Jump to content

Radiator viftene stoppet:S


Guest Martin18

Recommended Posts

Guest Martin18

Radiator viftene på min Sierra 2l Doch clx 91mod, stoppet pluttselig her om dagen :S Noen som har opplevd dette før? skjønner ikke helt hva det kan være...

Link to comment
Share on other sites

Guest Martin18

ok, jeg har sjekket sikringene. ingen av dem hadde gått. takker for svar:)

 

P.S Hvor er termostat huset?:P :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest tommy8888

brukkte en føler såm står på radiatoren for å starte viftene mine igjenn..men aner ikke vilken tempratur den aktiveres i.. men når temp.måleren er mitt på NORM på måleren så starter de.

Link to comment
Share on other sites

Hoi.. Hvis sikringene til kjølevifta er i orden.. (dem sitter under hanskerommet)

kan det være viftebryteren eller selve viftemotoren..

De viftene går så skjeldent at dem har lett for å sette seg..

Sett inn viftebryter til Sierra 1,8TD da starter dem tidligere og du slipper at viftene setter seg.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Martin18

Hvor er det den sikringsboksen under hanskerommet er? jeg kikket der, men fant ingen ting. jeg tok ut hanske rommet, da så jeg 1 sikring, som lå oppå noen ledninger. den var hel.

Link to comment
Share on other sites

Hoi.. Hvis sikringene til kjølevifta er i orden.. (dem sitter under hanskerommet)

kan det være viftebryteren eller selve viftemotoren..

De viftene går så skjeldent at dem har lett for å sette seg..

Sett inn viftebryter til Sierra 1,8TD da starter dem tidligere og du slipper at viftene setter seg.. :)

Har tvangskjørt mine det er iorden . men tempnålen når skjelden opp til høyere en M på NORM skalaen

Har god varme fra varmeapp inne i bilen viften kan jo ikke skrues av on den settet i null stilling

står i CLX 4X4 min

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å bytte temp.føleren til instrumentet??

Men pass på at det er riktig fargekode på den som er til din modell..

Disse temp.følerene er dårlige veit jeg..

 

Bare sånn for å spørre mens vi diskuterer viftene; mine går ikke heller. Sierra Cosworth 4x4. Sikringen i sikringsboksen i motorrom er hel. Byttet føleren på radiatoren men virker ikke. Er det et rele også..??

Er nok et relé der ja.. Kan se om jeg har koplingsskjema på det hvis du er int??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...