lyktespylerne har jeg også tatt av.. kappet av Y`n som spyler og skal sparkle igjen hullet i mitten slik at jeg kan lakkere og få med 2 små lokk liksom. Spoiler har jeg også.. men ikke lakkert.. vurderer å fjerne bakviskeren, spakle igjen og lakkere.. blir kulere da ;) Sideblinkerne mine eg også byttet ut med blanke.. Kjøpte på bilekstra.. gidder ikke å ta bilde av bilen nå.. ser så gubbete ut! har skvettlapper på siden det er vinter.. orker ikke å vaske den vær dag :P Skal ta bilde når jeg begynner å legge litt penger i den.. Men nå er bilstereo første prioritet. :)

 

Mulig det kun blir 17" da.. men jeg vil ha 225... bør jeg har spacere da? eller går det? På piggdekke nå, 185/55-15? fremme, så er det ikke evig god klaring fra demper til dekk.. ET40? Hvor mye hjelper det på at felgerne ikke går for langt inn?

 

Edit: 205/sykkeldekk blir ikke aktuelt! minst 215!

Edited by NeDD
Link to comment
Share on other sites

Ikke lik min bil nei.. jeg har slik at bakruten åpner seg ja :)

 

Jeg har selv kjøpt meg lyktelister.. mangler bare lakkering.. lyktespylerne har jeg også tatt av.. kappet av Y`n som spyler og skal sparkle igjen hullet i mitten slik at jeg kan lakkere og få med 2 små lokk liksom. Spoiler har jeg også.. men ikke lakkert.. vurderer å fjerne bakviskeren, spakle igjen og lakkere.. blir kulere da ;) Sideblinkerne mine eg også byttet ut med blanke.. Kjøpte på bilekstra.. gidder ikke å ta bilde av bilen nå.. ser så gubbete ut! har skvettlapper på siden det er vinter.. orker ikke å vaske den vær dag :P Skal ta bilde når jeg begynner å legge litt penger i den.. Men nå er bilstereo første prioritet. :)

 

Mulig det kun blir 17" da.. men jeg vil ha 225... bør jeg har spacere da? eller går det? På piggdekke nå, 185/55-15? fremme, så er det ikke evig god klaring fra demper til dekk.. ET40? Hvor mye hjelper det på at felgerne ikke går for langt inn?

 

Edit: 205/sykkeldekk blir ikke aktuelt! minst 215!

215 er maksimalt av hav du kan slenge på uten at du må gjøre større ingrep.. Jeg har kuttet vekk den innerste kanten på hjulbuene bak for å få blass til 225.. Spacere kan du i hvertfall glemme, for det er utvendig det subber, og inne ved der demperen din bygger ut.. Håper ikke du har senket bil, det kunne ikke jeg ha med 225..

 

Synd jeg ikke har bilde å vise deg av et opprevet hjulbue forann. Kjørte ned fra fjellet med mine 225 en dag og kjørte ned i et tæla hiv som var i en sving, og jeg hadde 80. ( dump i veien ) Da sank bilen så mye sammen att hjulet tok borti hjulbua når jeg hadde stor sving på det, og reiv med seg litt av hjulbue kanten, så det ble bulk...

 

Men bare å slenge på større dekk og prøve..

 

Jeg opplevde i hverfall att bilen ble mye bedre å kjøre med 205/45 i stede for 225/45, for det første svinger den bedre og sporer mindre, for det andre så ble den mye mykere å kjøre.. Fanger dumpene på en bedre måte og det føles faktisk komfortabelt å kjøre i et hull. Før hørtes det ut som hele forstillinge gikk hver gang jeg traff en liten stein i veien

Link to comment
Share on other sites

Hvor får man kjøpt slike deksler? Evt bilde og link til dem :)

 

Ang. stereo, så er dempemateriell (Dynamat), kabler (Monstercable) og spiller (Alpine 9855R) kjøpt.

Skal ha med JL Audio 1000/1 monoblokka, 300/4 4 kanaleren, 2 stk 12w6 subbene og en 20F stinger kondis.. Tror det var alt :)

Blir pent bygg siden jeg skal trekke bagasjen på ny etter alt er på plass.. litt lys.. 10mm glass i sub kassen og plata over forsterkerene. Tror det var alt :)

 

Da blir det 215, men har fortsatt lyst på 18" :) Ser jo mye kulere ut. Da dropper jeg vertfall bredere profil samt spacere. Sparte jeg de pengene :P Skal senke den 35/40 bak.. og sikkert 60 fremme. Gidder ikkje å kjøre rundt med 40/40 eller 35/35, for da ser du ikke at den er senket fremme.. Mondeo senking blir ikke pent med lik senking.

 

Her er grunnen til at jeg kaller det for vinterbil B)

 

86575.jpg

 

:wub:

Link to comment
Share on other sites

Vel.

Da hadde jeg endelig fått tatt bilder av dekslene jeg har erstatta lyktespylerne ennå!

De er ikke lakket ennå. Det skal jeg gjøre når øyelukkene kommer :)

Ser ganske bra ut synes jeg :P

 

Bilde e opp ne da :P Va så sinnsykt masse sne foran bilen at jeg kom meg ikke dit.

Bilde063.jpg

 

Bilde064.jpg

 

Disse selges på custom shop på sortland. Tror det koster 20kr stk elns :P

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...