Jump to content

trimsats til T25


KNAa Racing

Recommended Posts

på face selger de en sats med chip,bensinpumpe,trykkregulator,wastegate.skulle gi ca 300hk..

skulle ha rundt 12000,- for dette..

hva mener dere?

 

Jeg mener:

 

Dersom du "bare" vil ha en bil som blir raskere enn det den er originalt så er dette "greit nok", men ikke noe mer.

 

Hvis du har ett ønske om å øke motoreffekten fra 160 - 220 KW, så er det bare å styre klar denne satsen. Både dysene og turboen er tømt lenge før dette, men uoriginal bensinpumpe må du nok ha før eller siden.

 

Forslag til 222 + KW T25 trimsats, RS 1000 style:

 

Vi begynner med;

 

1. Her har du dysene T25 trenger for 300+ hk:

http://cgi.ebay.com/BOSCH-968-PERFORMANCE-...ksid=p1638.m118

 

2. Og så må du velge deg en passende turbo, denne: http://www.turboservice.no/KRX400.html "må" kombineres med 2wd eksosmanifold. (Pga monterings"problemer" på 4x4 manifolden).

 

 

3. 3" downpipe og Magnex eksosanlegg.

 

4. Dette må justeres inn, evt livemappes hos f.eks MSD.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Skal denne bilen trimmes så vil nok det mest fornuftige være å investere i et datasprut. Grunnen til at jeg mener det er at når man begynner på trim karusellen så er det uhyre skjelden at man faktisk er fornøyd med steg 1 trim over tid.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

skulle jeg hatt 300hk hadde jeg nok aldri gått for krx400 og 2wd manifold!

da skulle jeg heller kjørt org 4x4 turbo og manifold og hatt full ladd på 2500 (1.4-1.5bar)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener:

 

Dersom du "bare" vil ha en bil som blir raskere enn det den er originalt så er dette "greit nok", men ikke noe mer.

 

Hvis du har ett ønske om å øke motoreffekten fra 160 - 220 KW, så er det bare å styre klar denne satsen. Både dysene og turboen er tømt lenge før dette, men uoriginal bensinpumpe må du nok ha før eller siden.

 

Forslag til 222 + KW T25 trimsats, RS 1000 style:

 

Vi begynner med;

 

1. Her har du dysene T25 trenger for 300+ hk:

http://cgi.ebay.com/BOSCH-968-PERFORMANCE-...ksid=p1638.m118

 

2. Og så må du velge deg en passende turbo, denne: http://www.turboservice.no/KRX400.html "må" kombineres med 2wd eksosmanifold. (Pga monterings"problemer" på 4x4 manifolden).

3. 3" downpipe og Magnex eksosanlegg.

 

4. Dette må justeres inn, evt livemappes hos f.eks MSD.

 

hvis jeg skal bytte turbo å slik tenkte jeg å gå for mere hk..men tenkte bare å trimme det som går på en t25 uten å bytte motorstyring..pga tynn pengbok:)

 

men greier t25 turboen mye trykk da?

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener:

 

Dersom du "bare" vil ha en bil som blir raskere enn det den er originalt så er dette "greit nok", men ikke noe mer.

 

Hvis du har ett ønske om å øke motoreffekten fra 160 - 220 KW, så er det bare å styre klar denne satsen. Både dysene og turboen er tømt lenge før dette, men uoriginal bensinpumpe må du nok ha før eller siden.

 

Forslag til 222 + KW T25 trimsats, RS 1000 style:

 

Vi begynner med;

 

1. Her har du dysene T25 trenger for 300+ hk:

http://cgi.ebay.com/BOSCH-968-PERFORMANCE-...ksid=p1638.m118

 

2. Og så må du velge deg en passende turbo, denne: http://www.turboservice.no/KRX400.html "må" kombineres med 2wd eksosmanifold. (Pga monterings"problemer" på 4x4 manifolden).

3. 3" downpipe og Magnex eksosanlegg.

 

4. Dette må justeres inn, evt livemappes hos f.eks MSD.

 

MSD live mapper vel ikke sprutet på en T-25 Escort.. er vel ingen som gjør dette.?

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

skulle jeg hatt 300hk hadde jeg nok aldri gått for krx400 og 2wd manifold!

da skulle jeg heller kjørt org 4x4 turbo og manifold og hatt full ladd på 2500 (1.4-1.5bar)

 

hvis jeg har gått for dette,måtte vel hatt chip for å kompansere med mengde luft,eller justeres det etter selv?måtte kansje hatt annen trykkreg.?

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
hvis jeg har gått for dette,måtte vel hatt chip for å kompansere med mengde luft,eller justeres det etter selv?måtte kansje hatt annen trykkreg.?

 

nå KAN ikke jeg dette ford sprutet, men værtfall på volvo med LMM så øker man dysene like i prosent som arean på LMM.

BMW har værtfall noen 3" LMM...

veit ikke om noen har testa dette på ford før....

 

men eller så bør det vel finnes chip også, men kluet er vel at LMM blir for liten?

Link to comment
Share on other sites

skulle jeg hatt 300hk hadde jeg nok aldri gått for krx400 og 2wd manifold!

da skulle jeg heller kjørt org 4x4 turbo og manifold og hatt full ladd på 2500 (1.4-1.5bar)

 

Akkurat. Og hva er ulempen med dette da?

 

nå KAN ikke jeg dette ford sprutet, men værtfall på volvo med LMM så øker man dysene like i prosent som arean på LMM.

BMW har værtfall noen 3" LMM...

veit ikke om noen har testa dette på ford før....

 

men eller så bør det vel finnes chip også, men kluet er vel at LMM blir for liten?

 

Tenker du på originale TURBO Volvoer nå? I tilfelle så går jo de med Turbo AFR i utgangspunktet og dette vil da ikke endre seg så alt for mye.

 

Problemet med en sugemotor som turbokonverteres er at motorstyresystemet må magre landingen når man kjører med lite gasspådrag. Å levere bensin i bøtter og spann på full gass er veldig enkelt, utfordringene kommer nå det skal kjøres normalt.

 

hvis jeg skal bytte turbo å slik tenkte jeg å gå for mere hk..men tenkte bare å trimme det som går på en t25 uten å bytte motorstyring..pga tynn pengbok:)

 

men greier t25 turboen mye trykk da?

 

Mitt poeng nøyaktig.

Her har du potensiale til godt med hk og en glimrende dreiemomentkurve og poenget mitt er at du skal beholde den originale motorstyringen og få ett godt resultat i forhold til utlegget ditt.

(Med nytt datasprut utvikler vel dette seg fort til ett motorbygg på, tja 500 hk til kr. 100 000,- ? )

 

Ja, den klarer å levere plenti trykk, men den raser. Sjekk trim-4-eldre.com, kjøp og salg, T25 turbo ø.kjøpt. så få du se bilder av hva som skjer. Dette er ett typisk eksempel og noe du nok får oppleve selv så snart du går i gang her.

 

Jeg anser T25 dysene som passelig til IST og turboen som passelig til RST.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
Akkurat. Og hva er ulempen med dette da?

 

Tenker du på originale TURBO Volvoer nå? I tilfelle så går jo de med Turbo AFR i utgangspunktet og dette vil da ikke endre seg så alt for mye.

 

Problemet med en sugemotor som turbokonverteres er at motorstyresystemet må magre landingen når man kjører med lite gasspådrag. Å levere bensin i bøtter og spann på full gass er veldig enkelt, utfordringene kommer nå det skal kjøres normalt.

Mitt poeng nøyaktig.

 

Ulempen vil vel være mer turbolag med 2wd manifold og for stor turbo for behovet...

 

Jeg tenker TURBO volvo ja LH2.4.

er jo ikke AFR man vil endre, man ønsker jo å gi motoren mere luft og bensin dvs ladetrykk...

Edited by Dre Racing@
Link to comment
Share on other sites

T25 er raskere fra 70km og opp over (pga over boost ) T35 er rask fra 130 km og oppover ........ alt i standard HK

Og etter min mening burde trimming begynne med - større radiator -nye motor fester - og alt etter km den er herjet med , demontering av mottor og nye lagre hone sylindre bytte stempel fjærer . Ny HD clutch . men alt dette koster penger og gir ingen "tryne" faktor men en mottor som holder ....

Link to comment
Share on other sites

T25 er raskere fra 70km og opp over (pga over boost ) T35 er rask fra 130 km og oppover ........ alt i standard HK

Og etter min mening burde trimming begynne med - større radiator -nye motor fester - og alt etter km den er herjet med , demontering av mottor og nye lagre hone sylindre bytte stempel fjærer . Ny HD clutch . men alt dette koster penger og gir ingen "tryne" faktor men en mottor som holder ....

 

 

ja det skjønner jeg å,tenkte bare å ha litt ekstra til å begynne med..har jeg hatt smellfeit lommebok har jeg bygd opp en skikkelig motor..

men mange som sier;bare skru opp trykket på staget på wastegaten..men mener det er litt jalla,pga blir vel lite bensin etter hvert..

men det 300hk-kitet,er vel greit det? :huh:

eller er det noen som har andre trimmingstips til t25,uten snakk om datasprut og lignende :) det kommer senere når jeg har spart penger i 5år :lol:

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

ja det skjønner jeg å,tenkte bare å ha litt ekstra til å begynne med..har jeg hatt smellfeit lommebok har jeg bygd opp en skikkelig motor..

men mange som sier;bare skru opp trykket på staget på wastegaten..men mener det er litt jalla,pga blir vel lite bensin etter hvert..

men det 300hk-kitet,er vel greit det? :huh:

eller er det noen som har andre trimmingstips til t25,uten snakk om datasprut og lignende :) det kommer senere når jeg har spart penger i 5år :lol:

bare for og kverre enda mere - det er momentet når du drar i gang som knekker gir kassa - mange nye biler i dag har programert så effekten ikke kommer for fult før 3dj er inne ........ volvo R - focus RS .........

Og jeg kan fortelle deg att skrur du på staget vill programmet oppdage det og siden det er en T25 vill den gå i "safe modus" og du må helst til ford og få lest av feilkode . Så mye bedre kos deg med den som den er og spar "bøtter og spann " med penger ...........

Men MÅ du gjøre noe bruk -- http://www.motorsport-developments.co.uk/ --- han har virkelig greie på det .

Link to comment
Share on other sites

bare for og kverre enda mere - det er momentet når du drar i gang som knekker gir kassa - mange nye biler i dag har programert så effekten ikke kommer for fult før 3dj er inne ........ volvo R - focus RS .........

Og jeg kan fortelle deg att skrur du på staget vill programmet oppdage det og siden det er en T25 vill den gå i "safe modus" og du må helst til ford og få lest av feilkode . Så mye bedre kos deg med den som den er og spar "bøtter og spann " med penger ...........

Men MÅ du gjøre noe bruk -- http://www.motorsport-developments.co.uk/ --- han har virkelig greie på det .

 

ok,bare å kverre.. :) kommer aldri til å skru på staget ihvertfall,selv om jeg har diagnoseutstyr på jobb..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

har fått tak i graham chip med tilhørende bensintrykkreg..."300"chip...

lurer på å kjøpe gr a pumpe fra face og andre dyser,så har jeg alt for 300hk?

den pumpa passer rett i esc cos?å hvilke dyser anbefaler dere?

 

De dysene (og motorspek) som anbefales er det som GGR har laget chipen til, dvs. er det bla. Bosch 803 (grønne) chip er satt opp til, så bør du bruke det.

Link to comment
Share on other sites

De dysene (og motorspek) som anbefales er det som GGR har laget chipen til, dvs. er det bla. Bosch 803 (grønne) chip er satt opp til, så bør du bruke det.

 

Disse trimsatsene er beregnet for standard T25 dyser som har tilsvarende kapasitet som originaldysene på de andre Cosworthene. "Løsningen" for å øke kapasiteten på disse høy ohm dysene er at bensintrykket endres til 4,3 BAR.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Disse trimsatsene er beregnet for standard T25 dyser som har tilsvarende kapasitet som originaldysene på de andre Cosworthene. "Løsningen" for å øke kapasiteten på disse høy ohm dysene er at bensintrykket endres til 4,3 BAR.

 

den trykk regulatoren som er med chipen er 5bar..så du sier det vil funke med org dyser?bare bytte pumpa?

 

De dysene (og motorspek) som anbefales er det som GGR har laget chipen til, dvs. er det bla. Bosch 803 (grønne) chip er satt opp til, så bør du bruke det.

 

de grønne blir vel for store?de passer til steg 3..tenkte blå passet bedre da..

Edited by KNAa Racing
KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...