kh turbo Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Jeg har en turbonetics som har orginalt utdreid .48 ar cosworth turbinhus.Ikke vannkjølt, kule lager på kompressorside. Mål er på komp. side lille 53 mm store 76 mm Noen som hvet betegnelse på denne senter delen? da eksos siden er defekt og det ikke står noen nr. på turbo.Må ha ny... Evt. hvor mye effekt en slik turbo er oppgitt til yte? 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest T-KING65 Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Jeg har en turbonetics som har orginalt utdreid .48 ar cosworth turbinhus.Ikke vannkjølt, kule lager på kompressorside. Mål er på komp. side lille 53 mm store 76 mmNoen som hvet betegnelse på denne senter delen? da eksos siden er defekt og det ikke står noen nr. på turbo.Må ha ny... Evt. hvor mye effekt en slik turbo er oppgitt til yte? Du trenger stort sett bare måle utgangsdiameteren på turbin hjulet .Da kan du finne ut hva STAGE turbin hjul du har , og finne et turbinhus som passer til den .Evnt må du skru løs turbinhuset(eksoshuset) , og måle stor og lille diameteren på hjulet . Det høres egentlig ut som temmelig lite med et .48ar hus , med det relativt store kompressor hjulet .
kh turbo Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 (edited) Turbo er i deler og turbin hjul er det bare sørgelige rester igjen av... Må ha ny core. Men vet ikke hvilken. Edited February 4, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest Hovden Racing Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Hei Kjetil! bak på kompressorhuset ditt, på kanten på det blanke der så står det hvilken turbo du har. f.eks 60-1, E-60 osv.. Har ihvertfall gjort det på alle mine turbonetics'er
RS 1000 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Jeg har en turbonetics som har orginalt utdreid .48 ar cosworth turbinhus.Ikke vannkjølt, kule lager på kompressorside. Mål er på komp. side lille 53 mm store 76 mmNoen som hvet betegnelse på denne senter delen? da eksos siden er defekt og det ikke står noen nr. på turbo.Må ha ny... Evt. hvor mye effekt en slik turbo er oppgitt til yte? Må bare presisere at jeg ikke VET, men mistenker at dette er en E46 kompressor med steg 2 turbin, og påstår videre 380 hk (oppgis nå til 41 lb/min, og 410 "suge" hk. Nedjustert fra 42 og 420 hk) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kh turbo Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 Det var en E50, med steg 3 turbin.Har byttet til E46 med samme turbin.Bilen Har bremset 339hk på hjulene med restriktor, så tror denne holder. Vil ha god respons. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest T-KING65 Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Trenger jo ikke kjøpe ny core , selv om turbinhjulet er defekt .Er bare å sette i ny steg 3 turbinhjul/aksling , og overhale resten .Men dette forutsetter at du ikke har ødelagt andre deler som komp hjul etc .
kh turbo Posted February 5, 2008 Author Posted February 5, 2008 (edited) Ting er herpa... komp hjul, lagerhus, aksel osv.Prøvde og ringe deg i går turbo kongen for å sjekke prisene dine, men uten hell, telefon var skrudd av.Har jobbet 8 år med å overhale/selge turbo, så her er jeg relativt stø.... Edited February 5, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest T-KING65 Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Ting er herpa... komp hjul, lagerhus, aksel osv.Prøvde og ringe deg i går turbo kongen for å sjekke prisene dine, men uten hell, telefon var skrudd av.Har jobbet 8 år med å overhale/selge turbo, så her er jeg relativt stø.... Jeg har faktisk en core inne med uskadet steg 3 turbinhjul på .Men hvis komp hjulet ditt er skadet , så må du skaffe den og .Hvis du jobber med turboer , så skaffer du sikkert dette billig selv .Er ikke å få tak i før utpå dagen . Men har et annet simkort jeg ringer til utlandet på , så mulig den var av grunnet det .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now