Scorpio v6 Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 (edited) Hei. Har en 86' Scorpio 2.8i v6 og lurer på om det er noe billig trim til denne motoren.Er det kat på den?Den skal brukes til bilcross så jeg vil ikke legge så veldig mye penger inn i det. Hvor mye vil nytt luftfilter og større eksos gi? Håper det er noen hjelpsomme personer der ute Edited July 10, 2007 by Scorpio v6
D.Toft Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 bruk dette forumet http://www.fmcn.no/forum/index.php?showforum=43 Flyttet
RS 1000 Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 Hei. Har en 86' Scorpio 2.8i v6 og lurer på om det er noe billig trim til denne motoren.Er det kat på den?Den skal brukes til bilcross så jeg vil ikke legge så veldig mye penger inn i det. Hvor mye vil nytt luftfilter og større eksos gi? Håper det er noen hjelpsomme personer der ute Jeg mener at Ford har gjort alt de kan for å holde effekten nede på disse motorene.1. Lag grenrør. Hva som helst er bedre enn de originale eksosmanifoldene.2. Lag effektanlegg. De originale pottene er for tette.3. Perforere luftfilterboksen med noen 1" hull.4. Bytt diff. til en med lettere utveksling. Vil du videre er det nytt plenumskammer, porting av topper og justerbar BTR som står for tur. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Scorpio v6 Posted July 12, 2007 Author Posted July 12, 2007 Jeg mener at Ford har gjort alt de kan for å holde effekten nede på disse motorene.1. Lag grenrør. Hva som helst er bedre enn de originale eksosmanifoldene.2. Lag effektanlegg. De originale pottene er for tette.3. Perforere luftfilterboksen med noen 1" hull.4. Bytt diff. til en med lettere utveksling. Vil du videre er det nytt plenumskammer, porting av topper og justerbar BTR som står for tur. Takk for svar. Har du en diff å anbefale?Hvor kan jeg få tak i plenumskammer?
RS 1000 Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Takk for svar. Har du en diff å anbefale?Hvor kan jeg få tak i plenumskammer? Du må sjekke utvekslingene, men som ett utgangspunkt hadde jeg undersøkt diff fra 2,4 L stv. Dette må lages. Ta bort øverste del og legg en Cornflaksespakke opp i stedet, da får du ett intrykk av hvordan det kan se ut. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
BR Racing V6 Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 trim som jeg anbefaler bilcross folka som kommer i kontakt med meg. er bensinbooster. oppgrad plugger. lage en enkel åpen luftfilter løsning.strupe bensintrykk reg med slangeklemme.går og på 24v.just co2 ombrako på undersiden av mengdemålerne,med klokka for fetere blanding. lag rettere rør fra mengdemålere til spjeld. flower bedre inn en gummi dritet. får du just fordeleren., så prøv litt mere fortenning. hvis du skal ha av toppene. så plan dem 0.,65-1mm. lett støpejerns porting .,finpuss. effektkam og eff anlegg. bør du snuse rundt 200hk. med alt annet og gjort. jeg skrev. skal du ha diff med lett uveksling. scorpio 95 2.0 har en type med 4.27 utv. bruker en slik selv på 24v min. lekebilen. 170km på 6200 på 4gir. 1.1utv. evt kan du få på scorpio , 3,90-4,10 utv. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now