Jump to content

05` Mondeo Ghia X


2.8i TIC

Recommended Posts

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja er ikke stort som skjer for tia gitt... Venter fortsatt på bremsene mine, de blir sendt fra England neste uke, men tenker jeg uansett venter med å sette de på før jeg får satt på sommerfelgene..:-)

Ellers er det vel ikke så stort som kan skje?

Skal vel bygge om stereoen bak etterhvert da, få litt bedre finish, og kun ha subbene synlig....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har nå ei kasse som går akk mellom demperene, med 1 stk 12Power, ligger bilde på en tidligere side.. Men tror jeg skal nå bytte og gå for 2stk 10" istedet... Og bygge det så det blir mye "renere" på en måte..

 

Slutten av april kommer blir det også lakkert opp igjen fronfanger, og en del andre ting..

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte de av european-parts i tyskland jeg.. Er ikke heelt sikker på pris enda, men blir min 4000 billigere enn den norske forhandleren skal ha med dekk.. Tror Norsk Bildelsenter tar ca 17000,- for et sett med 8,5x19 med dekk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Flaxloddet

Hey! Er forferdelig nærme å kjøpe meg en '05 Ghia X stasjonsvogn med denne 130hk motoren. Blir veldig inspirert av hvor utrolig flott din har blitt, og tør ikke tenke på hvor fantastisk den må være å kjøre etter alle disse modifikasjonene! Blir nok ikke i nærheten av like mange endringer på min, men en liten chip må jeg vel få til ;) Kunne ikke se så mye om hva du endte opp med der, ble det DTK-chip på deg? Happy med den? Har du fått bremset inn bilen nå, eller var det senere i vår du skulle gjøre det?

Link to comment
Share on other sites

Takk for kommentarer. :-)

Kan absolutt anbefale et kjøp av en slik bil, jeg er kjempefornøyd med min, og veldig glad for at jeg fant en så vellutstyrt som min, samt i så bra stand.

Jeg har chiptuning på gang med Bjørnstad Bil, så da blir den mappa på i dynobenk på bremsetreffet 25/4. Så da blir det dratt ut det man kan av denne inntil såklart sikkerhet.. Allerede nå med de modifikasjoner som er gjort nå, er bilen mye enklere og bedre å kjøre, drar veldig godt over hele registeret.. Forbikjøringer er skikkelig moro med denne bilen nå, så kan nesten ikke vente til etter bremsing. :-)

 

Lykke til med kjøp... La oss vite om det blir handel på deg..

Link to comment
Share on other sites

Hey! Er forferdelig nærme å kjøpe meg en '05 Ghia X stasjonsvogn med denne 130hk motoren. Blir veldig inspirert av hvor utrolig flott din har blitt, og tør ikke tenke på hvor fantastisk den må være å kjøre etter alle disse modifikasjonene! Blir nok ikke i nærheten av like mange endringer på min, men en liten chip må jeg vel få til ;) Kunne ikke se så mye om hva du endte opp med der, ble det DTK-chip på deg? Happy med den? Har du fått bremset inn bilen nå, eller var det senere i vår du skulle gjøre det?

 

Hvorfor ikke heller gå for en 2.2 Titanium? Lekker bil som drar som pokker med og uten chip.... Ser ut som en ST220 og drar som en Scania, er ikke feil.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Se der ja. Det blei jo bra :D Hvor får man kjøpt sånn. ?

og pris :)

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...