Jump to content

Simons effektanlegg, verdt å kjøpa?


Jokke2k

Recommended Posts

Har nå fått hull i eksosen, så må få meg noe nytt.

Tenkte på Simons effektanlegg, men har hørt at mange blir skuffa over lyden.

Er dette tilfelle?

 

Noen andre effektanlegg som er bra/anbefalt?

 

takker for svar:)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor anbefales ikke det? <_<

 

Er jo helt topp annlegg til en billig penge, lyden er fin når man bare får kjørt litt med det på bilen, bør ha grenrør også da ;)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor anbefales ikke det? <_<

Både pga pris og det du får tilbake for denne prisen. Min mening: Bygg heller selv. ;)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Både pga pris og det du får tilbake for denne prisen. Min mening: Bygg heller selv. ;)

 

-Arne

Simons er jo det billigste du får tak i, er fornøyd med det jeg har..

ville kjøpt det hvis du ikke gidder eller har tid/kunnskap/utstyr til å bygge selv, et helt greit eksosanlegg, mye bedre enn å kjøpe originalt hvertfall har hatt mitt over ett år har fukna bra det.. også er passformen veldig bra

 

ang lyd, må det brukes noen måneder før godlyden kommer, og når motor og anlegget er varmt er det veldig pen og dyp lyd..

dette gjelder for øvrig sierra dohc

Link to comment
Share on other sites

Hadde Simons-anlegg på min gamle '93 Sierra DOHC, og må si jeg syns det fungerte veldig greit egentlig. Var litt skuffa over lyden med en gang, men etter å ha 'kjørt det inn' noen uker blei lyden ganske så fin, akkurat passe liksom. Mener å huske jeg betalte rundt 2000kr. for et komplett Simons-anlegg.

Link to comment
Share on other sites

Simons er verdt pengene, ikke tvil engang. Tviler på man får tak i noe med bedre passform og lyd til bare 2 lapper... Bygge sjøl koster garantert mer, pluss all den bortkastede tiden man legger i det.

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

tmars: Hvor mye koster det for komplett simonsanlegg til dohc? Hvis du har prisen i hodet...
tror ikke det fins komplett anlegg til dohc, men betalte 2000 eller noe for bakerste delen (fra kat og bakover) Edited by tmars
Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Ville heller brukt penga på grenrør, Ashley har greie og billige, og heller snekra resten sjøl av 2" rør og ei eller 2 potter.

Link to comment
Share on other sites

Ville heller brukt penga på grenrør, Ashley har greie og billige, og heller snekra resten sjøl av 2" rør og ei eller 2 potter.

 

Hadde eg hatt tilgang til sveise-utstyr og kunnskaper til det, hadde eg kanskje gjort det selv.

men har nok ikke det <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Kjøper deg rør, bend, potter og en haug klemmer.

Denger det på plass under bilen, deler det foran bakakselen og tar det med på mekken på en skole og får det sveisa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...