laerdh Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 (edited) Jeg startet med å bytte ventiltettningene her om dagen, men etter at jeg fikk vippet ut de gamle tettningene og skulle presse ned de nye kom problemet. De er for smale i diameter, så jeg får ikke presset dem helt nedpå. De ser også noe annerledes ut. Noen som har erfaring med disse tettningene fra mekonomen? Og noen som har noen tips og triks for å få de nedpå?Det er jo også mulig at jeg har fått feil, men det skulle være riktig. Btw, er det noen vet hva motorkoden til en 2.0i IS motor er? Sånn at jeg får sjekka opp om alt det stemmer. Mvh,Lars Edited September 20, 2007 by laerdh '91 Sierra Sedan IST - Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map - Ny motor på gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 De skal være enkle å få på, så du har nok fått feil... ta med en gammel, hvis du har en som er hel, og ta turen tilbake til mekonomen... evt lever de du kjøpte tilbake, og kjøp nye på ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrikford Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 De kan være litt vanskelige å få på med fingrene.Men hvis de er feil, så er det vel umulig.De du får hos ford er bra. OHC 2.0 motorene har de samme tettninger i diameter, trenger ikke motornr da? FORD SIERRA RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 kan bruke ei langpipe 10 mm å banke dem på. som regel d man må gjøre..om dem er så talent løse av seg så kan du bruke motorkodene NE,N4A,N4B alle er OHC. men anbefaler å kjøpe til escort motor, altså CVH motorn, dem ska vist være bedre enn dem vanlige til OHC, eller du kan kjøpe til diesel sierra.. passer dem oxo Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 til cvh går men kan være litt vanskelig og få dem på. Disse har en ekstra stor "fot" ikke alltid den passer helt nedi sporet som fjøra til ventilen ligger i. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 stikk til ford og kjøp du ja, men som sakt til disel, da holder de lengre=) “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest larsy Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 Skiftet ventiltettinger på ohc'n min for litt siden, funker fint å bruke en pipe å gi de et lite kakk med en liten hammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laerdh Posted September 23, 2007 Author Share Posted September 23, 2007 Flotte greier En annen ting: Jeg har ventilene mine ute og vil fjerne sotet som har lagt seg på flatene. Gjør det noe om jeg går over med et fint pussepapir? Eller skraper vekk litt med en kniv? '91 Sierra Sedan IST - Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map - Ny motor på gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 Kjøp en liten sugekopp og slipepasta, så tar du ventilene og setene i samme slengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now