Jump to content

Billige grom deler:)


Furre

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eg tenkte på det han skriver om at disse er mye bedre sveist men allikevel har innvendige kanter på opptil 5mm. Høres litt rart ut. Er det skikkelig sveist skal det være helt glatte sveiser innvendig og ingen kanter.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
eg tenkte på det han skriver om at disse er mye bedre sveist men allikevel har innvendige kanter på opptil 5mm. Høres litt rart ut. Er det skikkelig sveist skal det være helt glatte sveiser innvendig og ingen kanter.

 

Arne ja ...bare for å forklare til alle på forumet her , så HATER arne meg og EBB , inderlig !

Dette er lokal krangling på T4E forumet . Alle som vet hva T4E foeumet er , kjenner sikkert til hvor seriøst det er ....

arne har en Escort han ALDRI kjører på bane med,...han står KUN og ser på , SLENGER DRITT OM ALT OG ALLE .

Rett og slett en tragisk person , som spyr ut eder og galle .

 

I tillegg har han stappet 200kg med lydanlegg inni , og masse bling piss under panseret .

En av de tregeste Escortene i området , til tross for en enda mer tragisk KRX600 turbo .

Rett og slett LATTERLIG !

 

Sveisingen har ingenting med flensene å gjøre , så ikke bland deg inn i noe du har NULL PEIL på , arne .

Det er ikke på SVEISENE det er 5mm kanter på....det er jo nesten umulig å få til en gang .

Jeg snakker om KANTER PÅ FLENSENE !

Så neste gang du begynner med dette tøvet ditt arne , så LES hva som står der , og prøv å FORSTÅ det .

 

De er sveist MYE bedre enn Kina grenrørene . Det kan hvem som helst se , hvis en har begge i hendene .

Kineserne sveiser visstnok mye uten bruk av bakgass , og gir fullstendig F..EN i hvordan de ser ut INNI .

Så lenge de ser bra ut UTVENDIG , så er Kineserne strålende fornøyde med seg selv (dessverre) .

De har også en tendens til å ha VELDIG lite tid , når de lager dem , så de sveiser ofte alt i en omgang , som fører til mer spenninger .

Andre sveiser litt og litt , for å minske spenninger og vridninger .

 

Selvfølgelig går det an å kjøpe bedre grenrør , MEN da vil de koste MYE mer også .

Mobeck tar vel 15k+ for et 304 grenrør til en Cossi .

Jeg vet ikke om noe annet på markedet , som er bedre til prisen det er snakk om .

 

Ellers kan jeg nevne at jeg portet og ryddet opp i et 304 grenrør , som kom fra UK , og kostet vel det dobbelte .

Den var vesentlig dårligere sveist/tilpasset , og hadde enda mer kanter ved flensene .

Dette er et grenrør som står på en 4x4 som er bremset til 500hk på navene (såvidt jeg husker) .

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

Ddette var ikke ment som kritikk på delene dine i det hele tatt. Eg har absolutt ingenting mot deg og har aldri hatt noen grunn til det heller. Skrytekongen EBB er en helt annen historie. Bare synes det var litt rart med den beskrivelsen av sveisene. Er utdannet sveiser og har jobbet som det i 13 år så eg kan vel en ting og to om det ihvertfall selv om eg nok ikke er noe professor i faget. Synes du har bra deler til gode priser, men du bør tenke på å slutte med de pillene som gjør deg paranoid :wacko: eg har aldri slengt piss om hverken deg eller bilen din så at du synker til dette stadiet er litt trist. Er nok sant det du sier om escorten min ja. All show, no go!!!

Edited by ArneR

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
Seriøse forhandlere slenger ikke dritt om potensielle kunder. Kunder kan slenge dritt men da er det opp til forhandler å motbevise gjennom kvalitet og service. ;)

 

Arne er ABSOLUTT ikke en potensiell kunde for meg .

Han er vel en av FÅ personer , som jeg OVERHODET ikke vil selge noenting til .

Hadde du visst om drittslenginen til Arne om meg og EBB , så hadde dette ovehodet ikke forundret deg .

 

Er litt vanskelig å MOTBEVISE noe her , men kan godt legge ut bilder (ikke det at de bildene vil forklare noe for de fleste her) .

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Innsug før porting :

Her kan en se at det ligger stygge kanter , som er vendt mot innsug luftstrømmen .

Dette er MEGET negativt , og må fjernes .

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2285_1.JPG

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2287.JPG

 

etter porting innsug :

Her har jeg fjernet ALLE kanter som hindrer luftstrømmen inn i innsugsportene (bør jo matchportes med topp og pakninger i tillegg) .

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2302.JPG

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2305.JPG

 

grenrør før porting :

Er kanter inn i runnerne , som ikke betyr så veldig mye , men kantene i collectoren ved flensene INN til turboen , MÅ fjernes .

Her er det mye trykk , og enhver restriksjon her er ødeleggende .

Her runder jeg av alle kanter , og går inn og fjerner det jeg kan av ujevnheter/sveiseperler etc. .

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2390.JPG

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2392.JPG

 

etter porting grenrør :

Her er alt jevnet ut , så godt det lar seg gjøre .

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2227.JPG

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2237.JPG

 

sveist grenrør :

Her kan dere studere , om det virker dårlig sveist .

Jeg har snakket med bl.a. EBB og andre som har peil på grenrør , og de var positivt overrasket over kvaliteten på disse grenrørene .

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2239.JPG

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2240.JPG

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
Sett på profilen din T-KING at du er glad i å kritisere du og. ;) Like barn leker best.....

 

Bare med RS1000.....men meg og EBB , Husnes og diverse andre er jo bitre fiender med RS1000 ! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Har sammenlikna innsuget og grenrøret dit til cosworth nå, og det er ikke helt samme som du påstår Volden og jeg ( Frofix bruker.

 

har sjekket litt rundt. og for å klare den lave prisen.kan jeg ikke skjønne at du kan selge så lavt ,annet en at du må ha en vanvittig billig innpris . driver vel ikke veledighet for bilmiljøet?

 

uansett. så har jeg måttet forandre på designet på innsuget og grenrøret for å skille klart ut .så det ikke blir mixing og trixing med delene i ford miljøet.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Størrelsen på portene er ikke FORSTØRRET (selv om jeg kan gjøre det hvis folk vil) , det er kun fjernet alle de stygge kantene rundt innsiden av flensen .

Jeg har snakket med EBB angående dette .

 

Merkelige greier Frofix.....siden han jeg kjøper innsugene av spurte meg om jeg kjente til Volden og Face......han sa dette , da jeg sa jeg kom fra Norge .

Koster ikke all verden å få laget innsug i utlandet vet du...der jobber de for få kroner i timen , så er råvareprisene lave i tillegg .

Koster ikke mange kronene å lage et innsug , hvis vedkommende som gjør jobben tjener en 100lapp per dag vet du vel ?

Jeg frakter alt med båtfrakt istedet for dyr flyfrakt , og kjøper realtivt store kvanta om gangen . Dermed lav pris .

Du kjøper jo bare delene fra Volden...må importere selv , skal det bli noe på deg vet du vel .

 

Uansett , så er/har Cossi eiere blitt FLÅDD når det gjelder priser på deler , syns jeg .

 

Ellers kan jeg jo nevne her at Mr Frofix faktisk stjal et bilde , jeg hadde tatt av en high flow preppet turbo (bildet tatt på stueteppet mitt) , og brukte det bildet i sin annonse . Han fjernet det i hvert fall når , jeg ga beskjed om det .

Men ærlig talt , hvem stjeler bilder fra andre for så å bruke i sine egne annonser ?

Jeg bare spør .

Det kunne absolutt ikke falle meg inn å gjøre noe sånt selv .

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

ja ,fy av meg . gla jeg ikke stjal stueteppet ditt:)

 

du hadde ingen logo på bilder du hadde tatt av gt turboer. jeg må ærlig inrømme at jeg ble litt sjokka da jeg fikk den mailen. for så lenge jeg fant det bildet på nett.

 

og ikke bestemt tatt fra deg. ingen logo eller copirigth var å finne. så skjønner ikke hva det var da. Men rett etterpå.fikk jeg en link til annonsene dine på autodb,

 

og da gjekk det opp et lys. samt at jeg skjønte at du med ditt brukernavn her på forummet er samme mann. så har jeg siden da gravd opp en god del info ,så er mere oppdatert.

 

kan jo gi en uformell unskylding her offentlig og jeg. Beklager at jeg falt for fristelsen å bruke et så fint bilde til en av mine annonser. det vil ikke gjenta seg.

 

ser du har turbokongen logo på bildene dine nå, så da ser jeg forskjell. :))

 

Det er bra at du oppfører deg som Ærligheten selv,og ønsker å få cosworth deler solgt til markeds spottpris for at det skal ende opp like billig som japsedeler på markedet.

 

om en kort stund vil det nesten bli skuffende å se en cosworth uten disse dela.

 

så da får man finne på noe nytt:)

 

Jeg er mere opptatt av fornøyde bekjenter innen ford miljøet ,en å kun tenke masse salg.

 

 

Lykke til:)

 

her er bilde foresten:)

 

 

http://i152.photobucket.com/albums/s164/Fr...2_DSCN95721.jpg

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
Det er bra at du oppfører deg som Ærligheten selv,og ønsker å få cosworth deler solgt til markeds spottpris for at det skal ende opp like billig som japsedeler på markedet.

 

om en kort stund vil det nesten bli skuffende å se en cosworth uten disse dela.

 

 

Er det domt ? Syns det skal være meget merkelig at en Cosworth manifold skal koster 5 ganger så mye som en lik til en 200SX..

 

Så nåen må jo tjene masse penger ett sted... for de alle kommer fra samme plass har jeg intrykk av..

 

Stå på Turbokongen :)

Link to comment
Share on other sites

Er det domt ? Syns det skal være meget merkelig at en Cosworth manifold skal koster 5 ganger så mye som en lik til en 200SX..

 

Så nåen må jo tjene masse penger ett sted... for de alle kommer fra samme plass har jeg intrykk av..

 

Stå på Turbokongen :)

 

 

Må vel være bedre å få noe kvalitet framfor masseproduksjons kina rør. Hvis du ser på ebay. vil du se det selges et jalla grenrør til cosworth. fra xs power

 

koster vel som et 200sx. folk med litt peiling.styrer unna disse. de er mest laget for å selge til uvitende ferske ford eiere ,som ikke har lomma full med gull.

 

dermed kan de ikke klage om det ryker sund. for det var jo tross alt billig. og kan jo bare kjøpte et nytt.

 

eller kaste det. Og slik finner de fleste ut av, at de vil ha noe bedre neste gang. Tror de fleste vet hva jeg mener. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Må vel være bedre å få noe kvalitet framfor masseproduksjons kina rør. Hvis du ser på ebay. vil du se det selges et jalla grenrør til cosworth. fra xs power

 

koster vel som et 200sx. folk med litt peiling.styrer unna disse. de er mest laget for å selge til uvitende ferske ford eiere ,som ikke har lomma full med gull.

 

dermed kan de ikke klage om det ryker sund. for det var jo tross alt billig. og kan jo bare kjøpte et nytt.

 

eller kaste det. Og slik finner de fleste ut av, at de vil ha noe bedre neste gang. Tror de fleste vet hva jeg mener. :)

 

 

Slik jeg forstår dette mener du at pris er det samme som kvalitet, men her kommer det jo fram at t-king65 selger det samme som deg og volden fra samme produsent... kommer jeg til feil konklusjon?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
Må vel være bedre å få noe kvalitet framfor masseproduksjons kina rør. Hvis du ser på ebay. vil du se det selges et jalla grenrør til cosworth. fra xs power

 

koster vel som et 200sx. folk med litt peiling.styrer unna disse. de er mest laget for å selge til uvitende ferske ford eiere ,som ikke har lomma full med gull.

 

dermed kan de ikke klage om det ryker sund. for det var jo tross alt billig. og kan jo bare kjøpte et nytt.

 

eller kaste det. Og slik finner de fleste ut av, at de vil ha noe bedre neste gang. Tror de fleste vet hva jeg mener. :)

 

Var ikke helt det jeg pratet om, men som furre her nevner viser det seg jo at det er samme greierne dere selger ?! eller er vi feil informert.. og da virker det som du prøver å holde pris nivået høyere enn det trenger å være..? Virker sånn på meg når jeg leser det du skriver i allefall, uten at jeg vil kritisere deg personlig for det..

 

Og denne enorme kritikken til kina varer skjønner jeg ikke helt.. ja for 2-3 år siden var det meste der fra dritt.. Men det har tatt seg veldig opp siden den gang.. Vet mange som kjører nesten bare "kina dritt" under panseret å det funker utmerket :)

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Ser nå ut som Mr Frifix graver sin egen grav nå da .

 

Har snakket med en god del , som ikke akkurat er særlig fornøyd med verken (de høye) prisene Profix , eller den "enorme" servicen .

 

Fakstisk i mesteparten av østen , og store deler av verden ellers , så er lønninger LANGT under 100,- timen , for vanlige arbeidsfolk .

Mange plasser er 100,- dagen veldig bra betalt . Selv for høyt utdannede folk .

 

Uansett , kan ALLE mine kunder fritt sende tilbake varer , hvis de ikke er fornøyde med dem , når de får dem .

Og de får FULL BETALING tilbake .

Enklere kan det ikke bli .

 

Selvfølgelig KAN sikkert Kineserne produsere bedre kvalitet , enn de stort sett gjør .

Men , da må en stort sett ansette en person , til å passe på dem HELE TIDEN .

Dessuten må en antakelig sjekke HVER eneste del , før de blir sendt .

Jeg kjenner til nettopp dette , da jeg har kompiser som jobber der nede , med nettopp KVALITET SIKRING !

Kineserne har i svært liten grad eget hjemme marked på de fleste varene de produserer .

Dette er en av grunnene til dårlig kvalitet sikring .

 

Imidlertid , kan ikke jeg bruke så vanvittig med TID på noe sånt prosjekt .

Derfor velger jeg heller å få disse delene laget i et annet land der jeg kan stole på at kvaliteten er det jeg forventer .

De blir laget på ordre til meg der , etter at jeg forskudd betaler alt .

Jeg bestilte nær 50 grenrør sist , til forskjellige motorer , så da blir prisen litt greiere også , selvfølgelig .

De koster meg minst dobbelt av lignende Kina produserte , men det syns jeg det er verdt .

Hvis folk heller vil kjøpe de billigste fra Kina , så får folk gjøre det .

Men det lar jeg andre firma som Turbofun , Kimmit , Nordic Auto import og diverse andre ta seg av .

Link to comment
Share on other sites

kan du utdype den servicen??

 

tror du er på dypt vann nå.

 

jeg legger faktisk ganske mye av min egen fritid til å hjelpe andre som spør om hjelp, ikke alltid kun være ute etter å tjene penger.

 

jeg prøver å opparbeide et bra rykte. og hadde jeg lagt mine prosjectbiler på is. kunne jeg saktens bestilt mange hundre grenrør og tatt det derfra.

 

jeg kan si det sånn, at jeg har egen levrandør. og kjøper ikke fra Volden mere. og han du kjøper av.er ikke samme jeg har kontakt med.

 

jeg får en ny egen serie deler nå snart. så da blir det slutt på disse dela fra meg. men inntil da. kan jeg saktens selge til samme pris som deg.

 

og allt blir portet og fixet i flenser og rør.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Må si dere driver i stor stil ja :D Er det noen av dere som har registrert firma?

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...