Jump to content

Prisvurdering vingebil

Recommended Posts

Posted

Skjønner at dette er vanskelig. Men hva er en grei orginal vingebil verdt? Bra girkasse og drivverk, ok lakk minus frontfangeren, orginal motor unntatt Turbonetics 420hk turbo og mongoose eksos, Studs og gruppe a pakning, 16" småkjipe felger med gode dekk, org understell. Ellers helt grei. Hvit bil.

Posted

Sikkert mye lettere å selge om du tar bort de rånete klistermerkene og får på noen orginale baklykter og orginale felger, då vil bilen fremstå som mye mer genuin i stede for en rånekjelke :-)

Posted
Sikkert mye lettere å selge om du tar bort de rånete klistermerkene og får på noen orginale baklykter og orginale felger, då vil bilen fremstå som mye mer genuin i stede for en rånekjelke :-)

Enig her. Lyser ombygd, i mine øyne, med de lyktene, klistremerkene og felgene. Vet ikke hvorfor, men bilen ser også "for hvit ut"

Guest Hovden Racing
Posted

Ha av alle merker untatt det i frontruta.

Sett på originale lykter og Sierra RS Cosworth merke bakpå. Så lakker du opp igjen frontfangeren og kjøper deg Escos felger og vips bilen er verdt MYE mer!

Posted (edited)

Er ikke min bil, en jeg vurderer å kjøpe, men er helt enig. Om ikke orginale felger, så i allefall noen andre.

Ha av alle merker untatt det i frontruta.

Sett på originale lykter og Sierra RS Cosworth merke bakpå. Så lakker du opp igjen frontfangeren og kjøper deg Escos felger og vips bilen er verdt MYE mer!

Er bare sotspray, så bare å fjerne. Står sierra RS Cosworth bak, men er et annet merke på andre siden som må fjernes. Vil også fjerne den i ruta.

Er en org bil, om hvitfargen er for hvit, vet ikke. Er lakkert opp på Ford i Tyskland, så vil tro de valgte rett farge. Mulig de som ikke er lakka opp er falmet..

Edited by Rayho
Posted

Så ut som en grei vingebil, bortsett fra klistermerkene bak og i siderutene..

Merket i frontruta passet bilen bra.

Felgene var stygge, er billigfelger til tusenlappen pr. felg..

Og som alltid når det er snakk om importbil, sjekk rammenummer i gulvet og på frontplata!

Hadde jeg sett antydninger til sveising i gulvet hadde jeg blitt jæ*** skeptisk..

Men tror ikke det er noen dum pris på den, viss alt er i orden og bilen er i generelt god stand.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted (edited)
Så ut som en grei vingebil, bortsett fra klistermerkene bak og i siderutene..

Merket i frontruta passet bilen bra.

Felgene var stygge, er billigfelger til tusenlappen pr. felg..

Og som alltid når det er snakk om importbil, sjekk rammenummer i gulvet og på frontplata!

Hadde jeg sett antydninger til sveising i gulvet hadde jeg blitt jæ*** skeptisk..

Men tror ikke det er noen dum pris på den, viss alt er i orden og bilen er i generelt god stand.

Hvor i gulvet finner jeg det?? I og med at det er importbil, så hvorfor skulle de sveise da. Er jo betalt avgifter i 2003.

Edited by Rayho
Posted

Det står i gulvet ved passasjersetet foran.

Er mye tull som blir gjort med rammenummer etc. på Cosworth dessverre.. Så vær litt på vakt, er mitt råd..

Folk som har alt for lite rent mel i posen kan stjele en norsk bil, få tak i rammenummer fra en utenlands bil.

Sveise i rammenummeret, og vise den på biltilsynet som en importbil..

Dette er ikke den mest vanlige måten juks med rammenummer.. Men kan ALDRI vite, er det jeg mener..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Men hvordan er det å kjøre denne med T34 turbo på orginale dyser og bensintrykk. Kan jeg gå på en smell selv om jeg pusekjører. Vet at den kutter med ca 4000 o/min. Har ikke bil å hente den med på henger:-(

Posted

Den turboen passer nok dårlig til det oppsettet som er på den bilen.

Men med de rette modifikasjonene (dyser, chip, map-sensor etc) vil den nok fungere veldig bra :)

Kutter den? Skal kunne gå an kjøre med denne turboen ilag med org. oppsett uten at den kutter.

Da er det nok noe annet enn for stor turbo som er problemet dessverre..

T34? Var det ikke en turbonetics turbo da?

Posted
Den turboen passer nok dårlig til det oppsettet som er på den bilen.

Men med de rette modifikasjonene (dyser, chip, map-sensor etc) vil den nok fungere veldig bra :)

Kutter den? Skal kunne gå an kjøre med denne turboen ilag med org. oppsett uten at den kutter.

Da er det nok noe annet enn for stor turbo som er problemet dessverre..

T34? Var det ikke en turbonetics turbo da?

Stemmer det. Men noen som vet om den tar skade av rolig kjøring... Den fusker på ca 4000 o/min. Vet selvsagt at det passer dårlig. Er jo heller ikke 3bar map osv. Vet ikke hvorfor den fusker....

Posted

Den har jo absolutt ikke godt av å fuske, for å si det sånn.

Men hvor mye turbotrykk kjører han med på den da?

Bør være lavere enn orginalt siden han har montert større og mer effektiv turbo.

Som trenger mindre trykk for å levere like mye luft.

Kan rett og slett være trykksperra i org. hjernen som slår inn.

Men er så mangt det kan være, nesten umulig å si spesifikk hva det er så sant en ikke vet all info om motor, oppsett etc..

Posted (edited)
Plugger/pluggåpning ?

Er nok helt orginalt. Ingenting er gjort av feilsøk. Turbo, filter og eksos er bytta ikke no mer. Fins heller ikke boostcontroller. Irg mapsensor, org chip, org bensintrykk. Lader borti 1 bar. Burde kanskje skru staget ut litt eller hur??

Edited by Rayho
Posted
Ja, bør prøve å senke turbotrykket litt. Er godt mulig det kan hjelpe.

Det var å skru ut staget lengre for å få ned trykket? Er det ikke bare å skru det max ut?? Lenge siden jeg har skrudd cossie. hehe

Er det farlig å kjøre med dette oppsettet selv med lavt trykk?? Hva bør jeg max lade??

Posted

Du må slakke staget ja..

Kan vært farlig dersom AFR (bensin-luft blanding) er feil.

Ville ladet mindre enn org. siden dyser og chip er org. mens turboen er oppgradert/større.

Da vil den trenge mindre trykk for å levere like mye trykk som org. turbo.

Dvs, med samme turbotrykk som org. kan AFR være magrere enn org. Dvs motoren får for lite bensin, farlig...

Posted
Du må slakke staget ja..

Kan vært farlig dersom AFR (bensin-luft blanding) er feil.

Ville ladet mindre enn org. siden dyser og chip er org. mens turboen er oppgradert/større.

Da vil den trenge mindre trykk for å levere like mye trykk som org. turbo.

Dvs, med samme turbotrykk som org. kan AFR være magrere enn org. Dvs motoren får for lite bensin, farlig...

Men hvis jeg slakker så mye det går å slakke på staget å kjører rolig så går det vel greit eller hur?

Guest Hovden Racing
Posted

Du trenger da ikke slakke noenting om du bare kjører den pent hjem uten å få opp noe ladetrykk!!! Så skifter du chip, map og dyser å bremser den på ruller!