Jump to content

gromme tyske v6 motorer, med og uten turbo. bilder!


BR Racing V6

Recommended Posts

hei. tenkte å sammle litt info i denne tråden på tyske v6 motorer som skiller seg ut,

 

det har blitt laget ganske mye oppover tidenen. så moro å se om det er noen som har noen bra bilder og info å dele med oss andre.

 

 

med og uten turbo.

 

jeg har f,eks et bilde av en gul v6 motor med diger kompressor. jeg kopi fra blocket for mange år siden. kansje noen vet hvor den er??

 

 

bilde kommer. :D

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

min spesial lagde full race 2.8 motor. borret til 2,9

 

blokk, 2.3 fra 1974

 

borring 95mm

smidde mahle stempler

2.8 veiv

polerte råder

letta svinghjul

full balansert bunndel

310 graders kent cam

max portet og bearbeidet 2.6topper fra 1972

oppgrad oljepumpe

blybronselager

spesial laget kors innsug til dellorto 48mm x3

 

fordelerflytter med rem., elektronisk tenning

 

pianotråd.kobberpakning.

 

motoren skal etter det jeg har fått hvite. yte ca 250hk og 230 på hjula på en taunus. rundt 90 tallet

 

motoren er strippet ned. og ene råden er krokete. antaglivis pga komprimert vann.

 

motoren vil bli bygget opp igjen med bedre deler. H-råder. justerbart kamdrev rettskårent fra swaymar racing capri motoren 3.2l

 

alu rullevippere med 1,7: i utv. oppgrad toppakning.ikke kobber. ståltoppbolter veiv og topp. full balansert.

 

ny justerbar datatenning. dobbel fjører og titan retainiers. antaglivis en nyere oppgrad kam., eller rullekam, da bygger jeg ny blokk.

 

men dette vil uansett være en one of a kind motor. som jeg så heldig har fått tak i. :)

 

 

 

 

1012982-bilde1-motor001.jpg

 

 

 

1012982-bilde2-motor002.jpg

 

1012982-bilde3-motor003.jpg

 

 

 

DSC00139.jpg

 

DSC00138.jpg

 

DSC00141.jpg

 

DSC00143.jpg

 

her er bilde av den gule kompressormatede motoren jeg ikke vet hvor ble av:

 

så den på blocket(Sverige for 3år siden.

 

noen som vet hvem som har den?

 

 

 

ford28kompressor.jpg

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

hei, ja må av med fronten på v6 motoren .cologne om man skal justere. men som regel skal det ikke være nødvendig.

 

blir mest for timinga ved montering. om man finner ut at det kan flytte effektregisteret ned eller opp. kan man jo time opp igjen.

 

bilde av justerbare kamdrevet.

 

 

 

 

min spesial lagde full race 2.8 motor. borret til 2,9

 

blokk, 2.3 fra 1974

 

borring 95mm

smidde mahle stempler

2.8 veiv

polerte råder

letta svinghjul

full balansert bunndel

310 graders kent cam

max portet og bearbeidet 2.6topper fra 1972

oppgrad oljepumpe

blybronselager

spesial laget kors innsug til dellorto 48mm x3

 

fordelerflytter med rem., elektronisk tenning

 

pianotråd.kobberpakning.

 

motoren skal etter det jeg har fått hvite. yte ca 250hk og 230 på hjula på en taunus. rundt 90 tallet

 

motoren er strippet ned. og ene råden er krokete. antaglivis pga komprimert vann.

 

motoren vil bli bygget opp igjen med bedre deler. H-råder. justerbart kamdrev rettskårent fra swaymar racing capri motoren 3.2l

 

alu rullevippere med 1,7: i utv. oppgrad toppakning.ikke kobber. ståltoppbolter veiv og topp. full balansert.

 

ny justerbar datatenning. dobbel fjører og titan retainiers. antaglivis en nyere oppgrad kam., eller rullekam, da bygger jeg ny blokk.

 

men dette vil uansett være en one of a kind motor. som jeg så heldig har fått tak i. :)

her er bilde av den gule kompressormatede motoren jeg ikke vet hvor ble av:

 

så den på blocket(Sverige for 3år siden.

 

noen som vet hvem som har den?

 

justerbart kamdrev swaymar

 

Frode002.jpg

 

 

2.8 gassermotor fra HSI tyskland

 

HSI20Ford20V620Seite20oben20Zahnrie.jpg

 

ford weslake motor. 320hk

 

Motorraum_400.jpg

 

3.4l gaa v6 24v. 470hk. ultimate NA v6 fra capri

gaa-v6pc.jpg

Edited by Combatkit
ikke quote bilder

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

står to slike GAA topper på ebay nå :D

 

riktig nok uten kammer og ventiler

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

jeg såg dem akkuratt. de passer kun den engelske essex motoren.

 

disse toppenen med resten du trenger vil koste mer en det smaker.

 

jeg skal be om noen bilder av kanaler. så kan jeg sammelikne med boa og bob.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har ryddet litt på fotobucketen. så en del linker forsvant. men skal prøve å rette opp.om litt.

 

 

fint bilde av Rick wood motor. essex kongen av UK:)

 

 

men litt mere mobilsnadder:)

 

 

1006.jpg

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Har ryddet litt på fotobucketen. så en del linker forsvant. men skal prøve å rette opp.om litt.

fint bilde av Rick wood motor. essex kongen av UK:)

men litt mere mobilsnadder:)

1006.jpg

 

Ee ikkje ditta ein tysk da! oljefiltere set frame på andre sida på essex. og fordeselet til essex er ikkje ei stor vannpompe som på tyske.

 

finst d noken side til rick wood?

Link to comment
Share on other sites

har sendt mange mail til ric uten et eneste svar. denne mannen er sykt opptatt. så det må nok ringes.

 

jeg har spurt etter priser på porting av 24v topper.men aventer svar.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bildet av v6 rett over her er en køln motor 2,9 Weslake! Ikke noen Essex nei.

Denne er bygd på 2,6 rs.

 

Innsuget som det linkes til er til en tidlig Rs , med rette dyser.( Føre 73)

Problemet med de gamle tyske v6 er jo først og fremst eksosportene , så da vil ikke et Rs-innsug utføre mirakler , selv om det er MYE bedre en 2,8inj.innsuget.

Derfor: Bruk 2,9 24v , eller en rett bygd 2,9 12v.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

har sendt mange mail til ric uten et eneste svar. denne mannen er sykt opptatt. så det må nok ringes.

 

jeg har spurt etter priser på porting av 24v topper.men aventer svar.

 

 

Da fikk jeg endelig svar fra Ric.

 

we can cnc port the 24v cosworth boa type heads

they cost £2500 a pair +valves

let me know if you need any more info

cheers ric

 

 

høres ut som man kan trenge dype lommer for å få dett gjort.

 

nå kommer spørsmålet da. flow. hva er orginalt. hva kan det bli cnc

 

og hva kan EBB klare. jeg spurte han om en portejobb. og det kostet hvertfall mindre her hjemme. og mente håndportet var langt bedre en cnc

 

jeg får kansje hjem en cosworth gaa 24v topp fra tyskland om en stund. en med ene forbrenningskammeret ødelagt.

 

trenger kun til å flowteste å lære litt.

 

skal det være mulig å få en cologne 24v nogenlunde opp mot 400hk.

 

har fått tak på mulighet til å spesial bestille billet stålveiver. men min ordre er flere en det jeg trenger selv.

 

og lang ventetid.

 

så imellomtia.kan man vurdere en stroket 24v org veiv.

 

de klarte 86mm på gamle ultimax 3.7l motoren den hadde 95mm borring.

 

skal unersøke litt angående kostnad for å få stroket en veiv.

 

driver å bygger en ny type innsug med store alu trakter. som oppgrad til vanlig boa. men regner med å måtte lage

 

en type med single spjeld med opp mot 50mm til et slikt gromprosject.

 

 

prisen for å bygge en slik motor i cologne. overgår en brukt pris på en cosworth gaa motor.

 

fikk høre en overhalt motor ble solgt til norge. og evt skal i en granada. det kan jo bli gøy.

 

 

frofix

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei, siden forumadmin har gitt beskjed om att alle bilder som er lagt inn på forumet.vil bli slettet om kort tid. og jeg har ryddet i photobucketen min.

 

så linker forsvant.

 

kan jeg legge her en link til de bilder av v6 motorer jeg har på bucketn her.

 

så kan de som har interesse av å se få lov:)

 

http://s152.photobucket.com/albums/s164/Fr...20v6%20engines/

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...