Guest Jensxr2i Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Hei, jeg har en Ford Fiesta xr2i 1.8 16v 130hk som jeg skal sette turbo og div på, tenker jeg kommer opp til rundt 230hk.Men er d noen som har tips om hvordan man skal finne ut om bremser er ok for bilen m hk økningen? Pratet med biltilsynet og de sa att jeg skal kontakte importøren og få d skriftlig att den trimminga som skjer på bilen er godkjent Jeg har rett og slekk ikke anelse hvordan dette fåregår... så jeg tar imot all slags tips og info!
Z10an Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Ford har vel generelt sluttet å skrive ut godkjenningspapirer, så tror du skal være ganske heldig om du får noe derfra...
focusst Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Kan jo nesten ikke forlange at importør/fabrikk skal godkjenne noe de ikke vet noe om.. Så vidt meg bekjent er ikke Fiesta levert med mere enn 132 HK. En mindre modell kan godkjennes opp til dette, men fabrikken går ikke god for noe de ikke har testet selv. Egentlig ganske logisk Over til fienden...
Guest Xr2boy Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Hent inn en fiesta rs turbo fra UK og ta alle delene.. Men vil nok slite med godkjenning.
JHS Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Er vel ganske logisk at du ikke får godkjent en Fiesta som har 130hk med 100hk ekstra på orginale bremser... Eneste mulighet er vel som XR2boy skriver, bygge om til en "orginal" RS Turbo, men de har vel heller aldri blitt solgt i Norge så er vel noe styr med det også.
Guest Xr2boy Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Er vel ganske logisk at du ikke får godkjent en Fiesta som har 130hk med 100hk ekstra på orginale bremser... Eneste mulighet er vel som XR2boy skriver, bygge om til en "orginal" RS Turbo, men de har vel heller aldri blitt solgt i Norge så er vel noe styr med det også. Er helt riktig det. Undersøkte en del ang, dette da jeg var 60% ferdig med mitt Fiesta turbo prosjekt. Ford norge kunne ikke hjelpe da denne bilen aldri har blitt tatt inn av de. Du må nok da gå den laaaange veien med godkjenningen. Og det er vel egentlig ikke vært det ville jeg si. Men det er jo opp til eieren av bilen. Men vi jo få litt mere futt i loppa om du hiver på litt grommere eksos, filter, kammer.
BeReal Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 og er det helt umulig å få reggistrert det går det jo ann å la være å god kjenne det ... så lenge du ikke krasjer eller blir tatt for det er det null problem kanskje litt umoralsk osv men. lykke til med prosjektet - 88 Ford sierra ist busbil - 90 Ford sierra cosworth 4x4 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376- 98 Audi A3
Guest Jensxr2i Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Hei, jeg har en Ford Fiesta xr2i 1.8 16v 130hk som jeg skal sette turbo og div på, tenker jeg kommer opp til rundt 230hk.Men er d noen som har tips om hvordan man skal finne ut om bremser er ok for bilen m hk økningen? Pratet med biltilsynet og de sa att jeg skal kontakte importøren og få d skriftlig att den trimminga som skjer på bilen er godkjent Jeg har rett og slekk ikke anelse hvordan dette fåregår... så jeg tar imot all slags tips og info!Men d må jo gå ann å få godkjent d på en måte med tanke på att d er mange sierraer med utallige hester på hvite skilt!
JHS Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Men d må jo gå ann å få godkjent d på en måte med tanke på att d er mange sierraer med utallige hester på hvite skilt!Hvor mange av de hestene tror du er godkjent...?
Guest BiG_FooT Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Min fiesta er godkjennt med mellom 150-160 hk
Guest Xr2boy Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Det er forskjell å godkjenne en fiesta med 150 hk sugemotor og 150 hk turbo motor, ikke spør meg hvorfor men det er det. Derfor beholdt jeg sugetrim motoren i min fiesta. Noen som kan forklare hvorfor det er slik ??
Guest Jensxr2i Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Hvor mange av de hestene tror du er godkjent...?De har jo hvite skilt så noen må jo være d!
JHS Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 De har jo hvite skilt så noen må jo være d!Tviler på at du finner særlig mange Cosworther som er godkjent med mer effekt enn orginalt...
Siggy1 Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 Om det er laga Fiesta turbo i utlandet skal det vel gå an å få den godkjent i Norge. Sjekk opp om det fins papirer fra utlandet. Er litt usikker på om det går an å sammenligne, men har sett Ascona B godkjent med 650 hk. Så om det går bør jo det gå an å få godkjent Fiesta med 230 hk? Samme med den Granada´n med 1700 hk+, Fins vel ikkje orgianale Granada med så masse hk Fiesta XR2 86 mod SolgtMondeo 1.8 stv 93 mod Tok fyrDucati 999s 03 mod med R motor Ducati 999s 05 bane Escort cab XR3i 1.6 96 modell, skal restaureres.Escort cab XR3i 1.8 130 hk skal plukke motoren i deler og overhales, og modifiseres med porting mm.
Guest Ford Gnomen Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 Er nå vel bare å få skiten godkjent med turbo og 130hk, så ta det derifra som alle andre gjør.Er vel kun wolf cosworther som er godkjent med mer enn 220..hk, med mindre du absolutt vil betale mer penger i avgift enn en ny bil koster...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now