Jump to content

termostat 2wd vs 4wd


Een

Recommended Posts

skal kjøpe meg ny termostat til 4wd motoren min men så kosta di jo over 600 kroner hos face til 4wd motoren og bare 125 til 2wd...

noen som har peiling på ka som er forskjellen på di her?

No real power, just turboshit!
90 mod Sierra Cosworth 2wd
91 Sierra 1.8TDI
98 Yamaha R1

Link to comment
Share on other sites

det er vel bare litt forskjell på størrelse og slikt, jeg fikk tak i en uorginal hos den lokale hellanor forhandleren, etter 2-3 forsøk så fikk jeg en som passet sånn noelunde.. kosta rundt 200.-

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg ny termostat hos Ford, kostet litt over 500,-

 

Klart det er mye penger for en lusen termostat, men har du virkelig så dårlig råd så er vel kansje ikke Cosworth rette bilen... Ikke rart det blir mye dårlige biler når folk skal spinke og spare på alt som er!

 

Og hvis det er så hårreisende dyrt så finner du på ebay til £15 -20, med litt frakt etc. så har du ikke spart så fryktelig mye.

Link to comment
Share on other sites

det var no heller ikke det som var poenget med den tråden heller.. poenget var å finne ut ka som var forskjellen på 2wd og 4wd motoren siden 4wd termostaten var så dyr i forskjell. om den er dobbeltvirkende så har eg ikke noe annet valg enn å sette i en skikkelig som skal være der. eg tulle ikke med kjølinga på motoren heller. har nettopp investert i ny større radiator også.

No real power, just turboshit!
90 mod Sierra Cosworth 2wd
91 Sierra 1.8TDI
98 Yamaha R1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...