Jump to content

RS200


Guest limet

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Ford Gnomen

Er vel noe regler om visst bilen er godkjent innenfor EU, så er den også godkjent i Norge, fordi vi er med i EØS eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...
  • 3 months later...
og bare for å tilføre det at den rs 200 som morten lærdahl har er en evo og har chassi nr så det er en mulighet til og bygge denne til gate

 

 

mortem sin er en ren rallycross bil, og har ikke ford chassinr. det er Lasse sin som har det, og den er registrert i norge på vite skilter.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

bilen Lasse har nå er den gamle til Jan Arthur Iversen.... Det er så langt jeg vet en original EVO som da har fått bytta chassisnummer av ford.

 

husker bilen fra treffet på festningen som om det var i går:) var nesten vått rundt beina mine da....

 

 

 

Fant en EVO tilsalgs på rs200.org og regna ut hva den ville koste å importere... prisen på bilen omregna i norske kroner var ca 650 000, endte da på ca 1,2 mill i avgifter

Link to comment
Share on other sites

bilen Lasse har nå er den gamle til Jan Arthur Iversen.... Det er så langt jeg vet en original EVO som da har fått bytta chassisnummer av ford.

 

husker bilen fra treffet på festningen som om det var i går:) var nesten vått rundt beina mine da....

 

 

 

Fant en EVO tilsalgs på rs200.org og regna ut hva den ville koste å importere... prisen på bilen omregna i norske kroner var ca 650 000, endte da på ca 1,2 mill i avgifter

De er desverre ingen orginal evo lasse har.

De er ikke bytta ch nr på den. de er bil nr 080 lasse har.

Edited by capri sport
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

det går ann og få regga rs 200 i norge på motor historisk grunlag .

da kan biltilsynet se bort i fra noen regler som avgasser ,type godkjenning.

men bilen må ha vert 1 gangs regga i ett annet land først helst for 10 år siden eller eldre pga avgiftene, som blir regna ut i fra 1 gangs registreringen for eks.

bilen er 1986 mod ,regga første gang i sverige i 1996 så blir avgiftenene regna som bilen er 1996 modell

italia imprt sierra

bilen er 1990 4x4 rød (topp)regga i 1991 =måtte ha katt hvis jeg skulle ha bilen inn på vanelig måte måtte kunne dokumentere detta.

ga BLANKE og tok bilen inn på motor historisk historisk grunnlag.

det er x antall nissan skyliner og x antall supraer og andre som er skilta på denne måten grunnet det ikke finnes type godkjenning på disse bilene som norge godkjenner

:)

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

det går ann og få regga rs 200 i norge på motor historisk grunlag .

da kan biltilsynet se bort i fra noen regler som avgasser ,type godkjenning.

men bilen må ha vert 1 gangs regga i ett annet land først helst for 10 år siden eller eldre pga avgiftene, som blir regna ut i fra 1 gangs registreringen for eks.

bilen er 1986 mod ,regga første gang i sverige i 1996 så blir avgiftenene regna som bilen er 1996 modell

italia imprt sierra

bilen er 1990 4x4 rød (topp)regga i 1991 =måtte ha katt hvis jeg skulle ha bilen inn på vanelig måte måtte kunne dokumentere detta.

ga BLANKE og tok bilen inn på motor historisk historisk grunnlag.

det er x antall nissan skyliner og x antall supraer og andre som er skilta på denne måten grunnet det ikke finnes type godkjenning på disse bilene som norge godkjenner

:)

Man kan få registrert ett fåtall (1-2?) på motorhistorisk grunnlag av forskjellige modeller ja, men det kreves vissnok en god del dokumentasjon. Og det har MANGE begrensninger, du har ikke lov til og forandre på så mye som en hjulmutter til uorginal f.eks. Så om du har registrert en 4wd Cosworth på motorhistorisk for og slippe og montere katalysator så er det jo bare og gratulere...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...