Jump to content

biltema turbo


Guest Djohannessen

Recommended Posts

Det må vere en skrivefeil det der. Sikker på at det skal stå 180.000rpm. Det høres mere riktig ut.

En annen ting jeg ser er at det kan vere vanskelig å få actuatoren eller hva det heter til å passe hvis du vrir husene i forhold til hverandre, noe du sansynelig vis må gjøre for å få det til å passe i en bil. Mulig du kan lage eller tilpasse en annen brakett.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Guest Djohannessen

ja 18000 kan ikke stemme vist andre turboer er over 100000.. må nesten ringe dem og sjekke... skal nok klare å få den til og passe...

må da være noen på forumet som har testa den?:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Djohannessen
skal visst være disse turboene...

Turbo

 

testet til 180,000rpm ja.

 

 

kanskje man skulle invistere i enn sånn da? hva tror du?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

den har vel samme kvalitet som resten av kina-kopi turboene...er nok ikke noe dårligere enn resten av kina-kopiene selv om det er biltema som selger...

Link to comment
Share on other sites

du kan glemme å kjøpe den turboen som er til vag. det har sånn rar flens. den som er til saab har t25 flens. t25 flens er noe mindre enn t3 flens.

 

du må nok regne at du må vri på lufthuset. og da kan du ikke bruke det org. feste til actuatoren. og da må du lage til ny feste osv.

 

noe "silkesvarten" er innpå over her.

Link to comment
Share on other sites

dette er samme som garret gt-17 sitter i sabb 9-3vertfall... funker perverst på ist...jeg hadde på min og hadde fult trykk fra 2000omdr og holdt helt til sperra...

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Guest OCHworth
Skikkelige turboer tåler da langt over 100000rpm også..

 

Stemmer nok litt for bra det utsagnet der, Åshøgda ;)

 

syntes 100 000 hørtes lite ut. en diagnosetekniker på jobben sa at på peugeot 2.0l HDI hadde turboen 100 000 omdr med motor på tomgang, og ved fult ladetrykk hadde denn 6-700 000. merklignok holder disse turboene også utrolig bra.

Link to comment
Share on other sites

syntes 100 000 hørtes lite ut. en diagnosetekniker på jobben sa at på peugeot 2.0l HDI hadde turboen 100 000 omdr med motor på tomgang, og ved fult ladetrykk hadde denn 6-700 000. merklignok holder disse turboene også utrolig bra.

 

 

Høøøttt ? 700 000 ?

 

Det var ikke 10k på tomgang, og 60 \ 70 ved fullt trykk ?

Link to comment
Share on other sites

Guest OCHworth
Høøøttt ? 700 000 ?

 

Det var ikke 10k på tomgang, og 60 \ 70 ved fullt trykk ?

 

Var ikke det nei, spurte opptil flere ganger. grunnen til at han fortalte det var at jeg glemte å fylle olje etter service, og turboen raste utrolig fort uten olje. :S

Link to comment
Share on other sites

Skeptisk...

 

henger meg på den gitt.

tviler sterkt på at det at det er mulig å nå et så høyt omdreiningstall! Ikke en gang halvparten er mulig å få til.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

sakset fra freepatentsonline..

 

The use of turbochargers to increase the air intake of internal combustion engines is known to increase engine output. In many conventional turbochargers a compressor wheel is driven at high speeds or revolutions per minute. For example, many compressor wheels rotate in the range of about 100,000 to 150,000 revolutions per minute.
Link to comment
Share on other sites

Guest OCHworth

okey, skal trekke det jeg sa litt tilbake, men ikke helt :P

 

"Since the turbocharger components are manufactured on high-precision machines to close tolerances and the wheels rotate up to 300,000 rpm, turbochargers should be inspected by qualified specialists only."

 

hentet fra : http://www.turbodriven.com/en/turbofacts/r...mendations.aspx

 

Mulig han tok i litt når han sa 6-700 000.

Link to comment
Share on other sites

Prøv å få tak på BR-Racing her på forumet. Han skaffer turboer som er billigere enn biltema. Har testet en slik selv og er meget fornød.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...