Jump to content

Taunus med 2,6 V6


-Grevlingen-

Recommended Posts

Heisann, nettop blitt medlem her..

 

Har en 1982 Taunus 2,0l bravo som jeg tenkte jeg skulle bruke som 18 års bil.. Å da funderte jeg litt på å sette inn en 2.6l v6 eller en 2.8 v6 med EFI. Tenkte jeg skulle spørre her om erfaringer og tips, kanskje noen forslag!!

 

 

Takk takk på forskudd! :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Hoi..

Ja funker vel det.. Må bare ha motorfester til Taunus V6 da..

Bremsene foran er likt på 2,0 og 2,3 hvertfall også er det grøvre bakaksel på 2,3.

Bygge om til 2,8i da vettu..

Da kan du sikkert bruke bremser foran fra capri/granada kansje...

2,8 da må du ha ventilerte skiver foran... Hvis du tenker bremser da..:)

Men sjekk opp litt mer,, er sikkert noen som har noe erfaring med dette her..

Link to comment
Share on other sites

Hoi..

Ja funker vel det.. Må bare ha motorfester til Taunus V6 da..

Bremsene foran er likt på 2,0 og 2,3 hvertfall også er det grøvre bakaksel på 2,3.

Bygge om til 2,8i da vettu..

Da kan du sikkert bruke bremser foran fra capri/granada kansje...

2,8 da må du ha ventilerte skiver foran... Hvis du tenker bremser da..:)

Men sjekk opp litt mer,, er sikkert noen som har noe erfaring med dette her..

 

 

 

 

Takk takk!!! Motorfester og allt er i boks, har bakaksel fra 2.3 granada som jeg tenkte jeg skulle bruke, å bremser fra 2.8 scorpio!!

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Hei, om du skal ha dette godkjent så kan du ringe Stamsaas Halden på tlf 69 13 61 50. Spør etter Rødsmoen (verksmester) Han er behjelpelig med info om hva du må gjøre og kan godkjenne etter du er ferdig med ombyggingen ;) . Lykke til med prosjektet ditt :rolleyes:

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

bakakslingen fra granada er en helt annen en taunus sin,må bygge om mye visst du skal bruke den..

bremser bør du ta fra capri siden den har same boltsirkell,noe granada ikke har.

Edited by rene`racing

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

bremseskiver fra capri er montert på baksiden av navet, så det er bolt on på taunus, kjøp skiver fra capri 2.8i, doble ventilerte, så har du bremser i massevis :)

da trenger du shimsesett til calipera da, men det er ikke noe problem da rs euroford performance har alle deler billig ;)

 

Ikke bruk bakaksel fra granada... det sid-ræva bakstellet gjør seg ikke på taunus, stiv bakaksling er best :)

 

Har du bilder av bilen da?

 

Edit: skrivefeil

Edited by FunkyHunk
Signatur.jpg
Link to comment
Share on other sites

bremseskiver fra capri er montert på baksiden av navet, så det er bolt on på taunus, kjøp skiver fra capri 2.8i, doble ventilerte, så har du bremser i massevis :)

da trenger du shimsesett til calipera da, men det er ikke noe problem da rs euroford performance har alle deler billig ;)

 

Ikke bruk bakaksel fra granada... det sid-ræva bakstellet gjør seg ikke på taunus, stiv bakaksling er best :)

 

Har du bilder av bilen da?

 

Edit: skrivefeil

 

 

 

Takk for tipsene.. Har ikke fått tatt noen bilder av bilen enda!! Men skal se om jeg ikke får gjort det i løået av uka...

 

Rune

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...