Jump to content

Billige grom deler:)


Furre

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

*Annonseforumet er til for at brukere på forumet skal kunne kjøpe og selge sine deler og biler. Kommersielle annonser er ikke tillatt. Kontakt ansvarlig for samarbeids-partnere for en avtale.

Heleri blir ikke tolerert.

Har du fått solgt/kjøpt det som var annonsert skriv da SOLGT/KJØPT i tråden.

Massesalg av egen-/produserte eller -importerte deler er ikke tillatt uten klubbavtale.

 

Massesalg uten avtale med klubben er uønsket, desverre. :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Det var vel ikkje selger som startet tråden.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Selger kom inn og svara på litt av det som kom opp i tråden, er nokk derfor det ble fjerna?..

Stemmer.

 

Fjernet diverse innlegg som kunne tolkes som "salg" fra "selger". Trådstarter, furre, er snill å informere om billige deler, "selgeren" av disse delene prøver å "selge" gjenom denne tråden - derfor ryddet. :)

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
Følger du autodb-linken finner du jo nr og mail?

Men tror det var T-KING65

 

 

Så her på forumet får ikke jeg som selger "forsvare meg " , når andre her begynner å slenge dritt .

Merkelig forum dette må jeg si !

 

Jeg kan igjen i hvert fall linke til Garrett sin EGEN NETTSIDE , angående hk rating på gt2871r turboen :

 

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...1R_743347_2.htm

 

Jeg har en kompis jeg hjalp med oppsett på en s13 200sx CA18DET , som fikk målt 390hk på navene hos Bjørnstad bil med en gt2871r .86ar turbo .

En annen har nå nettopp målt over 460hk på navene på samme motor og samme turbo , med E85 bensin .

Denne har heller ikke noe "dyrt" oppsett .

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Finnes ikke en GT2871 uten r .

R står bak på alle Garrett sine GT turboer som har dual ballbearing (dvs dobbelt kulelager) .

De lager NOEN GT turboer uten kulelager også .

Disse har da de nyutviklede , mye mer effektive GT hjulene til Garrett , men har vanlig glidelager .

Disse er mye billigere enn de kulelagrde versjonener , men yter mye mindre også .

De kulelagrede har mye høyere effektivitet .

 

Det de fleste ikke vet er at det finnes 3 forskjellige kompressorhjul til disse turboene .

Den største , og den folk kjøper mest av er 56trim versjonen .

Det folk ikke er så klar over , er at det finnes en versjon , som gir nesten like mye topp effekt , men har vesentlig bedre spoolup .

Den gir et mye bedre skyv i mellomregister .

Denne ble utviklet av HKS og solgt under navnet HKS GT RS .

Brukes bl.a. mye på Skyline 800hk twin turbo oppsett , da de er bolt-on på RB26DETT GTR motoren .

De brukes mye på driftebiler på rundt 400-450hk , for å gi hurtigst mulig respons , som er veldig viktig for disse bilene .

 

Da Garrett selv "fikk lov" til å selge dem , så ble de tilgjengelige for en grei pris .

HKS fungerer som "test stajon" for Garrett . De får eneretten på å selge disse egenutviklede turboene i 3 år .

Deretter kan Garrett selge disse versjonene selv .

 

Her bilder av denne versjonen .

Jeg modder dem med 3" TIGsveiste innsug , og high flow prepper både kompressorhus og turbinene .

Denne ble brukt på et top mount oppsett med ekstern wastegate, og 3" v-band ut av eksoshuset , for å kune gi best mulig effekt og spoolup .

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2076.JPG

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2089_1.JPG

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Nei,,,jeg har aldri levert disse til annet enn SR20DET .

Jeg tror turbindelen blir litt liten for Cossier ( i hvert fall mer standard Cossi motorer) .

Slik jeg har erfart det , så funker gt3071r .63ar turboen , så bra , at det nesten ikke er vits å gå for mindre turbo på Cossier .

Link to comment
Share on other sites

Fikk grenrør fra Turbokongen i dag.må si at her er det valuta før pengene,bra finish og bra design

 

kan trygt anbefale denne karen

 

takker og bukker

Edited by capri-rs

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

De er IKKE produsert i Kina , og er mye høyere kvalitet enn de grenrørene jeg har hatt i hendene fra Kina .

De er MYE bedre sveiset , og er mye mer holdbare i forhold til sprekking .

Uansett , så er beste måten å hindre sprekker i slike grenrør , å bruke skikkelige braketter til å holde vekten av turbo/eksos etc. .

Henger det masse vekt i grenrøret , sprekker de mye lettere (det gjelder også originale eksos manifolder såvidt jeg har hørt .

 

De er levert fra samme leverandør , som Face og Volden racing får dem fra (ikke at det i seg selv er noe garanti for kvalitet) .

De som ikke er fornøyde , kan sende de tilbake , og få full betaling tilbake (ikke minus 15% gebyr som f.eks NTS driver med) .

 

Det som ikke er bra med dem (og de aller fleste andre grenrør) , er at det er endel kanter som hibdrer flow på flensene .

Spesielt ved flensen inn til turbo , er det noen FÆLE kanter . Disse MÅ portes vekk , ellers vil det ha negativ effekt på eksosflow inn til eksoshjulet .

Jeg porter ALLE kanter på flenser etc , før de sendes ut til kunder .

Det samme gjelder for innsugene som har de samme fæle kantene ved flensen inn til innsugsportene i toppen .

Også disse må portes endel før de er bra .

Her snakkes det ikke om små kanter på 1mm , men større kanter på 2-5mm .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...