Guest Hovden Racing Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Noen som har noen formeningner om Garrett GT3582R til Cosworth? Eller eventuelt en annen fin turbo til 600-650hk.. Hvor seint vil den ca. komme? med 82.huset jeg har tenkt på.
RS 1000 Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 (edited) Noen som har noen formeningner om Garrett GT3582R til Cosworth? Eller eventuelt en annen fin turbo til 600-650hk.. Hvor seint vil den ca. komme? med 82.huset jeg har tenkt på. Jeg har sett bremsepapirer på 300 hk på 4000 o/min med en slik turbo på en påkostet og skikkelig bygget Cosworthmotor. Turbindelen på GT35 kan i størrelse sammenlignes med turbonetics Q trim, og det er store og tunge saker. Personlig synes jeg ikke noe særlig om dette med å bygge så mye effekt på en liten 4 syl motor, men dersom jeg likevel skulle gjort det, så hadde jeg heller valgt SX 700 turboen. Det er flere grunner til dette. På disse effektene brukes gjerne grenrør og da mener jeg at det er en fordel å bruke turbo som har "twin flow" turbin fordi dette da er en 4. syl motor. Jeg mener at single flow 600 + hk hører hjemme på 5. syl motorer, eller motorer med standard eksosmanifold. Som du ser blir det uansett feil i dette tilfelle. SX 700 har keramikkbelagt turbinhus. Man slipper mye unødvendig varme i motorrommet og effektiviteten på turboen øker. Dette gjør at man kan kjøre med A/R 0.98 turbinhus og fremdeles ha god spool up, samtidig som motoreffekten øker hele veien gjennom registeret pga lavere mottrykk. Toppeffekten øker selvsagt noe som betyr at man kan kjøre lavere ladetrykk for å oppnå ønsket maks effekt. Ovennevte argumenter gjør at på en bygget 2,0L Cosw. klarer man over 1,0 BAR allerede på 3500 o/min og potensialet er faktisk fult ladetrykk og langt over 300 hk ved 4000 o/min. Videre er SX 700 "selvsagt" en oljekjølt glidelagerturbo slik at det er svært god holdbarhet og driftsikkerhet på denne, og NTS sier at deres turbioer leveres med ett års garanti. Skulle det skje noe etter at garantitiden er utløpt, så kan en slik turbo overhales for en overkommelig sum. Prøv å få en slik garanti fra de som selger GT3582R. Videre kan kan med fordel kjøre med høy komp med SX 700 turboen. Dette gir bl.a. god respons (alltid) og moderat forbruk nå man kjører på landeveien. Hvilke fordeler har GT3582 sammenlignet med SX 700? Noen? Edited April 23, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kh turbo Posted April 7, 2007 Posted April 7, 2007 Jeg kjører med denne turboen, og kan ikke få sagt nok godt om den.... Eneste ulempen er om det går galt med den, så går det galt.... ikke noe å reparere..... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Ronny Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=40786 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest Hovden Racing Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Hvor tidlig på turtall kommer din da Kjetil? Når begynner den å lade? Hvor tidlig har du 0,5bar? 1bar?
kh turbo Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 (edited) Jeg hadde fullt trykk ved ca 3800 omdr(1.8 bar). og 0.5 bar ved 3000 omdr... dette ved jens 599ccm L6 chip.. Har montert datasprut og fyra i dag for første gang... håper på lavere respons nå pga. mer optimalisert tennings map for motor.. Blir bremsing snart.... En bar rekker jeg ikke å registere... sinnsykt kjapp spool up når det først smalt på 3800... Edited April 9, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
cossie4ever Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Jeg hadde fullt trykk ved ca 3800 omdr(1.8 bar). og 0.5 bar ved 3000 omdr... dette ved jens 599ccm L6 chip.. Har montert datasprut og fyra i dag for første gang... håper på lavere respons nå pga. mer optimalisert tennings map for motor.. Blir bremsing snart.... En bar rekker jeg ikke å registere... sinnsykt kjapp spool up når det først smalt på 3800... sinsykk bra spool up på den då, ka kompresjon kjører du på? har den turboen sjøl som eg skal bruka på 550hk motor
kh turbo Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 komp er ca 7,8-8.0 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest Hovden Racing Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 (edited) Jeg kjenner til flere som har valgt tilsvarende løsning som KH Turbo her og referansene er vist bare positive Hva er komp med originale stempler da? Eller JE stempler? Kjetil: Kunne du lakt ut et bilde av motorrommet ditt? Edited April 10, 2007 by Hovden Racing
kh turbo Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 (edited) Ikke helt stø på data.... så jeg har aldri funnet ut hvordan jeg legger ut bilder her.... He he... Og ikke er det ferdig "pynta" enda.... Edited April 10, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest Hovden Racing Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Hehe.. Er det i Vingebilen eller Escorten du har den turboen da?
kh turbo Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 (edited) Vingebilen.... Har gjort endel med den i vinter....Quaifkasse, gripper diff med 3.92 utv. alu foriger i bakstilling, stumt diffoppheng, datasprut, dobble bensinpumper, grøvere bensin slanger++++ så jeg gleder med til å få testa kjerra. Edited April 10, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=28422 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now