Jump to content

Hvor Lønner Det Seg Og Gokjenne Ombygging?


kjellathe1

Recommended Posts

har prøvd å gokjenne bilen min sierra - cosworth i 4mnd men hver gang kødder bt å krever noe nytt.. bt otta... noen som hvet hva som lønner seg? er gokjent av for dok alle deler osv......

:rolleyes:

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

denne tråden passer kanskje bedre under "Cosworth", eller andre kategorier.. Hvis ikke du kommer med en prosjektlog av bilen din! ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

har prøvd å gokjenne bilen min sierra - cosworth i 4mnd men hver gang kødder bt å krever noe nytt.. bt otta... noen som hvet hva som lønner seg? er gokjent av for dok alle deler osv......

:rolleyes:

Dra til Oslo, Risløkka.

Der var jeg å godkjente.

Er bilen i orden er det ikke noe problem.

Tror de godkj."sånne" biler på Mandager og evt. Tirsdager.

Link to comment
Share on other sites

får ringe litt rundt mandag:) ikke alle som er like villige...har pratet med et par som ikke krevde så mye::) dok på deler,ford gokjenning og eu kont skal klare seg..:)

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

får ringe litt rundt mandag:) ikke alle som er like villige...har pratet med et par som ikke krevde så mye::) dok på deler,ford gokjenning og eu kont skal klare seg..:)

Trengte ikke Ford godkjenning jeg..

Edited by Homemade
Link to comment
Share on other sites

hehe som sakt stoor forskjell på bt.. skulle ønske jeg visste det før jeg bynte med dette:) men nå vet jeg det til neste gang... hører rykter om en på steinkjær som er bra på cossi.... men er vel like greit med en som ikke har peil..hehe

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

er da vell klart att motoren kommer fra en cosworth ... :P hehe

 

men hvor står det i regelverket att man må kunne legge fram kvitering\dokumentasjon ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

bt krever papirer på donorbil... dette har jeg:) papir fra ford på gokjent ombygging det har jeg også:) eu kontroll min er eu gokjent:) men likevel vil mitt lokale bt kødde å mase ha papirer på ford om hva som skal flyttes over dimensjoner på alt samt sjekke at alt er gjort nok engang.... massse piss som jeg ikke husker i farten:(

noen som har link til gjeldene regler ang ombygging? hadde vært fint å slå i bordet med:)

Edited by kjellathe1

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

men ordner seg vel over helga:)

ingen som vet noe om regler for ombygging? kan vel ikke være bare skjønn det går på?

Edited by kjellathe1

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk her er at du overhodet ikke har gjort hjemmeleksa di!

 

Sett deg inn i alle regler som gjelder rundt akkurat den ombygginga du holder på med , snakk med folk som har gjort det samme før.

Snakk gjerne med de fra BT som har godkjent de bilene tidligere.

Bruk god tid og "nøst" opp den dokumentasjonen du trenger ,

her inne på forumet finnes det mange som har peiling på dette , men masse spørsmål og svar i en tråd blir bare vas, det er alt

for mange som synes og tror noe.

Synsing og troing har jo intet i en ombyggingsprosess å gjøre!

 

Sånn er det bare! ;)

Link to comment
Share on other sites

har nok gjort det som gjøres skal i en sånn sak:) men av en eller annen grunn har bt utsatt å våset siden mai. alle nødvendig papirer osv er levert bt men problemet er en nyutdannet bt kar som ikke har vært borti ombgging tidligere.. siste beskjed jeg fikk var at han skulle sjekke hva som skulle til men det kunne ta en godstund. velger derfor og kontakte andre bt der personen har vært gjennom ombygging før. siden det haster med og registrere min bil. er mange her som har gokjent og ombygd biler å jeg tviler på at det har tatt så lang tid:)

-prøver ikke og jukse til meg skilt-

men en bt kar som er tørr bak øra kunne jeg tengt meg:)

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...