RaymondP Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 (edited) HeiNoen som kan bekrefte om disse passer på 2.9n??Hadde vært kjipt å kjøpe og ikke kunne brukt dem:)Er dette samme dyser som Cosworth har? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/6-42lb-42-l...emZ220182874204 TakkRaymond Edited December 12, 2007 by RaymondP Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted December 14, 2007 Author Share Posted December 14, 2007 Hei Må da være noen som kan svare på dette.1900kr for 6 stk bosch 440cc dyser inkl frakt.Svar fra selger var at akkurat samme type som grønne 803 cosworth dyser bortsett fra litt mere kapasitet.Stemmer dette sparer man vel bortimot 5000 sammenlignet med norske forhandlerpriser Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 (edited) Har sjekket litt opp rundt dette og kommet frem til følgende: De minste "V6´er dysene er de som står på de "gamle" 2,9L motorne med dysegalleri i stål og som festes med klips. Disse er grå, har nummer #727 og er oppgitt til 131 ccm ved 2,5 BAR. 2,9L motoren med fastklemt dysegalleri i alu. har dyser som er grønne, har delenummer #750, de kan ikke festes med klipps og de er oppgitt til 138 ccm. 2,8L og 2,0IS har dyser like dyser som de førstnevnte, men med nummer 219 og disse er oppgitt til 167 ccm ved 2,5 BAR. 2,0L DOCH motoren har dyser som er like til #750 dysene, men de har dysenummer #743 og gir 192 ccm. #558 dysene som du linket til er samme type som #727 og #219 dysene og er enkelte plasser omtalt som "obsolete", men de er akseptable på motorer med 1 innsugsventil pr. sylinder. Volvo V70R #968 dysene er moderne og mer effektive dyser, men er først og fremst tatt frem for motorer med flere innsugsventiler pr. syl. Vi skjønner da at ingen av dem er det optimale valget til en ford V6. Edited January 12, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondP Posted December 17, 2007 Author Share Posted December 17, 2007 ????? 968 er jo også 440cc dyser ?????Hva mener du er forskjellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Du må i værtfallj ta hensyn til høyohm og lavohm dyser. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 (edited) ????? 968 er jo også 440cc dyser ?????Hva mener du er forskjellen? Ja.Av størst betydning er spredningsmønster og forstøving. Edited January 9, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now