Jump to content

Bytte fra aut til man kasse.


taunus gxl coupe

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med å bytte fra aut til man kasse,på mondeo mk 2 ? Bilen er en 99 mod 2.5 V6. Kunne godt tenkt meg manuell gear i bilen.Er det kun kasse,svinghjul,pedaler som må byttes?Eller passer ikke drivaksler,og har den hydraulisk clutsh?Er det noe forskjell på utveksling,eller er det omtrent likt?Er en tanke jeg har lekt med en stund,og ville derfor høre om noen har erfaringer på området?

Link to comment
Share on other sites

Vet iallefall at drivakselene ikke passer overens. skulle en gang ha en drivaksel til venstre side, og denne var til automat fant jeg ut, for den var mye lenger enn den til manuell. ette var riktignok på en MK1, men kan ikke tro at det er store forskjellen sånn sett på mk1 og mk2 drivaksler. Men skal du bytte over, tror jeg nok det hadde blitt et dyyyrt prosjekt..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Du må skifte girkasse, svinghjul, drivaksler, pedalsett, bremsvæskebeholder, clutchsylinder, motorramme/travers, giroverføring, og sikkert en del til jeg har glemt. I tilegg må det til litt mobbing av girvelger o.l for å få bilen til å gå over 3500 o/min.

I det store og det hele: Styr unna. Det er mye jobb og resultatet blir litt hybrid. Man og aut har forskjellig hjerne og ledningsnett. Blir litt ukarant ved fremtidig feilsøking

Bør nok ha en delebil og flytte alt over i så fall

Edited by focusst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Ja vel,viss info som du focusst kommer med er riktig.Så er det ikke noe alternativ og bygge om?Da må jeg bare godta att bilen har autgear!Ikke for å trekke i tvil dine kunnskaper,men hvordan vet du dette?Har du prøvd dette selv?Eller på andre måter,tillegnet deg kunnskapen?Takker så mye for svar,uansett.

Link to comment
Share on other sites

Ja vel,viss info som du focusst kommer med er riktig.Så er det ikke noe alternativ og bygge om?Da må jeg bare godta att bilen har autgear!Ikke for å trekke i tvil dine kunnskaper,men hvordan vet du dette?Har du prøvd dette selv?Eller på andre måter,tillegnet deg kunnskapen?Takker så mye for svar,uansett.

En bekjent startet på jobben, jeg ble med etterhvert. Det skal dog sies at dette var en 2,0, men det blir stort sett samme jobben.(ikke skyt meg hvis jeg tar feil) Han angret seg veldig på å ha startet prosjektet.

Og jeg har mottat lønn som Ford mek i noen år.

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...