Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en turbonetics som har orginalt utdreid .48 ar cosworth turbinhus.

Ikke vannkjølt, kule lager på kompressorside.

 

Mål er på komp. side lille 53 mm

store 76 mm

 

 

 

Noen som hvet betegnelse på denne senter delen? da eksos siden er defekt og det ikke står noen nr. på turbo.

Må ha ny...:(

 

Evt. hvor mye effekt en slik turbo er oppgitt til yte?

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest T-KING65
Posted
Jeg har en turbonetics som har orginalt utdreid .48 ar cosworth turbinhus.

Ikke vannkjølt, kule lager på kompressorside.

 

Mål er på komp. side lille 53 mm

store 76 mm

Noen som hvet betegnelse på denne senter delen? da eksos siden er defekt og det ikke står noen nr. på turbo.

Må ha ny...:(

 

Evt. hvor mye effekt en slik turbo er oppgitt til yte?

 

 

Du trenger stort sett bare måle utgangsdiameteren på turbin hjulet .

Da kan du finne ut hva STAGE turbin hjul du har , og finne et turbinhus som passer til den .

Evnt må du skru løs turbinhuset(eksoshuset) , og måle stor og lille diameteren på hjulet .

 

Det høres egentlig ut som temmelig lite med et .48ar hus , med det relativt store kompressor hjulet .

Posted (edited)

Turbo er i deler og turbin hjul er det bare sørgelige rester igjen av... Må ha ny core. Men vet ikke hvilken.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest Hovden Racing
Posted

Hei Kjetil! bak på kompressorhuset ditt, på kanten på det blanke der så står det hvilken turbo du har. f.eks 60-1, E-60 osv.. :) Har ihvertfall gjort det på alle mine turbonetics'er :)

Posted
Jeg har en turbonetics som har orginalt utdreid .48 ar cosworth turbinhus.

Ikke vannkjølt, kule lager på kompressorside.

 

Mål er på komp. side lille 53 mm

store 76 mm

Noen som hvet betegnelse på denne senter delen? da eksos siden er defekt og det ikke står noen nr. på turbo.

Må ha ny...:(

 

Evt. hvor mye effekt en slik turbo er oppgitt til yte?

 

Må bare presisere at jeg ikke VET, men mistenker at dette er en E46 kompressor med steg 2 turbin, og påstår videre 380 hk (oppgis nå til 41 lb/min, og 410 "suge" hk. Nedjustert fra 42 og 420 hk)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Det var en E50, med steg 3 turbin.

Har byttet til E46 med samme turbin.

Bilen Har bremset 339hk på hjulene med restriktor, så tror denne holder. Vil ha god respons.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest T-KING65
Posted

Trenger jo ikke kjøpe ny core , selv om turbinhjulet er defekt .

Er bare å sette i ny steg 3 turbinhjul/aksling , og overhale resten .

Men dette forutsetter at du ikke har ødelagt andre deler som komp hjul etc .

Posted (edited)

Ting er herpa... komp hjul, lagerhus, aksel osv.

Prøvde og ringe deg i går turbo kongen for å sjekke prisene dine, men uten hell, telefon var skrudd av.

Har jobbet 8 år med å overhale/selge turbo, så her er jeg relativt stø....;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest T-KING65
Posted
Ting er herpa... komp hjul, lagerhus, aksel osv.

Prøvde og ringe deg i går turbo kongen for å sjekke prisene dine, men uten hell, telefon var skrudd av.

Har jobbet 8 år med å overhale/selge turbo, så her er jeg relativt stø....;)

 

 

Jeg har faktisk en core inne med uskadet steg 3 turbinhjul på .

Men hvis komp hjulet ditt er skadet , så må du skaffe den og .

Hvis du jobber med turboer , så skaffer du sikkert dette billig selv .

Er ikke å få tak i før utpå dagen . Men har et annet simkort jeg ringer til utlandet på , så mulig den var av grunnet det .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...