Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg startet med å bytte ventiltettningene her om dagen, men etter at jeg fikk vippet ut de gamle tettningene og skulle presse ned de nye kom problemet. De er for smale i diameter, så jeg får ikke presset dem helt nedpå. De ser også noe annerledes ut. Noen som har erfaring med disse tettningene fra mekonomen? Og noen som har noen tips og triks for å få de nedpå?

Det er jo også mulig at jeg har fått feil, men det skulle være riktig.

 

Btw, er det noen vet hva motorkoden til en 2.0i IS motor er? Sånn at jeg får sjekka opp om alt det stemmer.

 

Mvh,

Lars

Edited by laerdh

'91 Sierra Sedan IST

- Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map

- Ny motor på gang :)

Posted

De skal være enkle å få på, så du har nok fått feil... ta med en gammel, hvis du har en som er hel, og ta turen tilbake til mekonomen... evt lever de du kjøpte tilbake, og kjøp nye på ford ;)

Posted

De kan være litt vanskelige å få på med fingrene.

Men hvis de er feil, så er det vel umulig.

De du får hos ford er bra. OHC 2.0 motorene har de samme tettninger i diameter, trenger ikke motornr da?

FORD SIERRA RS

Posted

kan bruke ei langpipe 10 mm å banke dem på. som regel d man må gjøre..

om dem er så talent løse av seg så kan du bruke motorkodene NE,N4A,N4B alle er OHC. men anbefaler å kjøpe til escort motor, altså CVH motorn, dem ska vist være bedre enn dem vanlige til OHC, eller du kan kjøpe til diesel sierra.. passer dem oxo

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Posted

til cvh går men kan være litt vanskelig og få dem på. Disse har en ekstra stor "fot" ikke alltid den passer helt nedi sporet som fjøra til ventilen ligger i.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

stikk til ford og kjøp du ja, men som sakt til disel, da holder de lengre=)

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

Skiftet ventiltettinger på ohc'n min for litt siden, funker fint å bruke en pipe å gi de et lite kakk med en liten hammer.

Posted

Flotte greier :)

En annen ting: Jeg har ventilene mine ute og vil fjerne sotet som har lagt seg på flatene. Gjør det noe om jeg går over med et fint pussepapir? Eller skraper vekk litt med en kniv?

'91 Sierra Sedan IST

- Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map

- Ny motor på gang :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...