Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvor mye må jeg ca ut for me for å få en som ikke er ræv kjørt ca? (Er villig til å reise et godt stykke)

Hva bør jeg passe på når jeg skal se på en?

Hva anbefales 4wd eller 2wd?

Posted (edited)

Er ikke noe fasitsvar på hvor mye du må gi for en bra en.

Så på veldig mange forskjellige Cosworther når jeg kjøpte nå i vår.

Og det er ikke mye sammenheng mellom stand og pris egentlig.

Er utrolig mange som er dårlige, så du må passe deg for å bli lurt.

Så sjekke den nøye før du kjøper!

Men du må nok et godt stykke over 100k for en bra en.

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=23262

 

Her er en kjøptsguide til Sierra Cosworth.

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=17350

 

Her er en kjøptsguide til vanlig Sierra. Er lurt å se etter de vanlige prooblemene på Sierra også.

 

 

Om du vil ha 2wd eller 4x4 er egentlig opp til deg. Er en smakssak egentlig.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Noe annet jeg må huske på?

Posted
Noe annet jeg må huske på?

at den ikke er skrudd ihjel.. og ikke altfor trimmet av useriøse personer som ikke vet hva de holder på med..

rust under bilen bør jo sjekkes og.. en cosworth ruster like mye som en vanlig sierra.. Men de fleste er jo sikkert holdt bedre siden det er cosworth..

88 Escort RSTurbo

Posted

skal gått gjøres å finne en bil som ikke er skrudd på, men er sikkert mye bra ute å går og, men det koster, sedan er jo det billigste, escort og vinge er dyrere, personlig syns jeg 4x4 er konge, pga lite hjulspinn og mye gøy kjøreglede, men liker du å spinne å dumme deg så kjøp 2wd hehe, og kjøpe en org utrimmet er bare tull, for alle vet at du kommer til å "klø" litt selv, så kjøp en steg 1 eller 2 med ferdig effektanlegg og litt dilldall, sparer deg jo for masse penger å kjøpe den litt "ferdig", men skal du blo trimme så må jo du ut med motor og overhale den litt, så da er jo det greit med en org motor som ikke er brukt en haug med penger på turbo og annet dilldall, sjekk peilipinnen om det er vann i olja, da er oljen litt hvit i fargen, beste tips er selvsagt å ta med en som har peiling hvis du føler deg usikker selv, helst få den på naf test eller noe slikt, så lykke til :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted
Orginalt en 1990 2.0i CL

 

hvordan fant du ut at den var ombygd? :blink:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted (edited)
hvordan fant du ut at den var ombygd? :blink:

Det sjekker du lett på vegvesen.no. Bare å taste inn skiltnummer. Er det orginal cosworth kommer det opp.

Edited by EscCos

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Posted

Skal ikke ha noe ombygde greier

Posted

Er ikke lett å si noe bare ved å se bilder, kan se bra ut på bilder mens den egentlig er drittdårlig vet du..

Du må nesten se over den.

 

Er org. Cosworth vertfall

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

ingenting, lenge siden jeg hadde den

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...