RH-Racing Posted September 1, 2007 Posted September 1, 2007 Hei.Kjøpt meg Sierra Cosworth som er bremset 416 Hk, og 510Nm.Men Turboen "smeller" ikke før 5000 omd...Noen som har en mening om hvilket eksoshus jeg burde velge, for å få den til å lade tidligere?Vil ha en lekebil, som lader så tidlig som mulig...At jeg går ned i effekt, er jeg klar over. Viktigere med en bil som er lett å få lagt ut...
Sapphy Posted September 1, 2007 Posted September 1, 2007 er bilen skikkelig mappet? kan være litt å hente på finpuss av tenningskurver og justering av kamdrev.
RH-Racing Posted September 1, 2007 Author Posted September 1, 2007 er ikke datasprut på den, men det kommer i løpet av vinteren... Tips til et bra sprut?
Sapphy Posted September 1, 2007 Posted September 1, 2007 eneste eg har erfaring med er LINK som er enkelt å bruke og funker fint. www.linkecu.com. OK priser også. Ellers tror eg de fleste spruta er mer enn gode nok. det som er viktig er at det blir satt opp så bra som mulig!
RS 1000 Posted September 2, 2007 Posted September 2, 2007 Hei.Kjøpt meg Sierra Cosworth som er bremset 416 Hk, og 510Nm.Men Turboen "smeller" ikke før 5000 omd...Noen som har en mening om hvilket eksoshus jeg burde velge, for å få den til å lade tidligere?Vil ha en lekebil, som lader så tidlig som mulig...At jeg går ned i effekt, er jeg klar over. Viktigere med en bil som er lett å få lagt ut... Først og fremst å må du finne ut nøyaktig hvilken turbo du har da det ikke er uvanlig at folk kjøper alt for store turboer i forhold realistisk effekt pga muligheten til mye mer effekt en gang i fremtiden. Blir som oftest fiasko. Det er ikke sikkert at det å sette på ett mindre turbinhus på en stor turbo er en god idé som vil fungere godt i praksis. Du vil bare gå ned i toppeffekt, dvs på maks turtallt. Effekten vil øke betydelig i resten av turtallsregisteret og sørge for mye større kjøreglede. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts