Jump to content

Ladetrykk escort cosworth


Ruudsengen

Recommended Posts

Som topic sier, får ikke mer enn 1,5 i ladetrykk.

Oppsett: t34 turbo,siemens 3102dyser,pukkelrygg chip,3"eksos,original cooler, -34actuator

Kjører med analventil.

 

Har prøvd å justere på actuator stag,og strupe slangen til den uten hell.

 

Kom med forslag....

Edited by Ruudsengen
Link to comment
Share on other sites

bilen hadde ikke gått skikkelig vist han ikke hadde hatt 3bar map, det gjor den med meg hehe hakker og greier

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe gæærn't med fjæra i actuatoren slik at wastegateklaffen lekker/åpner og derfor holder trykket nede?....

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Tok av slanger på kom.hus og innsug. Blokkerte i begge ender. Laget en nippel på kom.sida så jeg fikk satt på trykk.

Dumpen hadde jeg allerede shimsa igjen. Spruta på såpevann over alt for å se om det bobla.

Kan jo fortsatt være plenum eller innsug som lekker,men reagerer ikke på startgass.

Link to comment
Share on other sites

prøv med en bløde ventil du , riv ut ANAL ventilen

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Hehe karer, nå må dere gi dere. Det heter AMAL ventil. :lol: så det en en vesentlig forskjell.

 

Anal ventil, er det noe man som leveres av Anal Performance Racing?

 

Ruudsengen.

1. Hvor mye forspenne har du på actuator?

2. Hvilken intercooler har du?

3. Hvor mye aksialslakk (inn og ut) er det i turboen?

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hva med wastegatehullet i eksoshuset? Har sett eksempler med store sprekker der som går inn mot turbinen = lavt ladetrykk i værste fall. Verd å sjekke hvis du er rådløs i alle fall :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Veit det heter aMal ventil. Forsøk på å være litt artig.

Har prøvd med forskjellig forspenn på actuator. Kjører med original intercooler. Ingen slakk i turbo. Nyoverhalt uka som var.

Fikk ikke mer trykk med forrige turbo jeg hadde heller. (Tn e46) Trodde kanskje det var den som ikke greide mer,men er nok noe annet tull.

Spjeld og eksoshus så bra ut.

Link to comment
Share on other sites

blødeventil , har vært borti samme problemet på flere biler nå

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

om programmet ikke er bygd for høyere trykk - vill map og programmet styre ned lade trykket og tenningen . Så du får mindre effekt

 

Programmet er bygget for høyere trykk en 1.5bar "ladetrykk". Boost cut er på 2.2bar "ladetrykk", og bensin og tenning henger med hele veien opp dit.

Link to comment
Share on other sites

Tok av slanger på kom.hus og innsug. Blokkerte i begge ender. Laget en nippel på kom.sida så jeg fikk satt på trykk.

Dumpen hadde jeg allerede shimsa igjen. Spruta på såpevann over alt for å se om det bobla.

Kan jo fortsatt være plenum eller innsug som lekker,men reagerer ikke på startgass.

 

Dersom dette var mitt problem så ville jeg gjort følgende.

 

1. Lag en 2,75" plugg med nippel for trykkluft og noen "ører" som monteres (og sikres mot avblåsing) på luftinngangen til innsuget til turboen og trykksett denne med 2,0 BAR.

2. Juster actuator til maks forspenn.

3. Plugg nippelen ut fra turbo. Den som leder ladetrykk til actuator, amal, bleedventil.

 

4. MED EKSTREM FORSIKTIGHET! Prøvekjør med list og lempe og se og du nå kan oppnå ønsket ladetrykk. Hvis du enda ikke får det, vel, den tid den sorg.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe karer, nå må dere gi dere. Det heter AMAL ventil. :lol: så det en en vesentlig forskjell.

 

Anal ventil, er det noe man som leveres av Anal Performance Racing?

 

Ruudsengen.

1. Hvor mye forspenne har du på actuator?

2. Hvilken intercooler har du?

3. Hvor mye aksialslakk (inn og ut) er det i turboen?

 

 

Bare ett lite spørmål når det gjelder aksialslakk her Pelle Væck.

Har litt aksialslakk på min T34, men ikke noe opp/ned. Har tenkt å overhale etterhvert, men vil det bli merkbart?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Bare ett lite spørmål når det gjelder aksialslakk her Pelle Væck.

Har litt aksialslakk på min T34, men ikke noe opp/ned. Har tenkt å overhale etterhvert, men vil det bli merkbart?

 

Litt opp og ned kan du ha, men ut og inn skal du ikke ha..

Link to comment
Share on other sites

Bare ett lite spørmål når det gjelder aksialslakk her Pelle Væck.

Har litt aksialslakk på min T34, men ikke noe opp/ned. Har tenkt å overhale etterhvert, men vil det bli merkbart?

 

Det som er problemet med aksialslakk er at kompressorhjulet etterhvert vil ta borti kompressorhuset og vil da blir slipt ned. (Dette MÅ unngås med Trim 50 L kompressoren som er ute av produksjon.) Når da aksiallageret skiftes og trekker kompressorhjulet tilbake til der det skal være, da vil avstanden mellom kompressorhjulet og kompressorhuset økes i forhold til originalt, noe som fører til økt lekkasje mellom hjul og hus. Man må nå kjøre med mer lukket Wg for å oppnå ønsket ladetrykk fordi at turtallet på turboen må økes for å kompensere for denne økte lekkasjen. Den reduserte wg åpningen reduserer selvsagt Wg`s kapasitet, noe som øker eksostrykket, som igjen er negativt på flere måter.

 

Det er derfor viktig å skifte aksiallager før det er for sent, men at du merker noe særlig effekt forskjell kan jeg ikke påstå. "Vi" har iallefall ikke merket noe de gangene vi har forsøkt, men det skal snart prøvekjøres med en uvanlig "trang og tett" T34 kompressor så vi får se om det er målbart gunstig.

 

Vi har nylig G-målt en Cosworth med en totalt nedkjørt T34 (1,7 mm aksialslakk og vanvittig med forspenn for å klare ca. 1,8 BAR) på uklødd long blokk og fikk ett overraskende godt resultat, turboens tilstand tatt i betraktning.

 

Å da var problem løst. Skiftet pakning på plenum i dag. Lader nå glatt 2bar.

 

Takk for alle gode forslag. :rolleyes:

 

Godt!

 

Det gjør du nok.

 

Som du ser er det vesentlig å trykksette abolutt HELE trykksystemet, ikke bare deler av det. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...