Jump to content

Ford Traffic Vision Navigasjon, Mondeo 04


Guest bjwa

Recommended Posts

Hei

 

har en 04 Mondeo 2,0 diesel stv.

 

Jeg vurderer å bytte ut den originale Ford CD6000 stero'en + klimakontroll panelet med en original Ford navigasjons løsning med 7" touch screen, DVD, klimakontroll osv..

 

Er det noen her som har gjort dette tidligere? Er dette plug&pray?

Passer kontaktene i bakkant på stereo med kontakter/tilkoblinger på standard Navi utgaven?

 

Dette er spilleren + klima som skal ut:

 

 

Dette er 7" Ford Traffic Vision som skal monteres inn:

 

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

har en 04 Mondeo 2,0 diesel stv.

 

Jeg vurderer å bytte ut den originale Ford CD6000 stero'en + klimakontroll panelet med en original Ford navigasjons løsning med 7" touch screen, DVD, klimakontroll osv..

 

Er det noen her som har gjort dette tidligere? Er dette plug&pray?

Passer kontaktene i bakkant på stereo med kontakter/tilkoblinger på standard Navi utgaven?

 

Dette er spilleren + klima som skal ut:

 

 

Dette er 7" Ford Traffic Vision som skal monteres inn:

 

Hvor får du tak i en slik navigasjons spiller og hva koster den?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

^^Antagelig hos Ford.

 

..Gjorde samme bytte i en Pajero, da tok jeg det likesågodt der bilen ble kjøpt. Kosta ikke noe særlig.

 

Kan du være så vennlig å sjekke prisen og gi en tilbakemelding i denne tråden så snart som mulig?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Pris hos Ford er 26.000,- ink mva

 

Jeg kjøpte denne brukt for 3.500,-. Jeg fant den ved å søke på http://www.finndel.no/

 

Det finnes 3 versjoner av Traffic Vision: 1 sone , 2 sone og 3 sone klima. Det er viktig at den du monterer passer med klima løsningen du har i bilen fra før.

 

Jeg har vært i kontakt med Ford i Sarpsborg som mener det vanskelig å ettermontere Traffic Vision i Monde 2004 - 2007 model. De vil derfor ikke gjøre jobben for meg. Jeg skal høre med et par ford forhandlere til før jeg gir meg.. Jeg bor i Asker så jeg får sjekke litt rundt i Oslo/Akershus.

 

Så vidt jeg har funnet ut er det ikke noe problem med radio/CD og klima da det bare skal være å plugge de gamle kontaktene rett inn. Mulig spilleren må omprogrameres på Ford etter montering.. Utfordringen ligger i navigasjonsenheten, da det kan se ut til at dette ikke er lagt opp ferdig fra fabrikk.

Man må derfor ettermontere GPS antenne, koble på en fartsføler??? og legge inn kabel mellom spiller og navigasjons DVD spilleren..

 

Ut fra det jeg kan skjønne bør ikke dette være en umulig oppgave og jeg synes det absolutt er vert noen kroner i montering hvis resultatet blir bra til slutt!!

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Pris hos Ford er 26.000,- ink mva

 

Jeg kjøpte denne brukt for 3.500,-. Jeg fant den ved å søke på http://www.finndel.no/

 

Det finnes 3 versjoner av Traffic Vision: 1 sone , 2 sone og 3 sone klima. Det er viktig at den du monterer passer med klima løsningen du har i bilen fra før.

 

Jeg har vært i kontakt med Ford i Sarpsborg som mener det vanskelig å ettermontere Traffic Vision i Monde 2004 - 2007 model. De vil derfor ikke gjøre jobben for meg. Jeg skal høre med et par ford forhandlere til før jeg gir meg.. Jeg bor i Asker så jeg får sjekke litt rundt i Oslo/Akershus.

 

Så vidt jeg har funnet ut er det ikke noe problem med radio/CD og klima da det bare skal være å plugge de gamle kontaktene rett inn. Mulig spilleren må omprogrameres på Ford etter montering.. Utfordringen ligger i navigasjonsenheten, da det kan se ut til at dette ikke er lagt opp ferdig fra fabrikk.

Man må derfor ettermontere GPS antenne, koble på en fartsføler??? og legge inn kabel mellom spiller og navigasjons DVD spilleren..

 

Ut fra det jeg kan skjønne bør ikke dette være en umulig oppgave og jeg synes det absolutt er vert noen kroner i montering hvis resultatet blir bra til slutt!!

 

Wow! Takk for tilbakemelding. 26000 var litt mye ja.. Men hvis man kan skaffe det for 3500 brukt ser jeg ikke noe grunn til å nøle.

 

Jeg har selv søkt i den databasen, men hvilken kategori finner du den under? (Ford >> Mondeo 01 > >> ?)

 

Hvordan vet jeg om det er 1, 2 eller 3 sone klima anlegg? (hva avgjør det?)

 

Hvordan får du ut CD og klima anlegget som står i bilen?

 

Når det gjelder navigasjons enheten, spiller det ikke noe rolle for meg om den ikke fungerer. Jeg vil bare ha stort display og touch skjerm (med farger) som funker med stereo og klima anlegger. Navi vil jeg ha bærbart allikevel!

 

Gi beskjed hvordan det går videre da!

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant den under kategorien Ford - Mondeo - "andre". var egentlig bare flaks at jeg kom over den...

 

Jeg har 1 sone klima i min bil. dvs. jeg kan kun velge én temperatur felles inne i hele kupéen. Har du 2 soner kan du ha forskjellig på høre / venstre side. 3 Sone Høyre/venstre/bak osv...

 

CD spilleren tar du ut med standard stereo "pinner"??? som du kan få hos Ford, eller en annen bilstereo sjappe.

Når det gjelder klima/anlegg-kontrollen tror jeg den er fastmontert i midtkonsollet i bilen. Vet derfor ikke enda om jeg må bytte ut midtkonsollet, eller om det går an å tilpasse det jeg har..

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant den under kategorien Ford - Mondeo - "andre". var egentlig bare flaks at jeg kom over den...

 

Jeg har 1 sone klima i min bil. dvs. jeg kan kun velge én temperatur felles inne i hele kupéen. Har du 2 soner kan du ha forskjellig på høre / venstre side. 3 Sone Høyre/venstre/bak osv...

 

CD spilleren tar du ut med standard stereo "pinner"??? som du kan få hos Ford, eller en annen bilstereo sjappe.

Når det gjelder klima/anlegg-kontrollen tror jeg den er fastmontert i midtkonsollet i bilen. Vet derfor ikke enda om jeg må bytte ut midtkonsollet, eller om det går an å tilpasse det jeg har..

 

Jeg har nok bare 1 sone anlegg jeg også. Er det anlegget med stor touch skjerm du har kjøpt?

 

Finner ikke kategorien "andre". Har sett under Radio/CD, men der var det ingenting. Har også sett under hel/del bil, men heller ikke der var det noen som hadde navi. Så da vet jeg ikke hvor jeg skal lete.. Ikke sikkert det finnes flere heller da men..

Edited by Siberiantiger

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Sorry, feil link.. Det var her jeg fant den: http://www.nbfbildeler.no

Link til den jeg har kjøpt: http://www.nbfbildeler.no/templates/PartIn...age_Id=31005852

 

Det er navigasjonsboksen med stor 7" fargeskjerm, ref bilde i første innlegg..

 

Heldiggris! ;) 5 år til neste gang man finner noe slikt tenker jeg..

 

Uansett er det spennende å vite hvordan det går med ditt anlegg. Hvor mye du får til selv, hva det koster å fikse det osv.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Ikke gi opp håpet!! Denne ble solgt forrige uke på ebay..

Sjekk link http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...A:IT&ih=015

 

Skal holde dere oppdatert, men tar også gjerne imot innspill hvis det er noen her som har greie på slikt!!

 

Jepp, fant denne på ebay men den var desverre uten skjerm..

 

Lykke til og så håper jeg du får hjelp fra andre som kan / har gjort dette tidligere.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Pris hos Ford er 26.000,- ink mva

 

Jeg kjøpte denne brukt for 3.500,-. Jeg fant den ved å søke på http://www.finndel.no/

 

Det finnes 3 versjoner av Traffic Vision: 1 sone , 2 sone og 3 sone klima. Det er viktig at den du monterer passer med klima løsningen du har i bilen fra før.

 

Jeg har vært i kontakt med Ford i Sarpsborg som mener det vanskelig å ettermontere Traffic Vision i Monde 2004 - 2007 model. De vil derfor ikke gjøre jobben for meg. Jeg skal høre med et par ford forhandlere til før jeg gir meg.. Jeg bor i Asker så jeg får sjekke litt rundt i Oslo/Akershus.

 

Så vidt jeg har funnet ut er det ikke noe problem med radio/CD og klima da det bare skal være å plugge de gamle kontaktene rett inn. Mulig spilleren må omprogrameres på Ford etter montering.. Utfordringen ligger i navigasjonsenheten, da det kan se ut til at dette ikke er lagt opp ferdig fra fabrikk.

Man må derfor ettermontere GPS antenne, koble på en fartsføler??? og legge inn kabel mellom spiller og navigasjons DVD spilleren..

 

Ut fra det jeg kan skjønne bør ikke dette være en umulig oppgave og jeg synes det absolutt er vert noen kroner i montering hvis resultatet blir bra til slutt!!

 

 

Var prisen inkl dvd spilleren som skal sitte i bagasjen?

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Ser ut til at jeg må bytte ut midtkonstollet for å få inn den nye navigasjons/radio/klima enheten. Grunne til dette er at kontrollpanelet til klimaanlegget er fastmontert i det gamle midtkonsollet og kan ikke demonteres for å gjøre plass til den nye. Noen som har gjort dette tidligere? er det mye jobb?

Lurer på om jeg skal gjøre dette selv for å spare litt penger og heller overlate tilkobling og konfigurasjon en navi-boksen til Ford...

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Ser ut til at jeg må bytte ut midtkonstollet for å få inn den nye navigasjons/radio/klima enheten. Grunne til dette er at kontrollpanelet til klimaanlegget er fastmontert i det gamle midtkonsollet og kan ikke demonteres for å gjøre plass til den nye. Noen som har gjort dette tidligere? er det mye jobb?

Lurer på om jeg skal gjøre dette selv for å spare litt penger og heller overlate tilkobling og konfigurasjon en navi-boksen til Ford...

 

Uff da.. det kan nå ikke være billig å få tak i nytt midtkonsoll heller da? Har du sjekket pris? Nytt?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nysgjerrig som jeg er, lurer jeg på om du har kommet noe videre..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei

 

Her er en liten oppdatering da jeg skjønner at det er et par andre der ute som er nysgjerrig på fremdriften.

 

Har ikke satt inn den nye NAVI'en enda da jeg venter på varmere vær før jeg begynner med dette..

 

Hadde i utgangspunktet håpet å få noen (Ford) til å gjøre dette for meg, men det ser ut til at ingen har lyst til å sette igang med denne jobben da de ikke har filla peiling på hvordan dette skal kobles sammen...

 

Har også hatt et par utfordringer da NAVI'en originalt var koblet til bilen via en kontakt som ser ut til å mangle i bilen min.

Jeg har fått tak i de riktige kontaktene og overgangene for å få koblet de inn i bilen min, men det gjenstår å koble til ledningene.

 

Ellers så må jeg bytte ut hele rammen bak stereo og klima da det gamle ikke passet til den nye spilleren og i tillegg bytte front dekset rundt klokka da det det ikke er det samme i blier med original navi som i min bil (blir en glippe på ca 2mm mellom klokke dekselet og navi'en hvis du ikke bytter denne). Har vært så heldig å få tak i dette på "høggern" til en billig penge, men det er jo fullt mulig å bestille dette fra Ford hvis du ikke finner en bil du kan ta dette fra.

Må også bytte ut antennefot på taket + antenneledningen da bilene med originalmontert navi har GPS antennen integrert i tak antennen.

 

Slik jeg ser det er det så absolutt mulig å få dette til uten alt for mye jobb, men du er avhengig av og ha tilgang til oppdaterte koblingsdiagram fra ford slik at du vet hvor de forskjellige kablene skal kobles til. jeg har vært så heldig å få tak i disse til min bil slik at jeg har full oversikt over det elektriske.

 

Håper å få montert dette inn i bilen i løpet av våren når det blir litt varmere i bilen.

 

mvh

bew

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Fant en forklaring på ettermontering av navi spilleren på et engelsk forum..

 

http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/765226/

 

Det eneste jeg ser på den linken er:

 

FusionBB Message

There was a problem loading this page:

 

Your permission set does not allow you to be here.

 

Use your browsers Back Button to return to the previous page.

 

Så da må man være medlem for å se den

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...