RsTurboTaule Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 er det noen som har erfaring med at en rs turbo koker mye?? er det ett fenomen som går igjen eller hva?? har ny radiator og termostat..er det vannpumpen eller kan det være bare fordi turboen er slitt?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Er alerede flere tråder he om dette. Først og fremst bør du skjekke om vifta di går. hvis ikke, gi en 12V rett fra batteriet å se om den går. virker den da legger du opp 12V via rele til en bryter på dash'en, så kan du styre vifta som du vil. Går ikke vifta er den gåen, og du kan begynne å spare penger til ny vifte.... Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 eller bare fikse tempføleren som styrer vifta... at turboen er slitt har ingenting å si på at bilen koker.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 3, 2004 Share Posted September 3, 2004 Hva mener du med koker? Hvis du skrur av lokket på ekspansjonstanken når motoren har normal arbeidstemperatur vil det boble og ryke, og vannet vil renne eller nesten renne over. Dette er forbi det skal være trykk i systemet. Hva viser vanntempsensoren? Ligger nålen innenfor "normal" er alt fint. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 3, 2004 Author Share Posted September 3, 2004 okai har opplevd at det bare har rent over og.. men av og til hvis du kjører 20km og stopper koker det som f¤en. viften er koblet inn manuelt og jeg har den på hele tiden.. da må det være vannpumpen eller?? kan det være toppen ?? i så fall hvordan merker du at det er toppen? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pzycho Posted September 3, 2004 Share Posted September 3, 2004 Termostaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 4, 2004 Share Posted September 4, 2004 ang toppen din, så kan du ta en sylinderlekkasjetest... da skal det komme frem hvis f.eks. topp-pakningen din er gåen.... grunnen til at det renner over i ekspansjonstanken etter du har kjørt litt og skrudd av lokket er det at kjølesystemet i turboen er så dårlig at vannet koker i turboen rett og slett..... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 5, 2004 Author Share Posted September 5, 2004 ja okay. men jeg skal hive ut motoren i dag så da tror jeg at jeg bare skifter topppakning i samme slengen...er det noem som vet hvor mange hk du får på en kent trimkam?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 5, 2004 Share Posted September 5, 2004 hmmm...har et fastford-blad liggende et sted hvor de testa en orginal kam, en piper 285t2, og en kent cvh35 (?) mot hverandre, og det var marginale forskjeller....mener motoren de testa det på hadde ca 170-175 hk med orginal kam, og de vippa rett over 200 med både piper og kent....tror faktisk piper hadde 2 hk mer, og kent hadde litt mer nm..... kjører selv med piper 285t2, og er dritfonøyd....skikkelig bra kam... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 5, 2004 Share Posted September 5, 2004 Siden du har ny termostat er det nok vannpumpen som er slitt. Den er ikke kjent for å vare evig. Lukter det eksos av vannet? Jeg spurte Kent om hvilken de anbefalte av CVH34 og 35 og de anbefalte CVH34. Nå har jeg Bayjoo chip, og det er visst Amhed Bayjoo som har vært med på å lage CVH34 kam'en. Jeg har ikke fått prøvd den ennå. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Stemmer det. Kent CVH 34 og Bayjoo chippen er laget "for hverandre". Skal gi godt drag helt fra kjeller'n. (1.6 literen tatt i betraktning...) Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 En liten ting jeg har lurt på... På disse chipene til rst så sier jo de som har litt "greie" på sakene at det eneste den gjør er å flytte trykk sperren. Det vil jo med andre ord si at du ikke får noen effekt økning før du skrur opp trykket.Men så står det i div blader og folk skriver rundt om at de har monter f.eks 170hk chip...... Da lurer liksom jeg på hvor effekten på chippen kommer inn i bildet! Allt er jo nesten mekanisk på disse bilene. så hvordan den data brikken kan gi deg hester da er litt diffus for meg... Mao.. jeg trenger litt opplysning her Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 6, 2004 Author Share Posted September 6, 2004 jeg har en kent cvh34 kam.. bilen min er jo nesten original da,men jeg har kd filter ,effektpotte, og dump valve jeg burde vel klare 160Hk uten chip da vel... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 6, 2004 Author Share Posted September 6, 2004 eh forresten hva koster denne Bajoo chipen og hvor får du tak i an? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 6, 2004 Author Share Posted September 6, 2004 chipen må du ha for at bilen skal få nok bensin,at det er en 170hk chip eller en 200hk chip betyr bare at den gir rett bensin og trykket kan f.eks være 1.2 bar ved 200hk. den tar vekk det originale oppsettet og lager ett bedre ett på en måte.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 chipen må du ha for at bilen skal få nok bensin,at det er en 170hk chip eller en 200hk chip betyr bare at den gir rett bensin og trykket kan f.eks være 1.2 bar ved 200hk. den tar vekk det originale oppsettet og lager ett bedre ett på en måte.. det er jo det den ikke gjør. bensintrykket er jo styrt av den lille klædden som står på bensinmengde fordeleren. Det er jo liksom ikke mulig å mappe den hjernen til rst. Det er jo bare co skruen som er mulig å justere på den bilen Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 6, 2004 Author Share Posted September 6, 2004 hm.. hvor ligger co skruen da?? og hva gjør den?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 (edited) Bayjoo chippen får du bla a fra www.amberperformance.co.uk, coster vel £275 minus VAT, + norsk moms og frakt. Slik jeg forstår det er det trykk økningen som gir effektøkningen, men forskjellige chipper har ulik grad av nøyaktighet, slik at effekten ikke blir den samme på alle chipper. Ikke alle chipper som orker å henge med på noe særlig over 1 bar f.eks En annen ting er jo at det er 4 forskjellige ECU'er til rst, og ikke alle går over hverandre. Lurer på hva som egentlig skiller de jeg... EDIT: CO skruen ligger oppå luftmengdemåleren, i forkant av bensinfordeleren. Min hadde rustet fast, men co på 9.60 Edited September 6, 2004 by Tombra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 det er den lille skruen som sitter mellom luftfilteret og bensinfordeleren.Jeg ble fortalt av øyvind på Botne bil at man lure den sperren på en eller annen måte. uten å måtte bruke noe chip Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 7, 2004 Author Share Posted September 7, 2004 hva skjer hvis du stiller på denne co skruen da? får du mer bensin eller hva? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Det som skjer er at du forandrer blandinga på tomgang, noe som ikke har noe for seg, med mindre tomgangsblandinga er feil... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Igjennom hele registeret og vel? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Helt ubetydelig. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Så hvordan justeres blandingen høyere opp i registeret? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Kom over noe interesant ang chip til RS Turbo:hi guys, just wondered if anyone had a spec sheet for the bayjoo stage 1 chip for the s2? i understand it raises the boost limit to 1 bar but does anyone know what else it does (maps etc)? Cheers! -----------------I have Ahmeds stage I chip.It's designed for standard turbo, cam and other standard things. Mainly it retards ignition when it is needed on higher boost.If you purchase chip straight from Groove garage, Ahmed will ask you what boost limit you desire. I chose 1.5 bar Also rev limit will be raised to 7000 but it requires modifications to bosch injection board. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now