Guest Sokki Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Ja,da har jeg blitt en mondis eier og bilen er som topicen beskriver.Desverre har jeg ikke bilder i skrivende stund,men den er fri for rust på karosseri (kun eksosen har rust) Dette skal byttes: Intriør (Seter,dørpaneler osv skal trekkes og det vanlige med pedaler osv)Bodykit (Hvilket skal jeg velge,har ikke så mye penger at det gjør noe at jeg kan velge skyhøye priser på kit)Morette lykter med tiden håper jeg,og lexus baklykter. EKsosen er et lite problem for meg,fordi den er rett og slett helt rusten og SLITT.Skal jo bytte,men hva slags anlegg kan anbefales,vil gjerne ha effekt anlegg (ihvertfall hale med god lyd) skal ha 1-2 som stikker ut på høyre og venstre side.Hva kan anbefales? Underspoileren der tåkelys skal sitte er jo borte da,eller lysene og slikt at det er bare en ramme igjen,dette håper jeg jeg får gjort noe med når bodykit monteres? Ellers er dere hjertelig velkommene til og gi meg noen tips,sider på nett osv som er lurt og handle fra MVH En STOLT mondis eier
Mk1-Sindre Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Ja,da har jeg blitt en mondis eier og bilen er som topicen beskriver.Desverre har jeg ikke bilder i skrivende stund,men den er fri for rust på karosseri (kun eksosen har rust) Dette skal byttes: Intriør (Seter,dørpaneler osv skal trekkes og det vanlige med pedaler osv)Bodykit (Hvilket skal jeg velge,har ikke så mye penger at det gjør noe at jeg kan velge skyhøye priser på kit)Morette lykter med tiden håper jeg,og lexus baklykter.EKsosen er et lite problem for meg,fordi den er rett og slett helt rusten og SLITT.Skal jo bytte,men hva slags anlegg kan anbefales,vil gjerne ha effekt anlegg (ihvertfall hale med god lyd) skal ha 1-2 som stikker ut på høyre og venstre side.Hva kan anbefales? Underspoileren der tåkelys skal sitte er jo borte da,eller lysene og slikt at det er bare en ramme igjen,dette håper jeg jeg får gjort noe med når bodykit monteres? Ellers er dere hjertelig velkommene til og gi meg noen tips,sider på nett osv som er lurt og handle fra MVH En STOLT mondis eier Grattis med mondeo, en god bil.. men når den kommer opp i kilometerne, merker du nok at litt diverse i forstillinga må byttes. bortsett fra dette, er det en knall bil Av bodykit, vil jeg anbefale combat kitet hvis du har pengene, eller bare slenge på en RS fanger foran, det alene gjør mye med bilen!det mest kjente anlegget, er såklart simons, dette har de fleste med mondeo. Jeg har det, med en potte på venstre og høyre side. Sammen med Greenfilter skal visst dette gi litt mer effekt. Etter at jeg hadde montert simons anlegget og greenfelter, vil jeg tørre å påstå at jeg merka 5-6 hk mer, merka at den dro mer på høyere turtall. Når det gjelder lyden, vil jeg ikke akkurat si lyden blir noe grovere eller mørkere, da må du nesten fjerne katalysatoren, eller sette en potte uten noe lyddemping i bak, da kan det vel hende du får det.. Når jeg er ferdig på EU kontrollen, skal jeg seom jeg får fjernet katalysatoren min, så får jeg se om det blir noen HK ekstra der. Tåkelys og den spoileren under får du kjøpt på mekonomen. Selve plata med utsparringer til tåkelys koster ca 3-400 kr, men tåkelysa er noe dyrere.. Du må også ha rele og bryter som kan skru på tåkelys foran og bak. i tillegg burde du ha indikatorlampa som viser om tåkelyset foran er skrudd på i tillegg til bak. Jeg lagde en veileder, kanskje den hjelper litt..http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...c=25535&hl= - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Guest Sokki Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 (edited) jeg frykter at Mondeo kan være værsyke?? når jeg kjøpte den så fjusket den utrolig mye. Prøvde og bytte LMM men likevel gikk den SHIT!I kontrakten står det at motorfjusk skal fikses av forhandler. Så nå er det bestilt en ny mengdemåler,og da håper jeg den virker bedre,hvis ikke,hva kan være feil?? Lambda sonden? kansje noe inne i LMM (burde nesten utelukke det da den er ny den som skal monteres inn) og hvilken forhandler selger Combatkitet? (komplett) Edited September 19, 2007 by Sokki
Konsmo Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 jeg frykter at Mondeo kan være værsyke?? når jeg kjøpte den så fjusket den utrolig mye. Prøvde og bytte LMM men likevel gikk den SHIT!I kontrakten står det at motorfjusk skal fikses av forhandler. Så nå er det bestilt en ny mengdemåler,og da håper jeg den virker bedre,hvis ikke,hva kan være feil?? Lambda sonden? kansje noe inne i LMM (burde nesten utelukke det da den er ny den som skal monteres inn)og hvilken forhandler selger Combatkitet? (komplett) Grats med ny bil! Er god bil dette! Har selv RS styling! Ambefales på det sterkeste, er ikke så spaca som Combat, er lit mere jord nært! hehe men skal du ha morette lykter er nok combat tingen! det ser du jo selvsagt selv! Et bilde av min med RS Insats fanger: Den insats fangeren er bare sat ret utafor den orginale fangeren! bare et par skruer og lit sika så er den god som gul. og da trenger du ikke tenke på noe som helst, har selv en ødelagt fanger bak, sprekt og fæle, men festene er helt fine! Må sef ha den øverste delen fin da! den følger sporet rundt hele veien. og er fester til grøfte lysen i insats fangeren! Den jeg har er kjøpt orginalt hos Ford. Fulgte med bilen så vet ikke pris desvere. men kan kjøpe RS foran og bak som insats da mangler du bare skjørtene, kan du og få der. Spolier mangler jeg da, men kan handles hos Ford den au. Er det trygeste, passer i alle fal da! Handlet min RS bakfanger hos Realcar. ikke serlig fornøyd. mye feil med den. mye jeg måtte endre på! Men har ein link her på forum ang styling. se lit rundt. gjærne søk lit. står mye bra her ang styling! Ambefaler simons effekt anleg, fin lyd og fin pas form! Lykke til! -=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt-=Volvo 240 GL=--=Hiace arb bil=--=Mondeo 07 stw Titanium=-
Guest Sokki Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Grats med ny bil! Er god bil dette! Har selv RS styling! Ambefales på det sterkeste, er ikke så spaca som Combat, er lit mere jord nært! hehe men skal du ha morette lykter er nok combat tingen! det ser du jo selvsagt selv! Et bilde av min med RS Insats fanger: Den insats fangeren er bare sat ret utafor den orginale fangeren! bare et par skruer og lit sika så er den god som gul. og da trenger du ikke tenke på noe som helst, har selv en ødelagt fanger bak, sprekt og fæle, men festene er helt fine! Må sef ha den øverste delen fin da! den følger sporet rundt hele veien. og er fester til grøfte lysen i insats fangeren! Den jeg har er kjøpt orginalt hos Ford. Fulgte med bilen så vet ikke pris desvere. men kan kjøpe RS foran og bak som insats da mangler du bare skjørtene, kan du og få der. Spolier mangler jeg da, men kan handles hos Ford den au. Er det trygeste, passer i alle fal da! Handlet min RS bakfanger hos Realcar. ikke serlig fornøyd. mye feil med den. mye jeg måtte endre på! Men har ein link her på forum ang styling. se lit rundt. gjærne søk lit. står mye bra her ang styling! Ambefaler simons effekt anleg, fin lyd og fin pas form! Lykke til! Tusen takk for en fin anbefaling og tips Men mondeoen virker værsyk :S selv om den fjusker osv så stopper den i veikryss når det regner,ikke når det er tørt:S:S:S:S:S:S:S:S:S
Konsmo Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Tusen takk for en fin anbefaling og tips Men mondeoen virker værsyk :S selv om den fjusker osv så stopper den i veikryss når det regner,ikke når det er tørt:S:S:S:S:S:S:S:S:S hmm, hørt at er et par andre som har oplevd det samme! hmm, lete lete.....Der! http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...3&hl=fuktigLes lit her. har ikke lest igjenom og set om de fant ut av noe! hehe men værse god, er bare og lete, er mye som har våre oppe! -=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt-=Volvo 240 GL=--=Hiace arb bil=--=Mondeo 07 stw Titanium=-
Guest Sokki Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Men av styling,fant denne siden : http://bodykitsonline.co.uk Damn,der får du hele combatkit fra PSG med sideskjørt for 5900 Sweet...Men tollen skal vel ha sitt??? Morette lykter og lexus lykter og bodykit blir evt bestilt derfra med tiden...men det gjenstår og se hva slags bodykit jeg tar... Er det mye sjas og mas og montere combatkit? Og vil det bli skiller mellom kittet og orginal lakken på bilen min hvis det lakkeres av proffe? Og kan det hjelpes med en polering?? kansje det kan fjerne noen skiller når jeg får brestilt og skrudd på?
kimsa Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Grattis med ny bil!! Er ikke mye som skal til for å gjøre en mondeo enda finere enn den er! Hvilket karosseri har du, combi eller sedan? Synes selv at combi kler best vanlig rs styling! Hold deg til en potte på hver side, ikke to, dette ser latterilig ut. Monterer du turbo så kanskje du kan ha to på begge sider. Hvis ikke, la det være!! Værsyke, det er et mondeo problem jeg kan støtte deg ved.. Har byttet masser med deler på min, blir aldir bra. lev med det, det har jeg gjort i 3 år nå! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Guest Sokki Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Vel etter enkelte tips fra flere mondeo eier kan også feilen ligge i fordeleren,hørt at den kan være helt #/)%(="¤#/%(=?&/)%W" til og spise kabler
Mondeo Power Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Vel etter enkelte tips fra flere mondeo eier kan også feilen ligge i fordeleren,hørt at den kan være helt #/)%(="¤#/%(=?&/)%W" til og spise kabler Lykke til med å finne den
Guest Sokki Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Lykke til med å finne den Ny beskjed fra verkstedet: Pluggkabler = DeffektFordeler = Deffekt (rust og den spiser rett og slett kablene)LMM tror jeg har kommet men ventes med og monteres før dem får gått igjennom alt annet
bige Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Ny beskjed fra verkstedet:Pluggkabler = DeffektFordeler = Deffekt (rust og den spiser rett og slett kablene)LMM tror jeg har kommet men ventes med og monteres før dem får gått igjennom alt annet fant verkstedet fordeleren ??? meg bekjent er det IKKE fordeler på noen mondeo ....... og LMM pleier vi bare og rense .......
Guest Sokki Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 vel jeg fant ut det nå,men dme fant noe som spiste kabler,nærmeste ordet jeg kan er fordeler sorry meg for å være n00b da ;P Men men nykkingen er ihvertfall HELT BORTE :D
bige Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 vel jeg fant ut det nå,men dme fant noe som spiste kabler,nærmeste ordet jeg kan er fordeler sorry meg for å være n00b da ;P Men men nykkingen er ihvertfall HELT BORTE :D var mere intresert om verkstedet tok en "rasken" - prøvde og lure deg på penger . Da er det jo intresangt for meg og høre hva byttet dem . Jeg har lett i mange år for og fjerne de problemene du hadde ...Send gjerne PM ..og ex anlegg noen billige her- kjøpte til sønnens sierra rustfritt levert posten strømstad til samme prisen som det billigste biltema . UTROLIG FORNØYD http://www.ferrita.se/http://www.rakaror.se/
Guest Sokki Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 var mere intresert om verkstedet tok en "rasken" - prøvde og lure deg på penger . Da er det jo intresangt for meg og høre hva byttet dem . Jeg har lett i mange år for og fjerne de problemene du hadde ...Send gjerne PM ..og ex anlegg noen billige her- kjøpte til sønnens sierra rustfritt levert posten strømstad til samme prisen som det billigste biltema . UTROLIG FORNØYD http://www.ferrita.se/http://www.rakaror.se/ DU har en PM
Recommended Posts