Jump to content

trimsats til T25


KNAa Racing

Recommended Posts

den trykk regulatoren som er med chipen er 5bar..så du sier det vil funke med org dyser?bare bytte pumpa?

de grønne blir vel for store?de passer til steg 3..tenkte blå passet bedre da..

 

Jeg skrev: "De dysene (og motorspek) som anbefales er det som GGR har laget chipen til, dvs. er det bla. Bosch 803 (grønne) chip er satt opp til, så bør du bruke det.". Jeg skrev ikke at din chip ER TIL grønne dyser, men at man skal bruke den motorspeken som chip er laget til (og da grønne dyser som et eksempel;-)

Det beste er å høre med GGR, da får du vite 100% hvilken motorspec chipen er laget til og kan sørge for å få handlet og satt på riktig deler på bilen din.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev: "De dysene (og motorspek) som anbefales er det som GGR har laget chipen til, dvs. er det bla. Bosch 803 (grønne) chip er satt opp til, så bør du bruke det.". Jeg skrev ikke at din chip ER TIL grønne dyser, men at man skal bruke den motorspeken som chip er laget til (og da grønne dyser som et eksempel;-)

Det beste er å høre med GGR, da får du vite 100% hvilken motorspec chipen er laget til og kan sørge for å få handlet og satt på riktig deler på bilen din.

 

 

jepp,skjønner:) skal sjekke med de..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Et alternativ er jo å kjøpe megasquirt datastyring, litt billigere en å kjøpe en chip og kan trimmes akkurat som man vil. Har dette på min t25 escort nå. Selvfølgelig må ein lese litt for å få det til å fungere men er jo kjempe genialt system, lage eit grovt tenningskart og berre sette på autotune. Tok en runde med bilen i går, har bredbands lambda koblet i closed loop, den oppdaterer fuel mapen min mens eg kjører, er enda litt feit blanding når eg har trykk på den. Det mest geniale er at det er bolt on, eg kan når som helst koble i orginal styringa, ingen av orginal ledningane er tukkla med.

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Link to comment
Share on other sites

Et alternativ er jo å kjøpe megasquirt datastyring, litt billigere en å kjøpe en chip og kan trimmes akkurat som man vil. Har dette på min t25 escort nå. Selvfølgelig må ein lese litt for å få det til å fungere men er jo kjempe genialt system, lage eit grovt tenningskart og berre sette på autotune. Tok en runde med bilen i går, har bredbands lambda koblet i closed loop, den oppdaterer fuel mapen min mens eg kjører, er enda litt feit blanding når eg har trykk på den. Det mest geniale er at det er bolt on, eg kan når som helst koble i orginal styringa, ingen av orginal ledningane er tukkla med.

 

Dette er en fryd å høre. Med f.eks Sierra Cosworth turbo og #968 dysene så har du laget deg en god bolt on "330" sats og en rask T25 Escort (med fordeler som godt plenum og god bunndel) for en overkommelig sum. Godt gjort. Jeg gratulerer for dette er ett eksempel til etterfølgelse. Du har nok mye glede (for små utlegg) i vente. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

kommer til å gå for den graham chipen og tilhørende btr i første omgang,men må skaffe meg en bedre pumpe,noen som har kansje?:)blir vel en slik walbro pumpe som passer i tanken..

sendte mail til de som ha laget chipen, og t25 dysene holdt til dette oppsettet..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
Et alternativ er jo å kjøpe megasquirt datastyring, litt billigere en å kjøpe en chip og kan trimmes akkurat som man vil. Har dette på min t25 escort nå. Selvfølgelig må ein lese litt for å få det til å fungere men er jo kjempe genialt system, lage eit grovt tenningskart og berre sette på autotune. Tok en runde med bilen i går, har bredbands lambda koblet i closed loop, den oppdaterer fuel mapen min mens eg kjører, er enda litt feit blanding når eg har trykk på den. Det mest geniale er at det er bolt on, eg kan når som helst koble i orginal styringa, ingen av orginal ledningane er tukkla med.

 

har du byttet ut lmm med map?

Link to comment
Share on other sites

ja det er orginalt 2.5 bar map på motorstyringen, den er koblet til via vakum slange inni coupen. Er også orginalt map sensor på t25 escorten i tillegg til maf. Men mafen er ubruklig. Har planer om å bruke den orginale mapen som stod på bilen som sekunder map. Da vil den fungere som barometrisk korreksjon, slik at den korrigerer for høgde forskjell visst eg skal over fjellet;)

 

Når eg har testa dette litt meir lurte eg på og selge dette som en ferdig bolt on løsning til t25 eec4 escorten. Er så vitt eg har forståt stor etterspørsel etter tuning til denne motoren, og med datastyring kan ein jo gjer kva som helst med motoren.

Men selvfølgelig må ein lese litt før ein begynne å tukkle med parametera, men denne eg kommer til å selge vil være ferdig map'a til 270 sats. Det vil seie at dei som kjører orginalt må ha en oppgradert actuator til turboen.

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...