Jump to content

2 l doch problem


megamann89

Recommended Posts

Hei. har et lite prob med 2 l doch en min. Den kutter pluttselig å dra, men så kommer den igjen. Var åpent filter på denne når jeg kjøpte den, så trur at det kan være luftmengde måleren. Kan man skru denne opp og så rense den ? .Skal også bytte bensinfilter. Men kan dette være noe annet ?

Link to comment
Share on other sites

den som sitter over radiatoren, på røret til luftfilteret er tomgangsregulatoren.

du beskriver problemet helt likt som det jeg hadde i høst..

jeg kjørte og ga bånn gass, og f*** som den fuska(som om den gikk på 3 sylindre) og plutselig kom den og gikk som juling:D

bytta mapsensor (rett foran batteriet) og funka knall:)

Link to comment
Share on other sites

ok takk. Vanskelig å få tak i brukt ell ?

 

 

veldig lett å få tak i...

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei igjen var ute å kjørte og når jeg sto med bilen på tomgang begynte den å fuske veldig .gassa og turtallet ble ligsom stående der en stund for det sank. Er dette tomgangsregulatoren ? Eller hjernen som har tatt kvelden. Har også prob med at dynamoen ikke lader, så kan det fororsake dette ? Stopper pga at den er tom for strøm ? HVa må jeg se etter når jeg skal kjøpe hjerne ? Noe nummer, eller passer alle om hverandre ?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen var ute å kjørte og når jeg sto med bilen på tomgang begynte den å fuske veldig .gassa og turtallet ble ligsom stående der en stund for det sank. Er dette tomgangsregulatoren ? Eller hjernen som har tatt kvelden. Har også prob med at dynamoen ikke lader, så kan det fororsake dette ? Stopper pga at den er tom for strøm ? HVa må jeg se etter når jeg skal kjøpe hjerne ? Noe nummer, eller passer alle om hverandre ?

 

 

Tror ikke det bare er dynamoen sin feil. Ville bytta map, dynamoen og tomgangsregulatoren og så sett da ;)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

med map sensor mener du hjernen ? Den som sitter under dashen ? passer alle fra doch om hverandre ?

 

 

Nei. En MAP sensor registrerer variasjonene i manifolden når du gir gass og kjører og gir styrenheten beskjed om hvor mye bensin de elektriske dysene skal gi motoren og hvordan tenningen skal være. Det sitter altså en vakumslange på den som går innom manifolden. Nærmere forklart så sitter det en siliciumskive inni som bøyer seg etter variasjonene i manifolden og et piezoelektrisk element forandrer da motstand og omdannes til elektriske impulser ved hjelp av en integrert krets inni følerhuset, men det trenger du ikke å vite vell?

 

 

Ja. Dohc passer om dohc hvis det er sierra.

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

eg har ein 2 l doch motor som går litt høgt på tomgang, ca 1500rpm men vist eg svinger ratte slik at servoen jobber så detter den ned. Har testa noen tomgangsregulatorer men ingen virkning. kan det vere min mapp sensor som er fuckt?

Link to comment
Share on other sites

Kan prøve med en annen map-sensor. Finn en eller annen map-sensor til DOHC eller V6, går den som den skal nå, så bytt.

Noen vil si det ikke er map, men noe man burde vite her på forumet er at det underligste kan være feilkilden!

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Nødbryter finner du enten i reservehjulsbrønnen (svart klump midt i som har en rød bryet som man må dytte inn for å deaktivere den) eller bak sparkebrettet på sjåførsiden.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

ta av spjel huset og vask det reint . Under på venstre side sitter det en liten skrue - ta den ut ( tell anntal runder du skrur den ut ) og du ser den er dråpe formet i messing . Vask / puss den rein og blås kanalene reine ( bruk bremse rens ) . Vask også reint rundt der spjelet lukker - så det "tetter" ingen falsk luft . Monter med ny pakning .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...