Jump to content

Ford Sierra Bilstereo prosjekt


JAS

Recommended Posts

Bilen:

92' Ford Sierra 2.0i CLX

Ford_Sierra_2.0i_clx.JPG

Ford_Sierra_2.0i_clx__1_.JPG

 

forhånds historie:

Fikk ett tilbud fra Eiker-Audio som gikk ut på at, hvis jeg skaffa meg "riktig" bil så skulle de sponse meg med anlegg så jeg kan stille i konkuranser for dem.

 

Planen var å skaffe en Fiat Panda, men alle som har prøvd å skaffe det vet at det er dyrt og vanskelig (bil budsjettet var 5-6000,-).

 

Så når jeg fikk solgt Mazda'n jeg hadde ble det en rask tur til Hokksund for å hente en sierra...

 

Planen:

Siden jeg får fullsponsa anlegg mot at jeg kjøper lydisolering så går jo planen ut på å gjøre det skikkelig, mao. noe jeg ikke er kjent for å klare men en gang må jo bli den første.. hehe..

 

Så planen for øyeblikket er å putte inn:

Kenwood DDX 7029 (dvd)

Focal 6,5" Kompsett foran

Focal 6,5" i bakdører

Focal 6*9 i hattehylle

DynaBel 10"

Dynabel 12"

 

Og noe annet stash... vet ikke antall høytalere, vet ikke navn på forsterkere annet en at de er digitale...

 

Kommer mer info såfort jeg vet noe...

Og tilslutt kommer det ett lite rop ut i natten

 

Er det noen i Modum/Drammen/Hønefoss området som har peiling på bygging av anlegg, ombygging av interiør og lydisolering?

Trenger all hjelp jeg kan få, og er åpen for alle forslag bare de kommer fra folk som kan mer enn meg... (noe som ikke skal mye til).

 

Så hvis du har litt tid til overs, og har lyst til å bli med å bygge Norges kanskje sykeste stereo prosjekt, KONTAKT MEG!

 

I første omgang skal jeg bytte bensinpumpe så jeg får ut skiltene fra biltilsynet, men lydisoleringa kommer ganske kjapt det også.. så det er litt hastverk her!

 

Bare å spørre hvis noen lurer på noe, så skal vi se hva jeg kan klare å svare på

 

Mvh

JAS

Link to comment
Share on other sites

Listen for hva som skal bli resultatet her, er lagt RELATIVT høyt nå.

Du skal ha baller for å si noe sånn ja. :) Fallhøyden blir jo desto høyere med en slik kommentar.

Kanskje det ville vært bedre å vært litt mer ydmyk, for så kanskje overraske deg selv og andre på en positiv måte? :) Just my two cents! ;)

 

I følge spesifikasjonene på høyttalerne, så bør det bli bra. Men det er jo etterhvert en del slike anlegg rundt om i biler i Norge.

Focal har tatt seg veldig opp siden jeg solgte dem da Jonassen & Co hadde agenturet på det.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

ja vet at jeg bruker stooore ord her.. men nå var ikke ordet ment i den forstand at det skal bli ugjenkjennelig bil og alt det der... mente det heller som at selve prosjektet er rein idioti og man burde bli stengt inne bare for å prøve... :D

 

Må huske at jeg har null erfaring med stereo bygging, og ingen proffe anleggsbyggere i direkte kontakt...

Skal prøve å gjøre så mye som mulig selv, men vet jeg trenger hjelp til noe..

 

Akkurat nå står jeg litt fast siden han som skal skaffe meg bensinpumpe/tank har "glemt" det... makan.

Så hvis noen har en tank eller pumpe liggende så tar jeg gjerne imot mot en billig penge :D

 

Har forresten en blå list jeg skal kvitte meg med. den hører hjemme under lykter foran (over fangeren). vil ikke ha den på bilen min... gi bud!

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle vise dere noe av planene... har photoshoppa hvordan jeg vil ha det baki (batteri og forsterkere mangler)

 

sierra_prosjekt_bak.jpg

 

Og foran...

 

Sierra_prosjekt_foran.jpg

 

 

Ganske dårlig photoshopping, men dere ser tankegangen... :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...