Jump to content

turbo på 2,9


NEXr4i

Recommended Posts

jeg FIKK tubo, manifoil, å 3,5 eksos i dag.. trenger tips å råd pa hva jeg bør gjøre.. turboen er liten å trur ikke den utgjør så mye.. men turbo er turbo..

dette er brukt å har sitti på en xr4x4.

 

ting jeg bør gjøre før jeg monterer osv.. kan null å niks om turbo så værså snill å forklar.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

har du bare en turbo og en manufold? du bør jo ha intercooler, oljeslanger til diverse, annbefaler tillegs dyse slik at motoren får nok bensin og du slipper å brenne stemplene dine, større eksos enn originalt, trykk-måler, evt. just ladetrykk slik at du kan stille trykket slik at du ikke sprenger motor..(ca 0.3-0.5)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Du mener med 2 innsugsporter at den er delt i plenumkammeret (hvis det er det heter)? men det blir da det samme som at den suger lufta da...derfor den har to luftmengemålere.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

hva "sier" motoren hvis jeg putter på en singel turbo og lar den suge fra den ene eller begge luftmengde måler'ene og etter intercooler'en så deler jeg røret i to til de to innsugsportene???

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

hvordan vil dette funke tror dere?

2.9i tic

 

ser jo greit dette her.. har ikke så mye greie på turbo egenlig.. men første jeg tenkte på når jeg så bilde. ser det er kun eksos fra den ene siden. ville det ikke blir litt mere eksos motstand på den siden da i framfor den andre? eller flyr eksosen lett igjennom turbo`n?

 

dem Yène dine.. må lage litt profft sånn at det kommer like luft igjennom hver gass-spjeld.

 

sett heller på 2 turboer og 2 icèr og en luftmengde måler før hver turbo.. da slipper du Yène dine oxo :D det hadde vært blitt gromt

Link to comment
Share on other sites

ser jo greit dette her.. har ikke så mye greie på turbo egenlig.. men første jeg tenkte på når jeg så bilde. ser det er kun eksos fra den ene siden. ville det ikke blir litt mere eksos motstand på den siden da i framfor den andre? eller flyr eksosen lett igjennom turbo`n?

 

dem Yène dine.. må lage litt profft sånn at det kommer like luft igjennom hver gass-spjeld.

 

sett heller på 2 turboer og 2 icèr og en luftmengde måler før hver turbo.. da slipper du Yène dine oxo :D det hadde vært blitt gromt

 

ja det er jo også en mulighet...blir vel litt trangt på den ene sia da men...jeg tror jeg foretrekker singel turbo foreløpig

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...