Jump to content

Tennings problem


Furre

Recommended Posts

Hei, etter litt trimming og overhaling av motor har jeg ikke gnist:( Eller det kommer en gnist når jeg skrur på tenninga, men ingen når jeg kjinner(starter) motoren..

Har nye plugger og pluggledninger, en grp a coil som er nesten ny og fungerte bra før jeg demonterte motoren..

 

Noen her som har peilig på hva dette kan være? fordeler ser bra ut, men har ikke prøvd en annen enda.. Prøvde tennings modulen til en kamerat, uten at det hjalp noe..

 

Har også målt avstanden fra sensor som måler tennene på reimhjulet, var ca 0.15mm målt med føler blad.. Er dette en grei avstand?

 

Den ene pinnen på den store ecu kontakten(pinnen helt nede til venstre) var litt svartsvidd, jeg renska den opp men vet jo ikke om det kan være noe galt med hjernen.. Noen som vet hva dette kan være?

 

Veldig surt å ikke få start med bilen etter alt dette arbeidet..

 

Svært takknemlig for svar:)

Edited by Furre

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Huska den lille jordingskabelen på innsuget?

 

Mener du de som kommer fra den "pølsa" dyseledningene er i? i såfall har jeg kobla alle(3?) til innsuget..

 

Målte reimhjuls sensoren til 0.5v når den går rundt på starter, er dette bra nokk?

 

Går det an å måle spenning fra fordeler?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Er vel i den pølsa ja. Husker ikke hvor mange det er i farten. Får ikke sjekka bilen min heller,da jeg ikke har den her.

Kunne nesten høres ut som det var et jordingsproblem, og at noe tar jording gjennom hjernen din,ettersom det var ei svidd kontakt der. Hvis det er tilfellet,er det neppe bra for hjernen.

Ville prøvd å finne et koplingsskjema for å finne ut hva den pinnen på kontakta er til for noe.

Link to comment
Share on other sites

Er vel i den pølsa ja. Husker ikke hvor mange det er i farten. Får ikke sjekka bilen min heller,da jeg ikke har den her.

Kunne nesten høres ut som det var et jordingsproblem, og at noe tar jording gjennom hjernen din,ettersom det var ei svidd kontakt der. Hvis det er tilfellet,er det neppe bra for hjernen.

Ville prøvd å finne et koplingsskjema for å finne ut hva den pinnen på kontakta er til for noe.

 

Får ikke håpe d.. Har ikke knota noe med jording så kan ikke forstå d..

 

Ingen så veit hvor jeg kan finne et koplingsskjema?:)

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Mener du de som kommer fra den "pølsa" dyseledningene er i? i såfall har jeg kobla alle(3?) til innsuget..

 

Målte reimhjuls sensoren til 0.5v når den går rundt på starter, er dette bra nokk?

 

Går det an å måle spenning fra fordeler?

 

prøv med en ny tdc sensor og sett avstanden til 0.5 og skjekk om kontakten til fordeleren er ok så tenke eg den starte :)

Link to comment
Share on other sites

ok skal prøve dette:) takk for svar!

 

Noen andre med erfaring om dette?

 

 

Ps. Må vel være medlem for å se på Koplingsskjema på totenauto? jeg kan ikke bli medlem, står at email adressen min er banna? har aldri vert på det forumet og kjenner ikke til totenauto på noen annen måte.. Noen som hvet hva dette kan være?:P

Edited by Furre

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Jordingsledninger mellom batteri og motor/ karosseri er et svakt punkt på sierra.

Da du har sett en stikker som det har vært varme i , er jeg redd det kan være dårlig jording som er et problem.

Går fint ann å få brent opp en styreenhet av slike problemer.

Jeg har faktisk greid å brenne opp en radio i min Sierra pga. svak jording mellom batteriet og karosseriet.

Noen kloke hoder hadde satt ekstra jordingsledning til antenna rett på minuspolen , og da jeg vrei på nøkkelen dro den strøm i gjennom bilradioen og til minusledningen på den i stedet for ledningen ned til batterikassa. Lokta dritt og fungerte dårlig etterpå....

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

hehe litt flaut da:P

har bytta til et ebb innsug, kontakten til tdc sensoren var plutselig i rette lengden til koblinga på tomgangsventilen og omvent..:P

koblingene er helt like så var ikke så lett å finne ut hva som var galt..

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
tar opp denna tråden igjen . har fått samme problem på min i løpet av vinteren .

 

får ginst ved første hakk på tenninga der etter null gnist når jeg kjinner den på starteren .

 

 

var den ene av di 3 kontaktene på torpedoveggen som ikke hadde sikkelig kontakt .

går som f nå :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...