Jump to content

Kjøre Med Bare 3 Av 4 Bolter


Fordxr4x4

Recommended Posts

Det skal være et problem på eu kontroll. Fordi, det skal være '100%', det vil si, biler med 5 bolter, som mangler en, de har 125% - 25%, 100% som igjen da er ok, men på ford (4bolter) blir det 75% - skal være en feil.

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Så bilen min kan mangle halvparten av bolta og fortsatt få godkjent? Er det på hvert hjul eller til sammen?

 

du må ha alle boltene for at bilen skal bli godkjent .

merkelig at noen i det hele tatt vurderer og kjøre med bilen når man mangle bolter

kjekt skulle man miste hjulet :blink: tullinger sier jeg :wacko:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, er som meg og tuzzi sier, på personbiler så vidt jeg vet. Det skal være 100%, om du har 5 bolter har du 125% ergo du kan godkjenne uten ene bolten. Ford - alle boltene skal være der for å godkjenne.

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort ovenfor verkstedet, de hadde ihvertfall fått høre det.

 

Tro det eller ikke, det er farlig med 3av4 bolter, men har gått fint med meg de gangene jeg har kjørt på 3. Men som sakt, billig på ford, 12kr eller noe, lett og bytte.

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

har du 5 bolt og kjører med 5 bolter så er jo det 100 % ?? tar du av en og kjører kun med 4 bolter av totalt 5 så kjører du med 80% .. på en 5 bolts felg teller hver bolt 20% og på en 4 bolts felg teller hver bolt 25 %.. blir jo aldri bedre enn 100 % :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Christiansen
Stemmer, er som meg og tuzzi sier, på personbiler så vidt jeg vet. Det skal være 100%, om du har 5 bolter har du 125% ergo du kan godkjenne uten ene bolten. Ford - alle boltene skal være der for å godkjenne.

Det syns jeg var et merkelig regnestykke, at det liksom skal gå ut fra en norm på 4...?

Jeg var senest forrige uke borti en Mercedes med mangellapp pga 1stk manglende bolt på 5 bolts hjul.

Jeg er rimelig sikker på at alle bolter skal være der for å fylle kravene, men at det kanskje blir praktisert anderledes av slappe kontrollører er jo en annen sak. Fikk feks med glans gjennom min bil med 2 knekte bakfjærer... ;)

 

Men om noen kan dokumentere at det er greit å mangle en av fem bolter, skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.

 

Til trådstarter, sjangsen for at det går galt er veldig liten, men er det i det hele tatt verdt å spekulere i?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...