Jump to content

Problemer etter senk


l1th1um

Recommended Posts

Har fått noen ulyder i bilen etter jeg senket den (30 mm Cobra fjærer). Lyden kan beskrives som en "durelyd" som er ganske irreterende når jeg kjører i 90-120 kmt. Fra 120 til 180 kmt er ikke lyden der (testet i Tyskland). Lyden er heller ikke der når jeg svinger til venstre, men når jeg svinger til høyre blir den kraftigere. Det er ikke vibrasjoner i bilen i noen hastigheter, heller ikke når jeg bremser.

 

Det skal sies at jeg ikke har fått sjekket (og korrigert) hjulstillingen etter senkingen.

 

Noen som vet hva som gjør til dette?

Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea

Vis du svinger til høyre å lyden blir høyere kommer av et hjullager på venstre side. Hjullager durer når de er skada å, rett fram også

Edited by LaLinea
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Kan du forklare litt hvor hjullageret er plassert? Er det noe jeg kan skifte selv?

Hjullageret sitter foran i spindelen, denne må du presse ut, ikke tenk på å begynn på jobben engang hvis du aldri har gjort noe sånt før. Få noen som har peil, og som har presse til å hjelpe deg.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Var nedom den lokale Ford forhandleren i dag og fikk pristilbud på skifting av hjullageret på venstre side fremme. Hjullageret koster ca. 1000 kr, og totalt skulle de ha 3000 kroner for jobben. Syns dette var litt dyrt, så det blir nok til at jeg demonterer navet selv og tar det med ned på Ford. Da blir det forhåpentligvis litt billigere.

Link to comment
Share on other sites

Skru det ut selv da, og reis ned. Sparer penger, selv om det er litt jobb..

 

Har forresten et lite problem selv etter senking.. Det kommer en liten klunkelyd forran på høyre siden av og til når jeg svinger.

Det er egenltig kun ved lav fart.. Virker som det knaker den ene vegen først, så skal det liksom klunke tilbake igjen etterpå..

Noen ganger kommer det ikke lyd i det hele tatt heller.. Noen som vet hva som kan lage lyden?

 

Skal til 4 hjulskontroll i morgen, så hadde vært fint om noen svart IDAG :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. I toppen altså? De er i hakk, altså inntil kanten, men kan dobbelsjekke dette.. Høres bare ikke slik ut.. Jeg tenkte mer på stab. staget eller noe slik, men tenkte å ikke nevne det før jeg hadde hørt deres meninger.

 

Skal ut i garasjen og sjekket nå.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...