Jump to content

Escort Cosworth vs Audi S2


Helge

Recommended Posts

Hei

 

Hvem er raskest ut av lyskrysset, Escort Cosworth eller Audi S2, uavhengig av sjåfør ved:

 

- Original stand

- Trim 290 HK

- Trim 350 HK

 

Merker meg at S2 er en tyngre bil, men med høyere dreiemoment. Har lest at i original stand gjør S2 0-100 på 5.8 sek mens Escos ca 6.4 sek.

Trodde vel egentlig av Cosworth var en raskere bil når tuboen kom til sin rett (ca 350 HK) Er det noen som har erfaring eller funnet noe data?

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Hei

 

Hvem er raskest ut av lyskrysset, Escort Cosworth eller Audi S2, uavhengig av sjåfør ved:

 

- Original stand

- Trim 290 HK

- Trim 350 HK

 

Merker meg at S2 er en tyngre bil, men med høyere dreiemoment. Har lest at i original stand gjør S2 0-100 på 5.8 sek mens Escos ca 6.4 sek.

Trodde vel egentlig av Cosworth var en raskere bil når tuboen kom til sin rett (ca 350 HK) Er det noen som har erfaring eller funnet noe data?

 

 

Escort Cosworth bruker 5,7 sec 0-100 T25 versjon og 5,8sek T35 versjon....

 

En Audi S2 her oppi dalen som bremset 298hk hadde ikke sjangs i aksen mot en steg 1 trimmet 4x4 sedan..

Det var testa på 201m og 402m..

Link to comment
Share on other sites

Escort Cosworth bruker 5,7 sec 0-100 T25 versjon og 5,8sek T35 versjon....

 

En Audi S2 her oppi dalen som bremset 298hk hadde ikke sjangs i aksen mot en steg 1 trimmet 4x4 sedan..

Det var testa på 201m og 402m..

 

Dette er tall jeg liker :), sjekket litt under artiklene:

 

http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/audi_s2.html

http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/for...s_cosworth.html

 

Her fremkommer det motsatte, men nå ser jeg at det er flere påstander som ikke stemmer her. Er ikke i tvil om hva jeg ville valgt for å komme meg først frem til B billigst mulig. Noen som vet om nettsteder som er mer pålitelig mht fakta om raske biler?

 

Fant også denne

 

http://www.fastsaloons.com/cardetails.php?...20(90%20-%2092)

 

Denne virket mer pålitelig :)

 

Tommy W: Sjåføren i RS4en må ha bommet på noe her? Tar virkelig en lett rimmet sierra (240HK) en trimmet rs4 (400HK)?

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Helge: kjørte flere drag mot RS4en og vant soleklart hver gang. Det er forøvrig en MTM utgave og sjåføren er virkelig dreven innen drag og har kjørt drag i mange år. Dette er noe som faktisk viser seg hvert år her borte. effekten på sierraen er tatt utfra hvor mye orginale dyser klarer å levere. :D mulig det er 240-260hk husker ikke helt, men har tidligere kjørt en 300hk cosworth og denne gikk ca halv sekundet raskere og 13km/t høyrer slutthastighet. Husk også på at mye av grunnen til at sierraen tar audien er pga vekt da audaen veier altfor mye. :D Har forøvrig tidkortet en plass og det viser faktisk at hun er foran på 60ft (18m). De er ganske startkjappe disse audaene, men der slutter det. hehe :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

+ at motoren på audien sitter "litt" feil sted. Nemlig foran framakslingen. Jeg var på våler og kjørte litt samtidig med en S2 som hadde 407 hester. Jeg hadde steg 3. Det gikk ikke akkurat fort rundt svingene med den..

Link to comment
Share on other sites

Guest morty

når man snakker om 0-100 på org motor så har det nok litt forskjell at at den nyere s2n altså fra 93< er nesten 100kg tyngre mener jeg?

 

menmen kosebiler begge to mener jeg da :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Audi S2 er jo mer kompakt og solid bil en en Cossie Mye mindre støy og skarangling.

 

Ang vegholning på Audi er jeg uenig med de fleste. Synes de henger godt på jeg. Hadde en A100 2.5 TDi som var bare senka og 235/45 17 og denne holdt følge med en 106 rallye fra Fetsund til Mysen (Rv 22)

 

Hvis man ikke har Quattro er den motorplasseringa gull på Audi på vinter'n. Kommer opp så og si over alt.

 

Til drag er det jo bare å gi bånn gass og sleppe kløtsjen på Audi uten å måtte bekymre seg over kjeksgirkasser og røtne differ.

 

Og Quattro er gøyalt på vinteren bare man tør satse og kjører den riktig!

 

Hatt Cossie og Dama har en CoupeQ 20V så jeg vet hva jeg snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Guest morty

Tror de var litt redde for å drite seg ut når de lagde detta ja.. litt overdimensjonert:P

gjør jo ikke no for oss brukere.

 

en godting med audi er jo at når man fjerner fartssperra på diffen har man 100% sperre på bakhjula akkurat når man ønsker det.(m. bryter)

 

det har jeg :D og da blir den litt mer lettkjørt og understyrer ikke likemye

Link to comment
Share on other sites

Sierra 2.9: der som du ikke har fått det med deg så var det faktisk siste halvdel min var klart raskest. har også video når jeg IKKE bremser på slutten og da er jeg over en hel billengde foran. åsså kan en jo ta slutt hastighetene, RS4 like over 120km/t cossie 130km/t. Bare å innse at de der RS4ene er altfor tunge og trenger LANGT mer krefter for å kunne virkelig hevde seg i SL dersom dem ikke kjører i kjipa-klassen slik jeg gjorde nå sist. men dem er jo fine å se til og veldig fine å kjøre da. hehe men til bane og drag skulle en nok ønske seg litt mindre vekt og motoren litt lengre bak i bilen. Da har jeg faktisk tro på at dem kunne vært skikkelige bra på bane..

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...