Jump to content

Ford løser Duval fra kontrakt etter 04


and

Recommended Posts

Fra fordrallyesport.com Ford to release Duval from contract at end of year

 

Nå dukker dette skal -skal ikke opp igjen. Huff og huff.. :huh:

 

Se 2004 WRCresultatene før Japan på wrc.com

3og 6plass på førerlisten.

Link to comment
Share on other sites

Dem ringte meg i går, å lurte på om jeg ville ha fabrikk kontrakt, men jeg sa nei.. Har ikke tid.. hehehe

Ja jeg gav dem nr ditt... orker ikke allt det bråket inne i bilen så jeg kastet bilen videre

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

hete kilder sier det var bestemt rundt juni att de vill trekke seg . Det samme vill hende med Jaguar F1 .Ford i norge har intern satt målet til ca 3% markeds andeler i år . Ford org er altfor topp tungt, de fleste sitter helt stille og venter på " golden hand shake" og slikker hverandre det du har høyest når du plukker poteter . Vet att ford er inne på forumet og leser vær dag , så nå begynner jan johanson ( pr ford )sikkert og ringe rundt for og prøve og finne ut hvem som sladrer .

Link to comment
Share on other sites

Vet att ford er inne på forumet og leser vær dag , så nå begynner jan johanson ( pr ford )sikkert og ringe rundt for og prøve og finne ut hvem som sladrer .

Fett om dem titter innom forumet! Må passe på nå så du ikke blir sladrehank på frender. Han skal selv ha .... :P

 

Med Focus modellskifte så er jo tiden ideel til å trekke ut M-sportsatsingen. Var på håret det ble noe i det hele tatt i 2004.

JaguarF1 burde selges fort som mulig nå som det blir racing med Aston Martin B)

Link to comment
Share on other sites

Vet att ford er inne på forumet og leser vær dag , så nå begynner jan johanson ( pr ford )sikkert og ringe rundt for og prøve og finne ut hvem som sladrer .

Fett om dem titter innom forumet! Må passe på nå så du ikke blir sladrehank på frender. Han skal selv ha .... :P

 

Med Focus modellskifte så er jo tiden ideel til å trekke ut M-sportsatsingen. Var på håret det ble noe i det hele tatt i 2004.

JaguarF1 burde selges fort som mulig nå som det blir racing med Aston Martin B)

All motor sport aktivitet lagt på hyllen intil videre .................

Med det menes ALT i europa .......... :( :( :(

Link to comment
Share on other sites

Er vel iogforseg ikke noe dramatisk dette.

Nei himmelen detter ikke ned, men nok en gang skal pinebenken tas i bruk. Hvis en blir uten annenfører betyr det jo at M-sportsatsingen er usikker for 2005.

Ser ikke PSA og Subaru gjøre slikt 2 år på rad nei..

 

Etter hva jeg forstår hadde Duval kontrakt til 2006 etter hva jeg leser på hjemmesiden hans www.fduval.com Fransk til engelsk så blir det lettere å lese.

 

Duval skal kjøre ut 04, men er fri til å få overgang til et annet WRCteam for 05sessongen.

 

Hvis det blir det 05satsing så henter Malcom Wilson kanskje opp Jari Matti Latvala fra Super 1600 JWRC.

Her er et interjuv med Jari fra januar 04 på www.rallyscene.com

Link to comment
Share on other sites

hete kilder sier det var bestemt rundt juni att de vill trekke seg . Det samme vill hende med Jaguar F1 .Ford i norge har intern satt målet til ca 3% markeds andeler i år . Ford org er altfor topp tungt, de fleste sitter helt stille og venter på " golden hand shake" og slikker hverandre det du har høyest når du plukker poteter . Vet att ford er inne på forumet og leser vær dag , så nå begynner jan johanson ( pr ford )sikkert og ringe rundt for og prøve og finne ut hvem som sladrer .

Vell det er ganske hete rykter i F1 at Ford kommer til å kalle JR for Ford til neste år, og i.flg. samme rykter skal dette kunngjøres senere i denne mnd. Det første som slo meg da jeg hørte om Duval, var at Ford nå kom til å legge ned WRC-driften og overføre midlene til F1. Tony Purnell skal ha uttalt om planene at de andre teamene kom til å være misunnelige på dem. Men uansett om det legger ned begge to, eller kun Ford Rallyesport, så kommer det til å være vemodig siden Ford har vært med i rally en god stund nå, men det er klart at det er mye bedre markedsføring å ha suksess i F1, enn i WRC. Bare se på Kina, her er interessen for F1 blitt meget stor det siste året, og Ford prøver nå å komme inn på det "begrensede" markedet. Samtidig har jo Ford økt midlene til markedsføring i USA med 150 mill dollar, dette kan jo tyde på at Ford nå vil virkelig markedsføre seg stort, og dermed håpe på å kunne rette opp på det sviktende salget. Jeg er meget positiv til dette, bare Ford spøtter pengene fra WRC til en F1. Cosworth har virkelg satt fart på sakene for å kunne bli blant de beste motorlev. når de nye reglene trer i krakt til neste sesong..

 

Jeg tviler på at det ble bestemt i juni at Ford vil trekke seg, da hadde Wilson meppe reist til Dearborn når Rally Japan var i full gang...

Link to comment
Share on other sites

Men nå har jo Ford vært inne siden 1999, det er fem år. Og suksess kan faktisk komme over natten, bare se på B.A.R, ingen hadde vell trodd i fjor at dem faktisk skulle ligge på andreplass i mesterskapet når det gjensto tre løp. Ford har hatt veldig stor suksess i F1 før, så jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle kunne få det en gang til. Hvis Ford har mulighet til å legge mer penger i F1, så har jeg god tro på at de en dag vil komme til å kjempe i toppen. Og nå som Toyota også er inne i bildet her, så vil det jo være utrolig god markedsføring å slå dem. Det som er så synd er at Ford må "slite" mer for å få tak i disse pengene, de skal først tjenes inn, og så skal alt forsvares for styret/eierne. Jeg har et inntrykk av at Bill Fords førstevalg er å få opp kvaliteten på bilene, før de gjør noen storsatsning noen annen plass, noe av det første han gjorde da han ble president var jo å spørre hvem i all verden var den personen som sto øverst på lønningslisten til FMC, det var Eddie Irvine, men samtidig er jo Ford et av de selskapene som har vært mest innvolvert i motorsport siden dag en...

 

uff, bare jeg hadde greid å finne ut hvilken utdanning jeg må ta for å bli annsatt i markedsføringsavd, evt PR, i Ford, så hadde jeg blitt den gladeste personen i verden, og da skulle jeg ha jobbet dag og natt helt til vi hadde fått opp salget, og med litt flaks også gått fordi Toyota igjen ;)

Link to comment
Share on other sites

Vet att ford er inne på forumet og leser vær dag , så nå begynner jan johanson ( pr ford )sikkert og ringe rundt for og prøve og finne ut hvem som sladrer .

Fett om dem titter innom forumet! Må passe på nå så du ikke blir sladrehank på frender. Han skal selv ha .... :P

 

Med Focus modellskifte så er jo tiden ideel til å trekke ut M-sportsatsingen. Var på håret det ble noe i det hele tatt i 2004.

JaguarF1 burde selges fort som mulig nå som det blir racing med Aston Martin B)

All motor sport aktivitet lagt på hyllen intil videre .................

Med det menes ALT i europa .......... :( :( :(

beklager bige, men setter et stort sp.teng rundt alt det du skriver her, for å være helt erlig tror jeg rett og slett at du finner på det du skriver. Det har ikke vært noe som helst som har antydet på at dette skal skje, ingen rykter, lekasjer etc. I et så stort selskap som FMC er det umulig å forhindre dette, bare se på blue oval news. Det er ingen plass noe slik er lagt frem. Heller ikke Automotive News etter Detroit News har skrevet noe om dette. Hvorfor skulle Ford trekke seg fra all motorsport? Det er derimot rykter som sier det stikk motsatte som du sier, Ford kommer til å satse på baneracing og F1, Jaguar skal trekke seg, og Aston Martin skal bygge biler for privatteam på Le Mans, det siste er et faktum. Skulle AM bare trekke seg helt ut nå? JR har fått mer og mer penger fra Ford, Pitcy har sagt at han har lagt fem budsjett for neste år, og at de diskuterer med Red Bull og HSBC ang. sponsor.

 

Ja, jeg tror det er rent oppspinn du kommer med....

Link to comment
Share on other sites

men det er klart at det er mye bedre markedsføring å ha suksess i F1, enn i WRC. Bare se på Kina, her er interessen for F1 blitt meget stor det siste året, og Ford prøver nå å komme inn på det "begrensede" markedet. Samtidig har jo Ford økt midlene til markedsføring i USA med 150 mill dollar, dette kan jo tyde på at Ford nå vil virkelig markedsføre seg stort, og dermed håpe på å kunne rette opp på det sviktende salget. Jeg er meget positiv til dette, bare Ford spøtter pengene fra WRC til en F1.

Ja blir det F1 satsing bør det kjøres med åpen seddelbok.

Når en ser litt større på det så er ikke F1 så dumt. Er vel bare i Nordeuropa rally er stort, mens F1 er worldwide. Klart mer prestisjefylt med F1glammen i andre verdensdeler som ikke har furuskog og skogsbilveier utafor stuevinduet. For ikke å snakke om kjøpekraften som finnes i Bahrain og Shanghai. Er ikke bare turban og kamel og stråhatter og esel der nei..

Og nå som FORDkvaliteten er under forbedring er F1 med de sakalte premium og kvalitetsbilene den rette arena å heise flagget på.

 

Litt om Kinaløpet 24-26september Views from the Paddock - China and beyond

 

Tok en titt på fabrikklagene i F1: BMW, MB og Honda m.fler F1team 2004. mot WRC : PSA og Subaru i tillegg til Ford. WRC lag 2004 Kan jo nevne Mitsu og, men resultatene er jo like fæle som bilen.. Egentlig litt stusselig status i WRC for øyeblikket <_>

 

Og med det dårlige Europamarkedet så kan man jo spørre om det er verdt innsatsen fra FORD sin side med ny Focus på gang mot kun 3 reelle fabrikkkonkurrenter.

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig F1satsingen fra FORD væert helt på øverste hylle? Jordan er Jordan..

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig F1satsingen fra FORD væert helt på øverste hylle? Jordan er Jordan..

Hvor var du ifra 1960-tallet til 1983? Ford DVF vant jo så og si hvert løp! Benneton i 94. Joda Ford har satset sterkt på F1, of kommer nok til å fortsette med det. Hvorfor skal ikke Ford greie å stille med et bra fabrikksteam? Det er ingen ting som sier at de ikke skal det, de stiller jo på lik linje med alle de andre teamene.

 

Jeg kan vell si meg enig i at CR ikke har hatt like stor suksess med V10, som ved V8, men det er jo bare bra, med tanke på neste år, da er det jo V8 som det går på...

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig F1satsingen fra FORD væert helt på øverste hylle? Jordan er Jordan..

Hvor var du ifra 1960-tallet til 1983?

Siden du henter den linja så se også sammenhengen. Det handler om nåtidens FORD F1satsing. Sånn ca 2005 til litt tilbake på 90tallet.

Cosworth har ikke laget gode motorer til F1 på lenge. Honda stiller litt anderledes.

 

Men for å svare så kom min F1interesse med Senna og Prost i Marlborofarger. Sånn rundt 87/88.

Link to comment
Share on other sites

Det er 10 år siden Ford vant noe sist. Utviklingen i Formel 1 har eksplodert de 10 siste årene. 2.4l V8 er foreslått fra 2006.

Nope, Jordan vant i Brasil i fjor ;)

Joda, de har vell ikke akkurat gjort så ufattelig mye, men vi må jo også ta den økonomiske situasjonen til Ford med i sammenhengen...

Link to comment
Share on other sites

Nå har Wilson gått ut og sagt at Ford mest sannsynelig bare kommer til å delta på de europeiske rallyene. Jeg Håper så inderlig at midlene som spares på dette overføres til F1. Her er det et potensiale som er enormt i forhold til WRC. Bare se på Kina, her er det MANGE bilkjøpere, og nå er interessen til F1 enorm der borte. Hvis Ford greier å stable et bra team på beina, kan de få ta del av kaken i Kina....

Link to comment
Share on other sites

Så M-Sport går for en Skodaløsning i 2005? Blir ikke mye show over WRC da, men litt morro med et takk for sist etter alt det regelklabbet fra FIA i fjor høst som en bonus. Blir sikkert fett å selge WRC til massene med 3fullsessongfabrikker :P Da blir det nok ikke noe ræsing med Focus Mk2karossen.

Hvor fant du dette hen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...