Jump to content

Morsomt spørsmål angående delefilter..!


Guest Canepa

Recommended Posts

Hehe noen som har prøvd å koble et dele filter som i (feks 5,25" og diskant) i et nytt eksternt delefilter som er tilkoblet forsterkern ?? heheh allså et passivt delefilter tilkoblet et aktivt delefilter..! Dette vil fucke seg iks ??

 

morsom sak dette her..

Link to comment
Share on other sites

ja ok men nå snakker jeg ikke om delefiltere i forsterkern..

 

Jeg snakker nå om et eksternt delefilter eller crossover er kanskje bedre å bruke.. Allså et passivt delefilter som deler 5,25" og diskant iks?

 

Som igjen gjør at du har en + og en - høyttaler ledning som går i kanalen på forsterkern --> Men så har jeg koblet opp forsterkern med en crossover. allså kan jeg stille signaler med denne opp mot forsterkern..! Men dette vil nå fucke ikke sant fordi du ikke nå for stilt 5.25" og diskantene hver for seg pågrunn av at du har kjørt de i et passivt delefilter fra starten av..

 

Shitt as detta var tungvindt forklart men, casen jeg skal fram til er at det er null muligheter å stille lyden på elemntene hver for seg nå som de går i mellom begge "delefilterne"..

 

hehehe Oh my god

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Vel tror jeg kjønner hva du mener.

 

Jeg har et aktivt delefilter og eq som sony lagde det dsp systemet med prossesoren xdp-4000x som forøvrig komplett med cd spiller cdx-c90r og pc samt alle kabler går for 9000,- ferdig prutet. skal ha 10 men men går ned til rette personen B)

 

På den så deles midbassen for høyt i den høye delingen eller hp om du vil.

derfor kjører den sin laveste frekvens øvre deling på 500hz.

Men dette blir for høyt i midbass så derfor med en kondensator og spole så senket jeg denne til en 230hz ca og da spiller det helt ok ingen problem så kan ikke forstå at du ikke kan bruke 2 passive forskjellen er at jeg kan justere dem via xdp'n.

 

:)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...