Guest chris_2wd Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 d skjedde under pådrag.hadde 5 omdreininger så small d som o mbilen skulle komme på turtallsperra..så gikk bilen fjuskete ville ikke lade.. å motoren høres ut som en fres motor når jeg gjir gass. alle vakumslanger er på plass å alle sensorer er på plass... har sjekka plugger å kabler å dyser... men finner ikke ut vor problemet er noen som har vert bort i lignende... håper på eventuelt svare eller noe jeg kan sjekke ut får å finne feilen.. ( lada ikje meire en 1 bar )
Guest chris_2wd Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 (edited) nei.... er rett registeret kan hende innsuge har reve ei pakning men ska no ikje smelle fårdi... iriterende å ikje vite ka som e feil Edited November 15, 2007 by chris_2wd
Guest karl Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 spray rundt omkring på innsuget ditt med start gass når den står på tomgang. går an opp på turtall så har du lekasje.
Guest chris_2wd Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 1 skal bilen stoppe vis jeg kobbler av den brune sensoren på innsuge? 2 skal bilen stoppe vis jeg kobbler av spjellsensorn? den svarte med 3 ledninger spray rundt omkring på innsuget ditt med start gass når den står på tomgang. går an opp på turtall så har du lekasje. skal gjør det etter mat
Guest chris_2wd Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 har testa med start gass.. den rusa sei ikke.. så da er det tett... det er gnist, å den tenner på alle selyndere å...
Voldenracing Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 "back fire" utette innsugsventiler. Facebook
vinge86 Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 startgass e en DÅRLIG måte å finne lekasja på.. test d ma trykk! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
Guest karl Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 er ikkje den beste måten men definitift den enkleste.
Ruudsengen Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 Har du en liten lekasje,er det vanskelig å finne den med startgass. Kjørte selv med defekt plenumspakning gud veit hvor lenge,uten at den reagerte på gass. Trykktest,mye bedre det. Det enkleste er ikke alltid det beste.
s10an Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 om du har en liten vakum lekasje oppfører den seg ikke sånn. er nok noe mer i den gata Voldenracing sier. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Ruudsengen Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Enig, men ville også ha sjekka Map sensor.
Guest chris_2wd Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 (edited) den såg fin å grei ut den.. har bytta innsugs sensor å sensor i fordeler.. ingen fårandring... går d ann å prøve å ha på en 1 bar mapsensor da.. d står på 3 bar map prøvde å bytte.. men var ikke noe fårskjell.. skal trykk teste etter på.. vist ikke d går skal jeg prøve å bytte hjerne Edited November 18, 2007 by chris_2wd
Guest chris_2wd Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 har trykk testa... fant ingen lekasje men trykke falt... jeg kjente ingenting ellert hørte nokka..
Guest chris_2wd Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 trur kansje d er ventilene som er koksa.. får d var mye sot på pluggene..skal ta av toppen i mårra å sjå kordan d ser ut.. teste med vaten om det er tett
grcossie Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 den såg fin å grei ut den.. har bytta innsugs sensor å sensor i fordeler.. ingen fårandring... går d ann å prøve å ha på en 1 bar mapsensor da.. d står på 3 bar map prøvde å bytte.. men var ikke noe fårskjell.. skal trykk teste etter på.. vist ikke d går skal jeg prøve å bytte hjerne Du mener nok 2bar map, som er org på Sierra
Guest bUlk Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 har du sjekka ledninger ned til trigger sensor. Har vært borti de samme symptonene engang, og da viste det seg at det var ledningene inni strømpa som var irret i stykker.. Ja vi leita mye før vi fant dette. Bare et tips, er lite kjent med disse.
Guest chris_2wd Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 hvor ligger trigger sensoren hen da?
vinge86 Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Den på veiva det..! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
Guest chris_2wd Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 den e nå sånn at den funnka eller så funka den ikje.funka ikje den så går ikje biln. å bilen går på tomgang men fjuska nokka volsomt.
s10an Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 nja, har vært utfor (på annet bilmerke men samme type føler) at den ikke har vervet mer enn f.eks 3500rpm, skiftet trigger og vips alt bra igjen. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Recommended Posts