Jump to content

Trimming fiesta.... godkjenning?


Recommended Posts

Guest Jensxr2i
Posted

Hei, jeg har en Ford Fiesta xr2i 1.8 16v 130hk som jeg skal sette turbo og div på, tenker jeg kommer opp til rundt 230hk.

Men er d noen som har tips om hvordan man skal finne ut om bremser er ok for bilen m hk økningen? Pratet med biltilsynet og de sa att jeg skal kontakte importøren og få d skriftlig att den trimminga som skjer på bilen er godkjent Jeg har rett og slekk ikke anelse hvordan dette fåregår... så jeg tar imot all slags tips og info!

Posted

Ford har vel generelt sluttet å skrive ut godkjenningspapirer, så tror du skal være ganske heldig om du får noe derfra...

Posted

Kan jo nesten ikke forlange at importør/fabrikk skal godkjenne noe de ikke vet noe om.. Så vidt meg bekjent er ikke Fiesta levert med mere enn 132 HK. En mindre modell kan godkjennes opp til dette, men fabrikken går ikke god for noe de ikke har testet selv. Egentlig ganske logisk

Over til fienden...

Posted

Hent inn en fiesta rs turbo fra UK og ta alle delene.. Men vil nok slite med godkjenning.

Posted

Er vel ganske logisk at du ikke får godkjent en Fiesta som har 130hk med 100hk ekstra på orginale bremser... Eneste mulighet er vel som XR2boy skriver, bygge om til en "orginal" RS Turbo, men de har vel heller aldri blitt solgt i Norge så er vel noe styr med det også.

Posted
Er vel ganske logisk at du ikke får godkjent en Fiesta som har 130hk med 100hk ekstra på orginale bremser... Eneste mulighet er vel som XR2boy skriver, bygge om til en "orginal" RS Turbo, men de har vel heller aldri blitt solgt i Norge så er vel noe styr med det også.

 

Er helt riktig det. Undersøkte en del ang, dette da jeg var 60% ferdig med mitt Fiesta turbo prosjekt. Ford norge kunne ikke hjelpe da denne bilen aldri har blitt tatt inn av de. Du må nok da gå den laaaange veien med godkjenningen. Og det er vel egentlig ikke vært det ville jeg si. Men det er jo opp til eieren av bilen.

 

Men vi jo få litt mere futt i loppa om du hiver på litt grommere eksos, filter, kammer.

Guest Jensxr2i
Posted
Hei, jeg har en Ford Fiesta xr2i 1.8 16v 130hk som jeg skal sette turbo og div på, tenker jeg kommer opp til rundt 230hk.

Men er d noen som har tips om hvordan man skal finne ut om bremser er ok for bilen m hk økningen? Pratet med biltilsynet og de sa att jeg skal kontakte importøren og få d skriftlig att den trimminga som skjer på bilen er godkjent Jeg har rett og slekk ikke anelse hvordan dette fåregår... så jeg tar imot all slags tips og info!

Men d må jo gå ann å få godkjent d på en måte med tanke på att d er mange sierraer med utallige hester på hvite skilt!

Posted
Men d må jo gå ann å få godkjent d på en måte med tanke på att d er mange sierraer med utallige hester på hvite skilt!

Hvor mange av de hestene tror du er godkjent...?

Guest BiG_FooT
Posted

Min fiesta er godkjennt med mellom 150-160 hk

Posted

Det er forskjell å godkjenne en fiesta med 150 hk sugemotor og 150 hk turbo motor, ikke spør meg hvorfor men det er det.

 

Derfor beholdt jeg sugetrim motoren i min fiesta.

 

 

Noen som kan forklare hvorfor det er slik ??

Guest Jensxr2i
Posted
Hvor mange av de hestene tror du er godkjent...?

De har jo hvite skilt så noen må jo være d!

Posted
De har jo hvite skilt så noen må jo være d!

Tviler på at du finner særlig mange Cosworther som er godkjent med mer effekt enn orginalt...

  • 3 weeks later...
Posted

Om det er laga Fiesta turbo i utlandet skal det vel gå an å få den godkjent i Norge. Sjekk opp om det fins papirer fra utlandet.

 

Er litt usikker på om det går an å sammenligne, men har sett Ascona B godkjent med 650 hk. Så om det går bør jo det gå an å få godkjent Fiesta med 230 hk?

 

Samme med den Granada´n med 1700 hk+, Fins vel ikkje orgianale Granada med så masse hk :rolleyes:

Fiesta XR2 86 mod Solgt

Mondeo 1.8 stv 93 mod Tok fyr

Ducati 999s 03 mod med R motor

Ducati 999s 05 bane

Escort cab XR3i 1.6 96 modell, skal restaureres.

Escort cab XR3i 1.8 130 hk skal plukke motoren i deler og overhales, og modifiseres med porting mm.

Guest Ford Gnomen
Posted

Er nå vel bare å få skiten godkjent med turbo og 130hk, så ta det derifra som alle andre gjør.

Er vel kun wolf cosworther som er godkjent med mer enn 220..hk, med mindre du absolutt vil betale mer penger i avgift enn en ny bil koster...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...