Jump to content

Bilder av ny mondissen min


Guest mondeoGLX

Recommended Posts

Guest mondeoGLX

Hadde bare lyst til å dele gobilen med dere andre her.. Bare hyggelig med kommentarer da.. :rolleyes:

 

Rett etter jeg hadde hentet den.

 

 

 

Akkurat fått på RS fronten og en liten dose vaskemiddel..

 

 

 

Litt mørkere farge i skyggen

 

 

 

Litt dårlig kvalitet pga sollyset

 

 

 

Fikk strekt opp kabler til anlegg og satt i MTX forsterker og 2*10" MTX + Pioneer spiller.

I tillegg fikk jeg lagt på 24% film på sidebakrutene, 43% kommer på siderutene fremme.

 

Fornøyd med bilen jeg, litt småfiks er det alltid men det er bare kos det..:P

Blir ikke gjort så mye i sommer med bilen pga økonomien, men har noen småplaner i vinter ja..

Edited by mondeoGLX
Link to comment
Share on other sites

Guest mondeoGLX
Grats me ny bil :) I mine øyne ser den litt rosa/falmet ut.. Eller lyver blitsen?

 

Mulig en god rundet med polering og voksing hadde vært lurt? :P

 

Er nok litt rosa i kantene ja, tenker jeg polerer han så fort jeg får tid og været er på min side.. :rolleyes:

Må jo være klar til ferien vettu.. :P

 

Gratulerer med ny bil ja :)

Steike flott.

Hvor mye er den senka?

 

Og den ser litt matt ut ja, nesten litt rosa.

Ville kjøpt rød lakkrens og polert med, så blir det godt som nytt :)

 

Er originalt senkesett fra Ford, er vel 40/40 tenker jeg?!

Felga er 8*17 med 215 bredde. Er lav nok for nord-norske veier skjønner du. Må enda kappe litt av hjulbuen.. :rolleyes:

Gjør seg med fine og klare farger.. B)

Edited by mondeoGLX
Link to comment
Share on other sites

Er nok litt rosa i kantene ja, tenker jeg polerer han så fort jeg får tid og været er på min side.. :rolleyes:

Må jo være klar til ferien vettu.. :P

Er originalt senkesett fra Ford, er vel 40/40 tenker jeg?!

Felga er 8*17 med 215 bredde. Er lav nok for nord-norske veier skjønner du. Må enda kappe litt av hjulbuen.. :rolleyes:

Gjør seg med fine og klare farger.. B)

 

Den der er nok senka 55/40....samma høyde som på min bil....

Link to comment
Share on other sites

Guest mondeoGLX
Den der er nok senka 55/40....samma høyde som på min bil....

 

Kan hende det, hvis originalt senkesett fra ford er 55/40 så..(?)

Men synes ikke den er lavere fremme enn bak da..

Link to comment
Share on other sites

Mange biler man senker 35/35 eller 40/40, vil være lavere bak i forhold til fremme.

Jeg har selv en 98 mondeo.. Jeg har kjøpt justerbart senkesett, og regner med å senke 35mm bak pga anlegg, og 50-60 fremme etter hvordan det ser ut :)

Men det viktigste er at det ikke tar borti eller at den blir dårlig og kjøre.

Link to comment
Share on other sites

Guest mondeoGLX
Mange biler man senker 35/35 eller 40/40, vil være lavere bak i forhold til fremme.

Jeg har selv en 98 mondeo.. Jeg har kjøpt justerbart senkesett, og regner med å senke 35mm bak pga anlegg, og 50-60 fremme etter hvordan det ser ut :)

Men det viktigste er at det ikke tar borti eller at den blir dårlig og kjøre.

 

Dekkene subber fint borti hjulbuene ja, bare bak og det er mye mer subbing på venstre sia..hmm..! :blush:

 

Any idè for småstasj man kan gjøre med kjerra for a little slant money?

Blir vel ikke for "harry" med 43% film på siderutene fremme?

Link to comment
Share on other sites

Guest mondeoGLX
fin bil, men du skal ikke prøve å rette opp endestussene bak? de sto vel litt til hver sin side..? :P

 

Hehe.. Kunne ikke se at pottene var skjeive, så tok målestokken fram.. -_- Målt fra bakfangeren er det ca 0,5 cm høydeforskjell og de står rett ut bak..

Godt sett mk1-Sindre :D

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Kunne ikke se at pottene var skjeive, så tok målestokken fram.. -_- Målt fra bakfangeren er det ca 0,5 cm høydeforskjell og de står rett ut bak..

Godt sett mk1-Sindre :D

 

Var ikke vanskelig å se, når jeg har hatt samme problem på min etter at jeg monterte det. Måtte av med nesten hele anlegget for å rette det opp, og fortsatt ble det ikke 100 prosent syns jeg..

 

Slik så det iallefall ut når den ene potta pekte ned og den andre opp :P

mondeo2.jpg

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Dekkene subber fint borti hjulbuene ja, bare bak og det er mye mer subbing på venstre sia..hmm..! :blush:

 

Any idè for småstasj man kan gjøre med kjerra for a little slant money?

Blir vel ikke for "harry" med 43% film på siderutene fremme?

tror de bilene er skakke bak. hehe. min subbet også på samma side. eller, subbet på begge, men mest der. hadde 8x17 med 225/45/17 dekk.

 

Ville lagt lik film rundt hele. Har kjørt i snart 3 år med 35% lysgjennomslipp på min mk1 nå. Ser drit fett ut!

Link to comment
Share on other sites

Guest mondeoGLX
Var ikke vanskelig å se, når jeg har hatt samme problem på min etter at jeg monterte det. Måtte av med nesten hele anlegget for å rette det opp, og fortsatt ble det ikke 100 prosent syns jeg..

 

Slik så det iallefall ut når den ene potta pekte ned og den andre opp :P

 

 

Eyy, der er jo bakenden min.. :P

Venter til over ferien med å rette det opp, dårlig med bukk for tiden.. <_<

Tenker det bare er å vri på pottene..

 

tror de bilene er skakke bak. hehe. min subbet også på samma side. eller, subbet på begge, men mest der. hadde 8x17 med 225/45/17 dekk.

 

Ville lagt lik film rundt hele. Har kjørt i snart 3 år med 35% lysgjennomslipp på min mk1 nå. Ser drit fett ut!

 

Den ytterste delen av bakfangeren min knakk etter et uheldig smell i hjulbuene, lide litt for skjønnheta vettu.. :P

Sant som du sier, ser nok bedre ut med lik lysgjennomslipp hele veien.. Bakrutene sota jeg her om dagen, men det ble ikke veldi bra for å si det slik :blush:

 

Gullet fikk en dose med lakkrens og ordentlig turtle wax idag..:D testa både autoglym og turtle sin lakkrens, men er ikke store forskjellen akkurat..

 

Banket opp hjulbuene også, ahh hvor deilig å ikke høre dekka slipes..:P

 

Èn ting til, hvor står det hva bolt dimmensjon er? Altså mellom boltene.. :lol:

Edited by mondeoGLX
Link to comment
Share on other sites

Den ytterste delen av bakfangeren min knakk etter et uheldig smell i hjulbuene, lide litt for skjønnheta vettu.. :P

Sant som du sier, ser nok bedre ut med lik lysgjennomslipp hele veien.. Bakrutene sota jeg her om dagen, men det ble ikke veldi bra for å si det slik :blush:

 

Gullet fikk en dose med lakkrens og ordentlig turtle wax idag..:D testa både autoglym og turtle sin lakkrens, men er ikke store forskjellen akkurat..

 

Banket opp hjulbuene også, ahh hvor deilig å ikke høre dekka slipes..:P

 

Èn ting til, hvor står det hva bolt dimmensjon er? Altså mellom boltene.. :lol:

På felgene eller lurer du på selve bilen?

 

Du skal ha felger med 4x108 bolt sirkel og inpress på 42 helst!

 

Tror ikke det er alle felger som er merket med boltsirkel, jeg finner ikke det på mine vinter felger i hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Guest mondeoGLX
På felgene eller lurer du på selve bilen?

 

Du skal ha felger med 4x108 bolt sirkel og inpress på 42 helst!

 

Tror ikke det er alle felger som er merket med boltsirkel, jeg finner ikke det på mine vinter felger i hvertfall

 

Var boltsirkelen jeg mente ja.. 42 +- 5 er det ikke det som er lovlig? har 35 da.. :P

Fant heller ikke noe på sommerluggene mine, så begynte bare å lure litt..hmm:)

Link to comment
Share on other sites

+- 5mm ja. Hadde 35 på gamle felgan mine jeg også. Men det ble litt problemer med at dekkene forann kastet stein og slik siden de stakk utenfor. Dessuten subbet dekkene i demperen bak ved stor belastning ( kjapp kjøring i sving). Også subbet dekkene generelt noe ****** alle steder. Innerskjærmer fløy rundt om.

 

hadde 8x17" felg da. Var ikke lov det heller

Link to comment
Share on other sites

+- 5mm ja. Hadde 35 på gamle felgan mine jeg også. Men det ble litt problemer med at dekkene forann kastet stein og slik siden de stakk utenfor. Dessuten subbet dekkene i demperen bak ved stor belastning ( kjapp kjøring i sving). Også subbet dekkene generelt noe ****** alle steder. Innerskjærmer fløy rundt om.

 

hadde 8x17" felg da. Var ikke lov det heller

 

Eg kan ikkje fatte og begripe hvordan du har fått til å subbe i demperene med macpherson uppheng..

Det er da ingen fleksing der??

 

Har nå satt på 8*18 compomotive MO ET35 med 215/35/18

måtte til og med "space" ut 3mm bak for å få dem til å sitte som eg ønsket...

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...