Jump to content

Årets siste gatebiltreff!


Guest 2qute

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den lager ikke mye liv i forhold. Dette er en sliten hvit sedan med motor, drivverk og tilbehør hentet fra en rallycrossbil. Bremset over 500hk og bruker gjerne 4-5 par med bakdekk på et treff.

Jeg er med på at den bilen har en rå utveksling..... men ikke f... om det er 500 gamp i den.

Han som eier denne bilen bor rett oppi gata for meg, og jeg er ofte innom han og slår av en prat, den motoren er bremsa til 508HK om jeg ikke husker helt feil og er en Org. RS500motor... Det er hvertfall over 500hk ... Og den motoren holdt runde etter runde som alle så ... ikke noe fusk med den ... En motor som holder :D Ikke noe billig dritt det der ;)

Tusen takk

Link to comment
Share on other sites

Guest Kristian

Etter hva jeg forsto fra Wingdude, så er det heller ikke gjordt noe med den motorn siden Gunnar "kitta" Kittelsen hadde den i si n RS500 rallycross Div.1 bil.

Å den ble bremsa til rundt 500hk meiner jeg å huske..er også samme bil som Bjørn Skogstad, Geir Paulsen og han Aaserud har/hadde.Hvis jeg husker rett da..

 

 

Uansett, Morten bruker den sierran til hva den er god får iallefall, å drit gøy å titte på, NOen husker vel også han runder på Ford treffet??

Link to comment
Share on other sites

Det er greit hvis du er jente.

Er nok ikke det ;) Bare full av **** :P

 

Men gleder meg til å se den hvite Sierra'n igjen.. Er så RÅÅÅ! Møkkabil med motor :P

Link to comment
Share on other sites

uannsett om det er 500 eller 1000hk i den bilen: Den går godt,men alle ser jo at den bare spinner..

 

Og utveksling? dette har vi diskuert før, la meg gjenta det...

 

En orginal cossie sedan drar en teoretisk toppfart på 265 kmt ved 7000rpm. Standard utv. og 205/50-15 dekk..

 

Dersom det er "rallycross" utv. i den hvite, si en toppfart på 180 kmt.. (+ - seff.) PÅ 5. GIR!! ikke rart at det virker som det går helt sykt! Dette gjør jo også utslag på 201 og 402 meter... husker denne bilen opp fra slaktern på ford-treffet.. han putta 4. gir rett føre bakketoppen, i fullt hjulspinn! ikke **** om den da hadde OVER 200kmt på bakhjula altså! det blir bare litt sånn "guud"racing opplegg... alle skryter den bilen opp i ræva på eieren!

 

Og til dere som kan litt om utveksling? tenk litt etter da? dette stemmer dette her..

Link to comment
Share on other sites

hehe bilen til morten er det ca 508 hk i ja. festlig med rs motor i litt sliten bil.. ja han lekte seg på 201 eller 400 ??meter også.

 

Det som var litt kult var at han "burna" fra "fleste" av de han kjørte mot

 

ja ikke alle da. men hadde han kjørt med slicks dekk og ikke skulle lekt seg, så hadde den nok fått tak. men han skulle jo leke seg så :)

 

uansett FORD er fint :)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

hadde grepet vert på morten sin side hadde han nok nådd 170kmt en del raskere enn han gjør nå, men han er vel i utgangspunktet ute etter å leke seg ute på banen. de fleste som var på streetmeet i fredrikstad i begynnelsen av juni husker vel kanskje hvordan han brukte den sierra sedanen med scorpio cosworth motor i.... gutten er jo klin gal!

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Bilen til Morten (den hvite dere diskuterer) Stopper på 170km/t i 5.gir ... så vet dere det ... uansett 508HK i den ... dermed basta...

jamen da har vi jo blitt enige da? Hadde en 350 hk bil OGSÅ stoppa på 170 kmt, så hadde den også slura..

 

Eller er dere uenige i det??

 

Kom med synspunkt da! dere sier jo den er så sprek!? Da må dere jo ha en grunn til å si det også.. nytter ikke å bare si at den spinner, eller at nevøen te onkeln te en fetter av tanta di i kautokeino sa at den hadde 508 hk eller hva det var...

Link to comment
Share on other sites

Bilen til Morten (den hvite dere diskuterer) Stopper på 170km/t i 5.gir ... så vet dere det ... uansett 508HK i den ... dermed basta...

jamen da har vi jo blitt enige da? Hadde en 350 hk bil OGSÅ stoppa på 170 kmt, så hadde den også slura..

 

Eller er dere uenige i det??

 

Kom med synspunkt da! dere sier jo den er så sprek!? Da må dere jo ha en grunn til å si det også.. nytter ikke å bare si at den spinner, eller at nevøen te onkeln te en fetter av tanta di i kautokeino sa at den hadde 508 hk eller hva det var...

Grunnen til at vi diskurerer de 508hestene er jo at det var en som sa at ikke han hadde det ;) Men siden han nesten er naboen min så VET jeg at det er det... Bilen er ikke sprek, men drivverket, motor og alt annet enn karosseri er prekt ;) Lyden i den er også KONGE for å ha sagt det ;)

Tusen takk

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at vi diskurerer de 508hestene er jo at det var en som sa at ikke han hadde det ;) Men siden han nesten er naboen min så VET jeg at det er det... Bilen er ikke sprek, men drivverket, motor og alt annet enn karosseri er prekt ;) Lyden i den er også KONGE for å ha sagt det ;)

Bilen er ikke sprek??? 508hk og bilen er ikke sprek nå plutselig? Nå må dere bestemme dere.

Og det var en luring her som sammenlignet den med T.E Åserud sin Sierra.

Ha, ha, ha.... :lol: Skulle like å se de bilene side om side på 201m!

 

Driter forresten i lyden....

Link to comment
Share on other sites

Er i grunnen lite interessant å høre om noen trur eller ikke trur at det er over 500hk i den, men motoren kommer fra gamlebilen til Gunnar Kittilsen, der den er bremsa til 508hk.

Alle vet kanskje ikke hvem Gunnar Kittilsen er, men til uinnvidde kan jeg fortelle at han har vel kjørt rallycross siden de fleste av oss her inne var påtenkt en gang, og den nevnte motoren stod i hans RS500 som ikke har vært i bruk siden denne bilen gikk i værste klassen i EM rallycross.

 

Men bare fortsett å trekke hk-tallet til rallycross-biler i tvil dere, hvis dere ikke har annet å bruke energien på :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...