Jump to content

Sierra Foringer-


Guest Jake

Recommended Posts

Bytta de halvmåneforma samtidig med at jeg monterte gule poly i/gjennom bærearm/stabstag fremme.

Problemet er at han på FORD har gitt meg feil. Han har gitt meg til 26mm stag og mitt er 24.....Sjekka delenr seinere...

Forøvrig er bærerarmene nye, men har ikke skifta til poly inne på disse.

Det er etter min erfaring de som går gjennom bærearm/stabstag som er svakheten.

Bør jeg skaffe de korrekte halvmåne-foringene, eller har dette lite å bety? Det er ingen løpsbil, kun en helt vanlig 2liter gasser 84, men det rister i rattet, så jeg vil avklare dette før jeg skifter skiver, evt ta de foringene samtidig.

 

Takk for svar, alle sammen

Edited by Jake
Link to comment
Share on other sites

Du har rett i at det er endeforingene på stabstaget, som blir slitt, og lager større vandring på hjula ved bremsing. Visst det rister i rattet forsatt, så skift bremse skiver, og gjør reint navet før montering, vi limer skivene fast, for at det ikke skal komme skitt bakom ved demont av hjul. Sjekk også at bremseklossene går lett i caliper klaven, og at glide boltene ikke sitter fast

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i at det er endeforingene på stabstaget, som blir slitt, og lager større vandring på hjula ved bremsing. Visst det rister i rattet forsatt, så skift bremse skiver, og gjør reint navet før montering, vi limer skivene fast, for at det ikke skal komme skitt bakom ved demont av hjul. Sjekk også at bremseklossene går lett i caliper klaven, og at glide boltene ikke sitter fast

 

Takk. Calipperne er nesten nye. Jeg bytta skiver i sommer faktisk.....Men gjorde kun reint med stålkost, limte ikke....Skal gjøre det denne gang....

Takk igjen :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har 2 mm. for store foringer som holder stabbstaget til karosseriet vil det aldri bli bra. jeg ville byttet disse umidelbart, da de er like viktige for og holde hjulet på plass (fram og tilbake) som de du bytta til poly.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har 2 mm. for store foringer som holder stabbstaget til karosseriet vil det aldri bli bra. jeg ville byttet disse umidelbart, da de er like viktige for og holde hjulet på plass (fram og tilbake) som de du bytta til poly.

 

Takk for svar. Nå har jeg fått de korrekte delenr av FORD, og skal under bilen og se på foringene.

Anbefaler du poly også på disse? Jeg kjører IKKE racing, men vil ha en vibrasjonsfri forstilling :-)

Link to comment
Share on other sites

poly er gull på de foringene også, poly foringer er ikke akkurat racing foringer da må du opp på nylon/hard plast/alu eller lignende. Poly foringer er en god oppgradering for både komfort og kjøreegenskaper.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...