Jump to content

Rs turbo som koker lett


RsTurboTaule

Recommended Posts

Er alerede flere tråder he om dette. Først og fremst bør du skjekke om vifta di går. hvis ikke, gi en 12V rett fra batteriet å se om den går. virker den da legger du opp 12V via rele til en bryter på dash'en, så kan du styre vifta som du vil. Går ikke vifta er den gåen, og du kan begynne å spare penger til ny vifte....

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med koker? Hvis du skrur av lokket på ekspansjonstanken når motoren har normal arbeidstemperatur vil det boble og ryke, og vannet vil renne eller nesten renne over. Dette er forbi det skal være trykk i systemet. Hva viser vanntempsensoren? Ligger nålen innenfor "normal" er alt fint.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

okai har opplevd at det bare har rent over og.. men av og til hvis du kjører 20km og stopper koker det som f¤en. viften er koblet inn manuelt og jeg har den på hele tiden.. da må det være vannpumpen eller?? kan det være toppen ?? i så fall hvordan merker du at det er toppen?

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

ang toppen din, så kan du ta en sylinderlekkasjetest... da skal det komme frem hvis f.eks. topp-pakningen din er gåen....

 

grunnen til at det renner over i ekspansjonstanken etter du har kjørt litt og skrudd av lokket er det at kjølesystemet i turboen er så dårlig at vannet koker i turboen rett og slett.....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

hmmm...har et fastford-blad liggende et sted hvor de testa en orginal kam, en piper 285t2, og en kent cvh35 (?) mot hverandre, og det var marginale forskjeller....mener motoren de testa det på hadde ca 170-175 hk med orginal kam, og de vippa rett over 200 med både piper og kent....tror faktisk piper hadde 2 hk mer, og kent hadde litt mer nm.....

 

kjører selv med piper 285t2, og er dritfonøyd....skikkelig bra kam...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Siden du har ny termostat er det nok vannpumpen som er slitt. Den er ikke kjent for å vare evig. Lukter det eksos av vannet?

 

 

 

Jeg spurte Kent om hvilken de anbefalte av CVH34 og 35 og de anbefalte CVH34. Nå har jeg Bayjoo chip, og det er visst Amhed Bayjoo som har vært med på å lage CVH34 kam'en. Jeg har ikke fått prøvd den ennå.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

En liten ting jeg har lurt på... På disse chipene til rst så sier jo de som har litt "greie" på sakene at det eneste den gjør er å flytte trykk sperren. Det vil jo med andre ord si at du ikke får noen effekt økning før du skrur opp trykket.

Men så står det i div blader og folk skriver rundt om at de har monter f.eks 170hk chip...... :huh:

Da lurer liksom jeg på hvor effekten på chippen kommer inn i bildet! Allt er jo nesten mekanisk på disse bilene. så hvordan den data brikken kan gi deg hester da er litt diffus for meg...

 

 

Mao.. jeg trenger litt opplysning her

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

chipen må du ha for at bilen skal få nok bensin,at det er en 170hk chip eller en 200hk chip betyr bare at den gir rett bensin og trykket kan f.eks være 1.2 bar ved 200hk. den tar vekk det originale oppsettet og lager ett bedre ett på en måte..

det er jo det den ikke gjør. bensintrykket er jo styrt av den lille klædden som står på bensinmengde fordeleren. Det er jo liksom ikke mulig å mappe den hjernen til rst. Det er jo bare co skruen som er mulig å justere på den bilen

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Bayjoo chippen får du bla a fra www.amberperformance.co.uk, coster vel £275 minus VAT, + norsk moms og frakt.

 

Slik jeg forstår det er det trykk økningen som gir effektøkningen, men forskjellige chipper har ulik grad av nøyaktighet, slik at effekten ikke blir den samme på alle chipper. Ikke alle chipper som orker å henge med på noe særlig over 1 bar f.eks

 

En annen ting er jo at det er 4 forskjellige ECU'er til rst, og ikke alle går over hverandre. Lurer på hva som egentlig skiller de jeg...

 

EDIT: CO skruen ligger oppå luftmengdemåleren, i forkant av bensinfordeleren. Min hadde rustet fast, men co på 9.60 :ph34r:

Edited by Tombra

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Det som skjer er at du forandrer blandinga på tomgang, noe som ikke har noe for seg, med mindre tomgangsblandinga er feil...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Helt ubetydelig.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Kom over noe interesant ang chip til RS Turbo:

hi guys,

 

just wondered if anyone had a spec sheet for the bayjoo stage 1 chip for the s2?

 

i understand it raises the boost limit to 1 bar but does anyone know what else it does (maps etc)?

 

Cheers! 

-----------------

I have Ahmeds stage I chip.

It's designed for standard turbo, cam and other standard things. Mainly it retards ignition when it is needed on higher boost.

If you purchase chip straight from Groove garage, Ahmed will ask you what boost limit you desire. I chose 1.5 bar  Also rev limit will be raised to 7000 but it requires modifications to bosch injection board.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...